Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
bolletjeom
Reisexpert

Re: verklaring universiteit nodig voor visum India voor toer

Bericht door bolletjeom »

@erik, je zit er helaas naast.
Op mijn werk horen we veel van deze gevallen en dit is inderdaad reden om geen visum te krijgen. Ook voor minderjarige kinderen (17) die met hun ouders reizen.

Ik heb helaas geen advies. Ik mag natuurlijk nooit de tip geven om te vervalsen maar ik weet ook dat onderwijsinstellingen hier niet aan mee willen werken om de reden die al gegeven is.
misschien dat je jezelf nog 'werkende' kan maken ipv student en bij je bijbaan (als je die hebt) een werkgeversverklaring opvragen.
Heel veel succes!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Via DUO kon je in het verleden ook zo'n verklaring krijgen (dat je student bent en studiefinanciering hebt in het Engels) weet niet of dat nu nog kan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
suuzan

Qreply

Bericht door suuzan »

Even een vraag tussendoor; Hoelang ben je ongeveer onderweg vanaf Bardia of vanaf Chitwan naar Delhi? Is dit in een week haalbaar?
(We willen graag vanaf Nepal door India om verder te vliegen naar Bangkok.)
Groetjes Suzan
suuzan

Re: Visum India en Nepal regelen in Azie

Bericht door suuzan »

Deze reisplannen klinken wel heel erg goed!
Kan iemand mij vertellen hoelang je ongeveer onderweg bent vanaf Chitwan of Bardia naar Kathmandu?
We willen graag vanaf Nepal, door India naar Bangkok (vanaf Delhi een vlucht naar Bangkok).
Is dat stuk van Nepal naar Delhi, met onderweg nog een stop in Rajastan/Agra/Taj Mahal, haalbaar in ongeveer 10 dagen?? Of ben je dan veel langer onderweg?..

Groetjes Suzan
arjan_van_dijk

Visa India te regelen in Kuala Lumpur?

Bericht door arjan_van_dijk »

Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen of ik het visa voor India kan regelen in Kuala Lumpur? Ook ben ik benieuwd hoeveel tijd dit ongeveer nodig heeft aangezien ik graag mijn vlucht alvast wil boeken bij Airasia.

In India wil ik vanuit het zuiden (Kochi) naar Nepal reizen. Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd ik hier ongeveer voor nodig heb?

Alvast bedankt.

Groet Arjan
bolletjeom
Reisexpert

Re: Visa India te regelen in Kuala Lumpur?

de visumprocedure in nederland is een ramp. Geen idee of het in kuala lumpur net zo is. Belgie is bijvoorbeeld veel makkelijker.
Blijkbaar kan iedere ambacadeur zijn eigen regels erbij bedenken.

Zoek dus eerst goed uit hoe het werkt voordat je bepaald wanneer je wilt vliegen.
Enneh, of en waar de ambassade zit in kl is toch wel te vinden met google?

Oh, en let even op dat de afhandelingstermijn in werkdagen is en ze in india een hoop feestdagen hebben die wij niet kennen. De nederlandse ambassade vergeet nog wel eens te melden dat ze dicht zijn.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ga kijken hoe of ik meer informatie kan krijgen over dit onderwerp zodat je geen papieren moet vervalsen. Laatste wat je wilt is problemen bij de douane in India.
bolletjeom
Reisexpert

ik ben benieuwd naar je bevindingen erik.
Op mijn werk strijden we al een paar maanden met dit probleem.

Ik sprak gister een docente van de TUdelft die aangaf best zo,
'n verklaring te willen maken.
Dus als er heldhaftige docenten zijn die tegen het beleid van hun werkgever in durven gaan dan zit je goed.

Werkgeversverklaring van je bijbaantje werkt waarschijnlijk alleen als je ook een bankafschrift kunt tonen met een acceptabel saldo.
MarianneRoos

Bericht door MarianneRoos »

Dank allemaal voor de berichten..

Het is inderdaad zo dat ik zonder deze verklaring geen visum krijg, inschrijvingsbewijs voldoet dus niet.

Daarnaast kan ik wel een bijbaan hebben maar dan ben ik nog steeds ingeschreven bij de universiteit dus zit ik met hetzelfde probleem. Daarnaast willen ze het saldo sowieso weten als je student bent.

Ik heb inmiddels nog wat afwijzingen gekregen maar heb ook via via gehoord dat ik het wellicht bij de decaan kan proberen. Morgen waag ik dus een poging en zal ik laten weten wat mijn bevindingen zijn. Ik hoop dat het lukt en dat ik voor degenen na mij duidelijkheid kan scheppen zodat ze niet hetzelfde gedoe hoeven meemaken.

Ik heb overigens gehoord van het visumburo dat de Erasmus universiteit de verklaring wel afgeeft.
MarianneRoos

Ik werd vanochtend gebeld door iemand die mijn email via via had gekregen, via een van de contacten van mijn vader. Deze persoon zei dat hij mijn verklaring wel wilde ondertekenen en heeft mijn voorbeeld gebruikt die ik mee had gemaild. Hij stuurt hem vandaag nog op! Hij gaf wel aan dat het normaal gezien niet zomaar mag en het is dus helaas ook niet de persoon waar iedereen heen kan gaan met dit probleem.

Ik ben heel erg opgelucht aangezien ik al bijna begon te denken dat de reis geannuleerd moest worden.

Maar wat er voor anderen wel uit is gekomen, is het advies om naar de decaan te gaan, wat ik vandaag wilde gaan doen als die andere persoon niet gebeld had.

Ik denk dus dat men ofwel het hogerop moet zoeken, of echt via via aan hulp moet komen bij iemand die in goed vertrouwen je verklaring wil ondertekenen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb ook enkele lijntjes lopen waar ik binnenkort antwoord op hoop te ontvangen voor andere mensen! Erg fijn in ieder geval dat je terugkoppeling hebt gegeven van je oplossing!
MarianneRoos

Wat goed dat je dit aan het onderzoeken bent. Ik had gehoopt dat ik voor anderen een eenduidig antwoord zou hebben, gezien de hoeveelheid stress die ik er zelf van had. Ik ben bang dat het ook per universiteit/hogeschool/mbo verschilt...
bolletjeom
Reisexpert

fijn dat het opgelost is! Wanneer je je reis had moeten annuleren had het je een hoop geld gekost.
Ik heb de afgelopen tijd geleerd dat 'het niet verkrijgen van een visum geen annuleringsreden' is volgens de meeste annuleringsverzekeringen. Zoals de mijne die ik bij de ohra heb lopen.
Ik weet dat mondial wel een annuleringsverzekering heeft die dit wel dekt.
MarianneRoos

Inderdaad, een reis van drie weken voor vier personen, dat is nogal wat. Wij dachten er zelfs over om de rekening op de universiteit te verhalen in het uiterste geval.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

MarianneRoos schreef:Inderdaad, een reis van drie weken voor vier personen, dat is nogal wat. Wij dachten er zelfs over om de rekening op de universiteit te verhalen in het uiterste geval.
Waarom zou een universiteit dat verhalen? Zij zijn er niet verantwoordelijk voor voor wat je in je vrije tijd doet. Zou het een studiereis/stage zijn en zouden ze dan niet meewerken dan zou het wellicht een ander verhaal zijn.

Maar goed, het eerste proefproces moet nog komen :Y
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie