Visumvraag: Langdurig verblijf in India en Sri Lanka

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Svati

Visumvraag: Langdurig verblijf in India en Sri Lanka

Bericht door Svati »

Beste mensen van het forum,

Allereerst: wat een geweldig forum en wat een schat aan informatie. Bedankt hiervoor!

In verband met alle nieuwe eisen omtrent visa in India en Sri Lanka heb ik een vraag, omdat ik zelf voor het laatst gereisd heb toen de regels nog veel soepeler waren. Ik wil graag over een jaar voor langere tijd om de taal en yoga te leren in Kerala, Tamil Nadu (India) en Sri Lanka verblijven. Eigenlijk, zo lang als legaal mogelijk is voordat ik echt weer naar huis moet vanwege visum of paspoort verloop. Ik zou graag mensen die ervaring hebben met beide landen willen vragen hoe lang dit mogelijk is en hoe dit gedaan kan worden. Geld is geen probleem, want daar ben ik nu hard voor aan het sparen. Ik weet dat het vroeger mogelijk was om vanuit India voor een tijd in Sri Lanka te blijven en daar een nieuwe 'stempel' voor India te verkrijgen, waarna men weer voor 6 maanden in India kon blijven. Kan zoiets nu ook nog? Of moet men nu echt terug naar het land van herkomst voordat men weer terug India in mag? En met de nieuwe elektronische visa voor Sri Lanka, is het nog mogelijk vanuit India Sri Lanka te bezoeken? En zo ja, voor hoe lang kan/moet men dan in Sri Lanka blijven voordat men India weer in mag?

Kort om: Hoe kan iemand zijn verblijf al pendelend tussen beide landen het langst oprekken, zonder in visumproblemen te komen? Moeilijkheidsgraad, bloed, zweet en tranen heb ik er wel voor over.

Alvast hartelijk bedankt.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visumvraag: Langdurig verblijf in India en Sri Lanka

Bericht door bolletjeom »

ik zou het niet weten maar ik weet wel dat er 3 maanden moet zitten tussen het einde van een indiavisum en de dag dat je weer een nieuwe aanvraag in dient.
Verder is de eta voor sri lanka een online aanvraag. Dan mag het toch niet uitmaken waar je op dat moment bent. Lijkt me.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie