Indonesië reisroute

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
reis2012

Indonesië reisroute

Bericht door reis2012 »

Hoi allemaal!
Heb een deel van dit topic ook geplaatst bij Thailand/Vietnam etc. maar voor het Indonesië deel moet ik hier zijn :)
We gaan reizen door Zuid-Oost Azië en een groot deel doorbrengen in Indonesië.
- We willen vanaf Zuid-Thailand naar Bali vliegen en vanaf Bali overland meer richting het westen van Indonesië (weten niet tot waar, misschien mbv vliegtuig nog naar Toba). Vervolgens naar Maleisië vliegen en overland naar Singapore.
- Optie 2 is om vanaf Zuid-Thailand naar Maleisië te gaan, vervolgens naar Bali te vliegen en vanaf daar naar het westen van Indonesië en vanaf daar naar Singapore.

Wat is het handigst? En is het slim om vanaf Bali tot Yogjakarta met trein/bus te gaan, vervolgens te vliegen (en dus Jakarta te omzeilen) naar bijvoorbeeld het Tobameer?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Indonesië reisroute

Bericht door Tikva »

Er is geen goed antwoord wat het handigst is.

Dit hangt af van de tijd van het jaar, zit je bijvoorbeeld aan het begin van de regentijd dan kan je beter eerst naar bali gaan omdat je daar waarschijnlijk de meeste tijd op het strand door wilt brengen. Verder hangt het af van je plannen in Maleisie. Het zal ook afhangen van de prijs van de vliegtickets naar de diverse bestemmingen op het moment dat je wilt boeken. Verder bedenk voor jezelf hoe je je reis het liefst af wilt sluiten.. met het interessantere indonesie en dan shoppen in singapore of kies je in maleisie nog een weekje voor een relax bestemming aan de zee (hangt ook weer af van seizoen welke keuze je hebt oost of westkust) om je reis mee af te sluiten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou juist Sumatra aan het begin van de regentijd doen. De wegen worden heel snel heel slecht als het geregend heeft, wat leidt tot veel langere reistijden. Ook is een trekking om orangutans te zien niet echt ideaal in de regen. Zeker omdat de apen vaak ook schuilen en er dan minder dieren te zien zijn. (En er is meer voedsel en drinken, dus zijn ze in de rehabilitatiecentra minder afhankelijk van de mens.)

Tijdens de regentijd regent het zelden de hele dag, dus je kan altijd wel op Bali van de zon genieten.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
reis2012

Bericht door reis2012 »

Bedankt voor de tips allemaal!
Vwb het visum: die kunnen we niet in Den Haag aanvragen omdat we geen inreisticket hebben (nog niet geboekt). Bovendien moeten we dan binnen 3 mnden Indonesië in (en ook weer uit??).

We kunnen hem wel in Songkhla of Bangkok aanvragen, dan kunnen we ook een 60 dgn visum krijgen neem ik aan. Tzt hebben we wel een in en uit ticket voor Indonesië.

VOA is denk ik geen optie, omdat we dan moeten verlengen en ik lees op internet dat we dan iemand nodig hebben die garant staat, of klopt dat niet?

Bedankt alvast!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Voor het verlengen van een VOA heb je geen sponsor nodig. Dat moet alleen voor de verlenging van een visum van 60 dagen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie