Lang weekend/midweekje genoeg voor Keulen??

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
snuffel

Lang weekend/midweekje genoeg voor Keulen??

Bericht door snuffel »

Hoi hoi,

is een lang weekend (bv. vrijdag t/m maandag) of een midweekje voldoende om Keulen te bezichtigen?
Uiteraard ga ik dan een beetje uit van goed weer, niet al te nat en glibberig 0_0
Ben er onlangs langsgekomen met de thuisreis vanuit Frankfurt en op de werkvloer moet ik van het voorjaar nog wat overuren opnemen...............dus de gedachtes aan een keer een lang weekend of een midweekje Keulen spoken een beetje door mijn hoofd ;)
Denk zelf aan een dag of 4.

Zelf ben ik wel een persoon die 's ochtends op tijd op staat en een uur of tien toch wel klaar is om op pad te gaan.................
Wie weet zijn er mensen die ervaringen hebben met Keulen?!

Groet,
snuffel
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Lang weekend/midweekje genoeg voor Keulen??

Bericht door Tikva »

Het is al weer een aantal jaar terug dat ik een Keulen was en toen meer op het terras gehangen dan heel veel bekeken. Maar volgens mij is een lang weekend echt meer dan genoeg tijd hoor om de leukste dingen te zien, een paar musea en ook nog in een park te hangen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Een paar jaar geleden ben ik een dag in Keulen geweest. Ik ben dan in die kerk geweest en dat chocolademuseum en nog een aantal dingen. Volgens mij moet een lang weekend/midweek méér dan genoeg zijn om behoorlijk wat van de stad te zien.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

4 dagen is zeker genoeg :)

Ik kan je zeker aanraden naar het chocolademuseum te gaan maar je moet zeker ook naar EL-DE Haus. Dit is een voormalig gestapo gevangenis. Reuze interessant. De man achter de kassa wil je ook gerust alles uitleggen/vertellen en heeft een heleboel boeken, die die gerust erbij pakt om dingen te illustreren (audio guide is aanrader trouwens). Op een mooie dag is de Zoo een heerlijke plek om rond te wandelen...Is best wel grote dierentuin! En als het dan toch lekker weer is, pak dan de River cruise over de Rijn mee. Heb ik toen gedaan want als het warm is, ben je na een tijdje het rondwandelen ook wel beu :) Ze gaan geloof ik elk uur.

Deutsches Sport & Olympia Museum is ook een aanrader.Ligt naast het Chocolade museum. Dus kan je meteen combineren!!

Een bezoekje aan de Dom mag ook niet ontbreken. Je kan deze beklimmen en je kan ook schatkamer bezoeken.

Tip: http://www.koelntourismus.de/willkommen ... ecard.html
Ik heb deze keulen welcome card genomen omdat je daar ook gratis vervoer bij in hebt zitten (en kortingen etc). Dat was goedkoper dan steeds losse kaartjes te kopen voor de ubahn/sbahn en het niet veel duurder is dan een 24 uurs vervoerskaart. Hij is 24 uur geldig dus je zal wel een nieuwe moeten kopen.

Zoek je nog hotel/hostel tips? Kijk dan even in de hosteldatabase. Heb goede ervaringen met Hotel Brandenburger Hof (ligt achter het station) en Welthemphanger Hostel.
Plaats reactie