Duikbestemming kerstperiode

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
kohraya
Reisexpert

Duikbestemming kerstperiode

Bericht door kohraya »

Op zoek naar een duikbestemming tijdens kerst. Maar ik wil tijdens die 2 weken ook wat van het binnenland zien.

Ik had graag eens de walvishaaien en de manta's gezien, maar de vliegtickets naar de plaatsen waar ik die kan zien zijn me iets te duur in deze (piek)periode.
Tenzij iemand een goede tip heeft, rekening houdend met het klimaat?

Het mag ook zonder die grote vissen zijn. Hoe is Egypte bvb qua temperaturen in en boven water? En welke is de beste plek?

Ik reken op jullie :wink:
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Afgelopen kerst ben ik in Egypte geweest. Eerst heb ik cultuur gesnoven in Cairo, Aswan en Luxor en daarna heb ik een weekje gedoken in Dahab.

In Cairo was het rond de kerst niet al te warm, ik vermoed zo'n 18-20 graden toe ik er was. In het zuiden liep de temperatuur aardig op tot boven de 25 graden en scheen het zonnetje volop.

De watertemperatuur in de Rode Zee was in december zo'n 22 graden, goed te doen in een 5mm pak (of een 7mm als je een koukleum bent).

's Nachts kan het kwik echter dalen tot een graadje of 10.

Voor manta's en walvishaaien zijn Mozambique en Belize aanraders naar het schijnt, maar dat is erg duur rond de kerst.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
karinmartin

Bericht door karinmartin »

ik hoorde net toevallig van iemand die naar thailand ging. die ging in januari naar phuket om dat daar de walvishaai dan langs komt .
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

De Similan eilanden (bij Phuket) staan hoog op mijn verlanglijstje ... maar ik vind zo dadelijk geen betaalbaar ticket.

@Jenny
Is dat rondje wat jij deed, te doen op 2 weken?
Heb je op voorhand dingen gereserveerd of geboekt?
Op welke plaatsen vloog je en heb je binnenlandse vluchten genomen?
Enig idee van budget? Prijzen van de duiken en een open water cursus?

Ik weet het ... als ik lang genoeg zoek, vind ik de antwoorden op internet.
Maar op duikfoum.nl zie ik door de bomen het bos niet meer.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij zoeken ook nog een uitje voor het einde van dit jaar. Mocht Iran het niet worden is zo'n combi trip egypte 1 van de 2 andere opties.
dus ben benieuwd naar je antwoorden.

wat betreft de walvishaaien. heb van wetenschappers die onderzoek doen in mozambique begrepen dat er vrij weinig haaien rond thailand zijn. begreep van duikerinstructeurs aldaar dat ze er misschien 1 per jaar zien.
Behalve Mozambique schijnt er ook een grote groep in de filipijnen zitten
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@Kohraya

Mijn rondje Egypte was iets langer dan 2 weken. Ik heb (nog?) geen verslag op mijn site staan, maar ik ben toen 11 dagen aan het rondreizen geweest en toen heb ik gedoken.

Gezien de drukte rond de kerst (en de flauwe regels dat er maar een x aantal touristen per bus/trein mag, heb ik alles op voorhand gereserveerd. Gelukkig maar, want ik ben verschillende mensen tegengekomen die in het zuiden van Egypte strandden en met geen mogelijkheid richting Cairo kwamen omdat trein, bussen en vliegtuigen VOL zaten!!!!

En om eerlijk te zijn heb ik dat voor een keertje niet eens ZELF gedaan, maar laten doen.... Dit omdat het eigenlijk nauwelijks duurder was en omdat we via dit reisbureau ook binnenlandse vluchten naar Dahab konden reserveren, want toen via de site van Egypt Air niet werkte. (Uitkijken met deze site, waarschijnlijk is hier mijn creditcard gehacked!) Hun adres: http://www.kingfishertours.com/

Die walvishaaien wil ik ook zien! Mocht ik geen contractverlenging krijgen dan reis ik mijn Rescue instructeur achterna naar Mozambique om daar mijn DM te doen :D
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Mercikes voor de info. Dit brengt mij al een stap dichter bij m'n bestemming :wink:
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Misschien helpt dit ook een beetje: http://www.new.facebook.com/album.php?a ... 1345295125
Plaats reactie