Het oerwoud van reisverzekeringen

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
cosmosis

Het oerwoud van reisverzekeringen

Bericht door cosmosis »

Hoi hoi,

Binnenkort ga ik met een vriend van mij mijn eerste wereldreis maken :D
De wereldreis zal 364 dagen gaan duren.
Nu ben ik uitgebreid op onderzoek om een goede wereldreisverzekering af te sluiten die alles dekt.
Ik houd mijn basis ziektekosten verzekering aan in Nederland.

Het aparte dat mij opvalt is de ongelofelijk grote verschillen tussen de kosten van de verschillende verzekeringen.

Even een kort nattevingerwerk overzichtje van mijn bevindingen:

- Isis/elvia verzekering rond de €450 euro per jaar
- Abn/Amro verzekering rond de 80 euro per jaar
- Ohra verzekering rond de 80 euro per jaar
- Delta Lloyd rond de 110 euro per jaar

Dit zijn bedragen inclusief aanvullende medische verzekering/ annulerings verzekering etcetera.

Nu is mijn vraag, waarom zijn de kosten van een Isis/Elvia verzekering zo veel hoger dan de rest? Mis ik een bepaalde dekking bij de goedkopere reisverzekeringen?
Uiteraard verschillen de verzekerde bedragen per verzekering iets.

Het enige grote voordeel wat ik zie van de elvia verzekering, is dat werken in het buitenland ook verzekerd is.
Erik
Site Admin

Re: Het oerwoud van reisverzekeringen

Bericht door Erik »

cosmosis schreef: Het enige grote voordeel wat ik zie van de elvia verzekering, is dat werken in het buitenland ook verzekerd is.
Dit is inderdaad ook het grootste verschil. Dat je met dat soort verzekeringen mag werken en bij de andere niet of in bijna geen een sector.

Ik heb even wat linkjes voor je verzameld met dezelfde vraag

Hier staan veel van de meest gestelde vragen over verzekeringen op en handige links om dingen te vergelijken.
cosmosis

Bericht door cosmosis »

Bedankt voor de links.

Dus het verschil in de prijzen is voornamelijk dat Isis/Elvia/Europeesche kortlopende verzekeringen zijn, en Ohra/Abn-Amro/Delta Lloyd doorlopende.
edit
Indien je wel wilt werken in het buitenland, is het mogelijk om bijvoorbeeld de Ohra verzekering van +/- 80 euro per jaar te nemen, en daarnaast 3 maanden buitenland werken bij te verzekeren?

We willen namelijk een Work/Holiday visum voor australie aanvragen, en ik vraag me dan af of je op een of andere manier om de torenhoge reisverzekering kosten heen kan, indien we 3 maanden gaan werken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hmmm. 2 verzekeringen afsluiten...dat is misschien een idee.
de goedkope verzekeringen lopen altijd voro minimaal een jaar en hebben soms maar 1 ingangsdatum.
Ohra begint bijvoobeeld altijd op 1 april
opzeggen moet je dus wel op de juiste tijd doen

Ik heb geen idee of er nadelige gevolgen zijn als je voor de drie maanden dat je werkt een andere verzekering afsluit.
wel een interessante gedachte gang!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
cosmosis

Bericht door cosmosis »

Het volgende kom ik tegen:
Lokaal verzekeren?

Lokaal verzekeren kan soms, bijvoorbeeld in verband met werk. Er zit echter een aantal nadelen aan lokaal verzekeren. Er is bijvoorbeeld geen dekking voor de heen- en terugreis, reizen buiten het land waar je verblijft, repatriëring (om medische redenen of familie-omstandigheden), vooraf en na afloop van de werkzaamheden, vaak beperkte dekking voor ziektekosten, geen dekking voor (nabehandelings) kosten bij terugkomst in NL. Behandeling van langdurige ziektes kan niet in Nederland, naar wens bevallen in NL is evenmin mogelijk. Ook overkomst van familie bij ernstige ziekte is niet gedekt. Daarnaast zijn de polisvoorwaarden in andere taal, is schade claimen lastiger en bij verhuizing naar ander land is weer iets anders nodig.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Indien je toch in Nederland op een of andere manier je werk moet verzekeren, en het is mogelijk om voor bijvoorbeeld 3 maanden een kortlopende reisverzekering erbij te nemen, zou je op ongeveer €80 euro een doorlopende reisverzekering + 120 euro een kortlopende reisverzekering inc werk dekking, voor rond de €200 een jaar gedekt zijn inclusief 3 maanden werken.
Op zich interessant inderdaad als zo'n constructie zou werken :D
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bolletjeom schreef: de goedkope verzekeringen lopen altijd voro minimaal een jaar en hebben soms maar 1 ingangsdatum.
Ohra begint bijvoobeeld altijd op 1 april
opzeggen moet je dus wel op de juiste tijd doen
je kunt de OHRA verzekering op elk moment in laten gaan, alleen het opzeggen ervan moet drie maanden voor 1 april gedaan zijn.

Verzekeringen hebben graag dat je over verzekerd. Ik reis nu met een zorgverzekering uit nederland gecombineerd met de OHRA reisverzekering en het lijkt me meer dan genoeg. Verzekeringen houden veel van afschuiven en wanneer je drie of meer verzerkeringen hebt kan het gebeuren dat je bij een grote claim van verzekering naar verzekering wordt gestuurd zonder dat er iets wordt vergoed op de korte termijn.
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Voor de goedkopre reisverzekering moet je vaak je basis verzekering aanhouden in Nederland. Wat in jou geval ook al is zoals je eerder aan geeft. Bij de duurdere hoef je vaak je basisverzekering niet aan te houden in Nederland waardoor de tarieven zo hoog zijn. De basis verzekering vergoed geloof ik ook een stukje buitenlandse ziektekosten.
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

Ik kan me voor 11€ 2 jaar doorlopend verzekeren bij OHRA in combinatie met CZ. Maar ik lees nu dat je dan niet voor werk verzekerd bent? Wat houdt dat precies in? Als je tijdens je werk door een spin gebeten wordt bijvoorbeeld krijg je de kosten dan niet terug terwijl je als je gewoon in het bos door diezelfde spin gebeten wordt je wel verzekerd bent? Of geldt het alleen voor machines, vingers die je daardoor kwijt raakt etc.? Want opzich kun je die dingen dat ook gewoon vermijden toch of is het niet slim om te gaan werken zonder verzekering?
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
bolletjeom
Reisexpert

zoals je zegt. zodra je werkt ben je niet meer verzekerd. het is dus aan jezelf om te kijken wat de risico's van je werk zijn en of je eventuele verwondingen kunt verbloemen door te doen alsof je die als toerist hebt opgelopen.
Maar die vlieger gaat dus niet op als je met je hand in een machine komt of in je macdonalds tenue het ziekenhuis ingereden word
timmieboyvr
Wereldreiziger

Ik heb vandaag even met de OHRA contact gehad en als je ongevallen erbij verzekerd (7euro per jaar) ben je ook voor werkongevallen verzekerd (aldus OHRA). Voor de basis + dit betaal je 55,50 per jaar, als klant van de CZ kreeg ik daar 10% korting op.
De verzekering kun je in laten gaan wanneer je wilt, je betaald dan per maand tot 1 april en vanaf daar verlengt ie automatisch een jaar tenzij je opgezegd hebt vóór 1 februari.
Met de actie van de CZ die nog een maand loopt (tot 1 oktober als ik me niet vergis) krijg je ook nog eens 100 euro terug!
Ik heb nu dus een reisverzekering die alles dekt wat ik nodig heb van 29 oktober 2008 tot 1 april 2010 (17 maanden) voor niks, en ik krijg daar nog eens 32 euro bij ook! (eigenlijk betaal je 68 euro maar ik krijg nu dus 100 euro terug!)!

Kan ik toch weer een dag van leven! Lang leve Ohra en de CZ
bolletjeom
Reisexpert

dat zijn de betere berichten!! goed man!
cosmosis

Re:

Bericht door cosmosis »

timmieboyvr schreef:Ik heb vandaag even met de OHRA contact gehad en als je ongevallen erbij verzekerd (7euro per jaar) ben je ook voor werkongevallen verzekerd (aldus OHRA). Voor de basis + dit betaal je 55,50 per jaar, als klant van de CZ kreeg ik daar 10% korting op.
De verzekering kun je in laten gaan wanneer je wilt, je betaald dan per maand tot 1 april en vanaf daar verlengt ie automatisch een jaar tenzij je opgezegd hebt vóór 1 februari.
Met de actie van de CZ die nog een maand loopt (tot 1 oktober als ik me niet vergis) krijg je ook nog eens 100 euro terug!
Ik heb nu dus een reisverzekering die alles dekt wat ik nodig heb van 29 oktober 2008 tot 1 april 2010 (17 maanden) voor niks, en ik krijg daar nog eens 32 euro bij ook! (eigenlijk betaal je 68 euro maar ik krijg nu dus 100 euro terug!)!

Kan ik toch weer een dag van leven! Lang leve Ohra en de CZ
Dit zijn betere berichten! Wij waren ook al aan het overwegen om alleen Ohra te nemen, en het risico van niet verzekerd te zijn tijdens het werken te nemen. Gelukkig bied Ohra dus wel volledige dekking en dat voor een mooie prijs :D

Weer een zorg minder tijdens de voorbereiding.
bolletjeom
Reisexpert

hmmm vreemd, van de OHRA
heb dezelfde vraag ruim een jaar geleden ook gesteld en toen waren ze heel stellig dat je echt niet mocht werken. en ik heb ook die ongevallen dekking

heb je het zwart op wit???
kan natuurlijk zijn dat ze versoepeld hebben maar het kan ook zijn dat je iemand aan de telefoon had die het niet helemaal zeker wist.
cosmosis

Bericht door cosmosis »

Hmmm ik ben nu even aan het kijken naar die ongevallen verzekering, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.

http://www.ohra.nl/binaries/Polisvoorwa ... -41707.pdf

Daar staan de polisvoorwaarden.

Het volgende staat er:
Ongeval tijdens beroepsuitoefening
Indien de verzekerde een ongeval overkomt tijdens uitoefening
van zijn beroep, wordt 80% van het vastgestelde uit te keren
bedrag volgens rubriek A en/of rubriek B vergoed, tenzij het
beroepsrisico is uitgesloten.
Overlijden (rubriek A)

Blijvende invaliditeit (rubriek B)
Alle andere rubrieken waar je voor gedekt wordt, lijken niet gedekt te worden tijdens werken. Dus als je bijvoorbeeld een been breekt (geen blijvende invaliditeit) krijg je niets van kosten uitgekeerd?
timmieboyvr
Wereldreiziger

Ik heb het niet zwart op wit maar ze heeft het duidelijk gezegd en ik heb het nog een aantal keer nagevraagt ook aan de hand van voorbeelden o.a. de duim, ze heeft het voor de zekerheid ook nog aan een collega nagevraagd en die zei het ook.

Ook kreeg ik een boekje met de polisvoorwaarden, daarin staat het volgende:
  • Module ongevallen:
    Bij een ongeval is de dekking per verzekerde:
    Bij overlijden €25.000,-
    Tot 18 jaar en vanaf 70 jaar €2.500,-

Bij Blijvende invaliditeit* €75.000,-
    Tot 18 jaar 150%
    Vanaf 70 jaar 50% tot max. €5000,-

* Bij algehele blijvende invaliditeit wordt het gehele verzekerd bedrag uitgekeerd. Bij gedeeltelijke invaliditeit wordt een deel van het verzekerd bedrag uitgekeerd. Bijvoorbeeld bij verlies van een duim wordt 25% van het verzekerd bedrag uitgekeerd.
Verder staat er nergens dat dit niet geldt voor bedrijfsongevallen.

Als het anders is hoor ik het graag, maar ik ga ervanuit dat ik goed ben ingelicht.
Plaats reactie