Mooie stranden Indonesië
Mooie stranden Indonesië
Ik ben van plan om samen met mijn vriend van de zomer 7 weken te gaan reizen in indonesi (sumatra, java en bali). We willen onze vakantie graag afsluiten op een mooi strand. Ikzelf heb al wat ervaring met reizen en heb een hekel aan toeristische volle stranden en stadjes. Nu ben ik dus opzoek naar een mooi rustig strand om onze vakantie af te kunnen sluiten. Zelf zat ik te denken aan gili meno maar hier hor ik verschillende dingen ovr. Heeft iemand tips voor een mooi rustig (idilysch eigenlijk) strand voor de laatste paar dagen?
Re: Mooie stranden Indonesië
Dream Beach Nusa Lembognana, alleen niet goed om te zwemmen (te veel stroming)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
Ik was daar in mei, vond het best druk.Tikva schreef:Dream Beach Nusa Lembognana, alleen niet goed om te zwemmen (te veel stroming)
Op Gili Trawangan zijn, als je wat noordelijker zoekt, ook idyllische strandjes te vinden (toen wij er waren was het in ieder geval niet zo druk).
Als dit is wat je zoekt (zie foto's)..............
(wij zaten in de buurt van Lizard Lounge, precieze naam weet ik niet meer, maar werkten wel van die grappige en relaxte reggae/dreadlock dudes)
- Bijlagen
-
- 23 (350x263).jpg (76.24 KiB) 4051 keer bekeken
-
- 22 (263x350).jpg (65.25 KiB) 4051 keer bekeken
-
- 21 (263x350).jpg (82.96 KiB) 4051 keer bekeken
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Op Java:
Het strand van Pangandaran.
Op het schiereiland is een jungle met hele mooie baaitjes waar je kunt zwemmen en snorkelen.
voor 150.000 rp heb je een gids die je het schiereiland laat zien en je eindigt bij een mooi
strandje waar je heerlijk kunt zwemmen.
Gili's: direct bereikbaar vanaf padangbai met de fastferry naar Gili Terawangan
Terawangan (partyeiland, heel toeristisch) maar ten noorden is het rustiger met mooie stranden.
Air is rustiger met mooie stranden
Meno is nog rustiger en ik vond de stranden hier het mooist.
Air en Meno zijn in ca 1,5 a 2 uur rond te lopen
Lombok:
Sengiggi heeft mooie stranden. Hier kun je goed zwemmen.
Zo zijn er langs de hele kust van Lombok veel mooie stranden en helemaal verlaten.
Als je tijd hebt kun je ook de boottrip met de Peramatourboot van Lombok naar Flores 3 dagen en in 2 dagen weer terug nemen. Hier kom je echt langs de meest mooie standen met mooie snorkelspots.
Tip: kijk ook eens op google earth
zie ook de bijlages
Het strand van Pangandaran.
Op het schiereiland is een jungle met hele mooie baaitjes waar je kunt zwemmen en snorkelen.
voor 150.000 rp heb je een gids die je het schiereiland laat zien en je eindigt bij een mooi
strandje waar je heerlijk kunt zwemmen.
Gili's: direct bereikbaar vanaf padangbai met de fastferry naar Gili Terawangan
Terawangan (partyeiland, heel toeristisch) maar ten noorden is het rustiger met mooie stranden.
Air is rustiger met mooie stranden
Meno is nog rustiger en ik vond de stranden hier het mooist.
Air en Meno zijn in ca 1,5 a 2 uur rond te lopen
Lombok:
Sengiggi heeft mooie stranden. Hier kun je goed zwemmen.
Zo zijn er langs de hele kust van Lombok veel mooie stranden en helemaal verlaten.
Als je tijd hebt kun je ook de boottrip met de Peramatourboot van Lombok naar Flores 3 dagen en in 2 dagen weer terug nemen. Hier kom je echt langs de meest mooie standen met mooie snorkelspots.
Tip: kijk ook eens op google earth
zie ook de bijlages
- Bijlagen
-
- lombok naar flores 3.jpg (44.06 KiB) 4049 keer bekeken
-
- lombok naar flores 2.jpg (38.3 KiB) 4049 keer bekeken
-
- lombok naar flores 1.jpg (52.13 KiB) 4049 keer bekeken
-
- meno2.jpg (60.06 KiB) 4049 keer bekeken
-
- meno1.jpg (66.99 KiB) 4049 keer bekeken
-
- air2.jpg (56.1 KiB) 4049 keer bekeken
-
- air1.jpg (39.6 KiB) 4049 keer bekeken
-
- terawangan 1.jpg (47.13 KiB) 4049 keer bekeken
-
- pangandaran 1.jpg (56.82 KiB) 4049 keer bekeken
Pangandaran is niet alleen leuk wegens dat strand, maar ook voor net nationaal park. Vrij rustig ook in het park zelf.
En als je toch daar bent, kan je even de Green Canyon erbij doen.
Lembongan was nog lekker rustig toen ik er 12 jaar geleden was. Het toerisme zal wel zijn toegenomen ondertussen, maar qua uitzicht vond ik het wel mooi.
Op Bali zelf vond ik niets naar mijn gading op gebied van rustige, paradijselijke stranden.
En Gili Trawangan vond ik 10 jaar geleden al plat getrapt door de backpackers.
Lembongan was nog lekker rustig toen ik er 12 jaar geleden was. Het toerisme zal wel zijn toegenomen ondertussen, maar qua uitzicht vond ik het wel mooi.
Op Bali zelf vond ik niets naar mijn gading op gebied van rustige, paradijselijke stranden.
Pangadaran is door de stroming niet altijd geschikt voor zwemmers. Kijk dus uit voordat je te water gaat.kohraya schreef:Pangandaran is niet alleen leuk wegens dat strand, maar ook voor net nationaal park. Vrij rustig ook in het park zelf.
Op Bali zijn rustige stranden bij bijvoorbeeld Yeh Gangga. Ten westen van Lovina aan de noordkust (Kalibubuk) zijn ook stranden waar niet veel mensen komen, bv. bij Pemuteran of Penyabangan. Hier kun je ook mooi snorkelen.
Bij Tulamben in het oosten van Bali kan het rustig zijn, maar dat is een kiezelstrand.
Kuta Lombok is ook wel mooi. Ik vind ook de Gili's leuk. Singgigi vind ik minder. Ampanan heeft een mooi strand, maar dan zit je tussen de locals. Geen badkleding dus!
Op Sumatra kun je heerlijk relaxen bij Pulau Weh. Leuk om te snorkelen, maar niet het mooiste strand van Indonesie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik zit nu op pangandaran. Lekker rustig. En je kunt hier naar de green canyon en green valley. Vraag voor DIN DIN deze gids is echt heel goed, laat je dingen zien waar de travel tours niet komen en spreekt een woordje Nederlands.
Lovina ben ik 2 jaar geleden geweest. Is zeker rustig. Je hebt daar zwart strand. Wij konden daar niet zwemmen omdat ze daar aan het vissen waren en het ook niet echt heel gebruikelijk is om in je bikini te gaan liggen.
Lovina ben ik 2 jaar geleden geweest. Is zeker rustig. Je hebt daar zwart strand. Wij konden daar niet zwemmen omdat ze daar aan het vissen waren en het ook niet echt heel gebruikelijk is om in je bikini te gaan liggen.
@yizll: ik was in 2006 voor het eerst in Lovina. Inderdaad, het was er heerlijk rustig. Vorig jaar was ik er weer, en het verbaasde me hoeveel nieuwe hotels er waren. Veel meer barretjes. Maar vooral ook veel meer mensen. Ik was er wel in het hoogseizoen.
Ik kan Lovina nog steeds aanraden, maar als je absolute rust wilt dan kun je beter ergens anders heen.
Ik kan Lovina nog steeds aanraden, maar als je absolute rust wilt dan kun je beter ergens anders heen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
mooie stranden, dan moet je echt in oost indonesie zitten, Molukken en papua,
een van de mooiste archipel is de kei eilanden, bezaaid met bounty eilandjes en spierwitte fijnpoederige zandstranden

en alle dagen heb je de stranden voor jezelf behalve zondags omdat het een echte rustdag is voor de locale bevolking,
een van de mooiste archipel is de kei eilanden, bezaaid met bounty eilandjes en spierwitte fijnpoederige zandstranden

en alle dagen heb je de stranden voor jezelf behalve zondags omdat het een echte rustdag is voor de locale bevolking,
Mooie foto's! Zou je ze misschien ook willen uploaden onder de foto sectie?
Ziet er super uit! Heel mooi!
Denk er ook aan om volgend jaar de Molukken te bezoeken en o.a de Banda en Kei eilanden
Reis je dan vanuit Ambon (Molukken) naar de eilanden of vanuit Papoea? En hoe?
De eilanden liggen redelijk afgelegen, dus het is denk ik niet makkelijk daar te komen. Of valt dat mee?
Sommige boten in Indonesie zijn naar mijn eigen ervaring niet altijd te vertrouwen qua veiligheid.
Alvast bedankt.
Sandra

Denk er ook aan om volgend jaar de Molukken te bezoeken en o.a de Banda en Kei eilanden
Reis je dan vanuit Ambon (Molukken) naar de eilanden of vanuit Papoea? En hoe?
De eilanden liggen redelijk afgelegen, dus het is denk ik niet makkelijk daar te komen. Of valt dat mee?
Sommige boten in Indonesie zijn naar mijn eigen ervaring niet altijd te vertrouwen qua veiligheid.
Alvast bedankt.

Sandra
Hallo Sandra
naar de kei eilanden is het makkelijk , via ambon gaat er elke dag een vliegtuig heen, en er zijn ook accomodaties daar, op een van de stranden izijn er cogttages....in het dorp ohoideertawun zijn er een paar van dit en beheerd door een molukker die uit nederland komt, hij heet Gerson tarantijn, bij een nadere strand bij het dorp ohoililir kan je een mooie strandbungalow ook huren van een nederlandse echtpaar........alex en els,
als je echt wil genieten van de rust kan je daar naar toe gaan, er zijn ook internetcafes, supermarkt, met kfc, soort kentucky fried chicken en nog tal van eetkramjes, en hotels, elk jaar zie je daar ook toeristen, maar geen massatoerisme, en ook molukkers uit nederland die elk jaar op familiebezoek gaan, ikzelf ben bezig om daar intrnetverbinding draadloos aan te sluiten bij die strand (zie foto>s)
Op de kei eilanden wonen veel christenen, en de meeste dorpen waar de srtranden zijn, zijn de meeste christelijke dorpen. dus schrik niet als je bijna overal kerken ziet, maar natuurlijk zijn er ook imoslims, maar daar is de verstandhouding heel goed want zijn immers allemaal families
dus vanuit jakarta en bali kan je via ambon naar de kei eilanden, dus binnen 1 dag ben je al daar. eerst met lion air, en vanuit ambon met wings........
naar de kei eilanden is het makkelijk , via ambon gaat er elke dag een vliegtuig heen, en er zijn ook accomodaties daar, op een van de stranden izijn er cogttages....in het dorp ohoideertawun zijn er een paar van dit en beheerd door een molukker die uit nederland komt, hij heet Gerson tarantijn, bij een nadere strand bij het dorp ohoililir kan je een mooie strandbungalow ook huren van een nederlandse echtpaar........alex en els,
als je echt wil genieten van de rust kan je daar naar toe gaan, er zijn ook internetcafes, supermarkt, met kfc, soort kentucky fried chicken en nog tal van eetkramjes, en hotels, elk jaar zie je daar ook toeristen, maar geen massatoerisme, en ook molukkers uit nederland die elk jaar op familiebezoek gaan, ikzelf ben bezig om daar intrnetverbinding draadloos aan te sluiten bij die strand (zie foto>s)
Op de kei eilanden wonen veel christenen, en de meeste dorpen waar de srtranden zijn, zijn de meeste christelijke dorpen. dus schrik niet als je bijna overal kerken ziet, maar natuurlijk zijn er ook imoslims, maar daar is de verstandhouding heel goed want zijn immers allemaal families
dus vanuit jakarta en bali kan je via ambon naar de kei eilanden, dus binnen 1 dag ben je al daar. eerst met lion air, en vanuit ambon met wings........
Super bedankt voor alle informatie.
Daar heb ik wat aan.
Wij willen in okt/nov een maand gaan.
Dus tijd zat.
Daar heb ik wat aan.

Wij willen in okt/nov een maand gaan.
Dus tijd zat.