Tips voor Sri Lanka

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Ikkes
Reiziger

Re: Vliegen naar Sri Lanka

Bericht door Ikkes »

HI Travelme,

Ik vlieg in december met Emirates, één tussenstop in Dubai op heen en terugreis.
Tussenstop is maar een uur of drie, dat vind ik goed te doen.
Video on demand, dus de uurtjes zijn door te komen.

Ik heb al eerder met Emirates gevlogen en vind het prima van prijs en kwaliteit.
Heb € 620,00 betaald vanuit Dusseldorf.
TravelMe
Reiziger

Bericht door TravelMe »

Hoi Ikkes,

Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken en het is idd goed te doen, vooral met de overstaptijd… heb al wat data's gecheckt en voor ons zal het ietsje duurder uitkomen, maar in principe een goede prijs :)

Ga je ook voor de eerste x naar Sri Lanka? Of ben je al vaker geweest?
TravelMe
Reiziger

Re: Tips voor Sri Lanka

Bericht door TravelMe »

Wat een super topic! Veel nuttige tips!
Mijn vriend en ik zijn van plan begin volgend jaar (ergens tussen febr en april) naar Sri Lanka te gaan voor 3-4 weken. Erg excited en door het lezen van dit topic kan ik al helemaal niet meer wachten om te gaan!
Maar nog even geduld hebben 8-)

Hebben jullie miss nog tips voor goede (en goedkope) vluchten?
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik geef toe, het is niet mijn favoriete maatschappij, maar ze zijn wel veel goedkoper.

Een rechtsreekse vlucht van Amsterdam naar Colombo met Arkefly is al te boeken voor 450 euro
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Inmiddels volgens mij weer terug in Nederland? Nog tips, advies etc. voor mensen hier? Zou leuk zijn.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Beide dames hebben aangegeven te willen helpen bij een artikel. Dus de info gaat er waarschijnlijk komen. Nu hebben ze het nog even te druk. Nog even geduld dus :) wel fijn in ieder geval.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erik schreef:Beide dames hebben aangegeven te willen helpen bij een artikel. Dus de info gaat er waarschijnlijk komen. Nu hebben ze het nog even te druk. Nog even geduld dus :) wel fijn in ieder geval.
Goed nieuws! Een post in dit topic zou ook wel leuk zijn t.z.t. :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

super topic en super tips!!!

Wij willen in maart/april die kant op. Door gebrek aan vakantiedagen (of andere prio) dachten we aan 2 weken.
Is dat echt te kort of kan je dan toch nog een leuke trip maken?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Chantal1981
Reiziger

Bericht door Chantal1981 »

Ha Travelme en Bolletjeom.

sorry voor het lange wachten op een antwoord.

Tips voor goede en goedkope vluchten:
In het toeristenseizoen (oktober-april) vliegt Arkefly rechtstreeks vanuit Schiphol naar Colombo, vanaf ongeveer 629 euro. Comfort is minimaal, tenzij je bijbetaalt.
Anders met overstap via Frankfurt of Londen, bijvoorbeeld met Sri Lankan Airways of beter (lees prettiger, veiliger) met Qatar Airways of Emirates. Hou de aanbiedingen in de gaten, soms zijn er vluchten vanaf zo'n 450 euro.

Is een verblijf van 2 weken de moeite waard?
Ik vind van wel, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen reisstijl en interesses. In de combinatie cultuur - actief - natuur - strand kun je makkelijk schuiven om een mooie combi te maken. Je zou kunnen denken aan 1 of 2 van de koningssteden (Anuradhapura/Pollonaruwa/Sigiriya) voor max. vijf dagen, vijf dagen heuvelland incl. cultuurhoofdstad Kandy en vijf dagen strand. Of minder strand en meer heuvelland, waar je wandelingen door de theeplantages kunt maken. Of alleen heuvelland, 'safari' in de wildparken in het zuiden, gevolgd door langs de westkust weer omhoog reizen richting het vliegveld.
Het noorden wordt ook meer opengesteld, waaronder nationaal park Wilpattu waar nog weinig toeristen een bezoek aan brengen. Dan zou je kunnen kiezen voor een combinatie van koningssteden, een bezoek aan Wilpattu en de stranden aan de oostkust. Maart/april zou het daar redelijk droog moeten zijn.

Hopelijk kunnen jullie hier weer mee verder!

Groet, Chantal
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Ik vind Sri Lanka juist ideaal om in 2 weken een trip te maken, omdat het een relatief klein land is met korte afstanden tussen interessante plaatsen en bezienswaardigheden. Ben er 2 keer geweest, 2 weken met Fox (in de tijd dat ik nog niet durfde alleen rond te reizen) en 1 maand zelf rondgetrokken. Check m'n blog voor wat reisverhalen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Leuk om hier de tips te lezen. Ik wil het land ook nog eens bezoeken.

Weet iemand meer over bootverbindingen? Ik neem aan dat er bootverbindingen zijn met India maar zijn er bijvoorbeeld ook opties voor een langere trip naar Indonesië (Sumatra bijvoorbeeld) of andere landen?
Chantal1981
Reiziger

Bericht door Chantal1981 »

LaosFan schreef:Weet iemand meer over bootverbindingen? Ik neem aan dat er bootverbindingen zijn met India maar zijn er bijvoorbeeld ook opties voor een langere trip naar Indonesië (Sumatra bijvoorbeeld) of andere landen?
Sinds juni 2011 vaart er weer een ferry tussen Colombo en Tuticorin in India, na 30 jaar geen verbinding in verband met de burgeroorlog. Deze vaart twee keer per week en doet er 14 uur over. Meer info is te vinden op http://scotiaprince-india-lanka-ferry-c ... gspot.com/
Voor zover ik weet zijn er geen andere verbindingen, misschien dat die nog komen maar anders op een vrachtschip aanmonsteren?
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt! Op een vrachtschip aanmonsteren lijkt soms lastiger dan zou kunnen zijn heb ik weleens gelezen.
TravelMe
Reiziger

Bericht door TravelMe »

Chantal, bedankt voor je tips :)

Wij hebben onze vliegtickets inmiddels geboekt via Arkefly en zijn samen €1313 kwijt voor 2 retourtickets. We gaan in maart en blijven 3 weken. Momenteel ben ik wat aan het lezen en aan het kijken waar we ongeveer heen willen gaan… heb er echt onwijs veel zin in :Y
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor iedereen die nog moet boeken. Voor bijv maart 590 euro pp voor een retour met emirates. Te boeken voor 9 januari.

Ik hoop woensdag te horen of ik in maart weg mag en dat dan dit ticket er nog is. Duimen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie