Kamperen in ethiopie

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Sopie

Kamperen Ethiopie

Bericht door Sopie »

Hallo,
Wij willen in januari/februari naar Ethiopie en gaan dan ook een paar dagen naar het zuiden. Daar willen we echter gaan kamperen. Is het nodig om in die periode een slaapzak mee te nemen of kunnen we volstaan met een lakenzak.
Bedankt voor jullie reacties.
Sopie
Sopie

Kamperen in ethiopie

Bericht door Sopie »

Wie heeft er wel eens gekampeerd in Ethiopie in januari/februar? Is een lakenzak voldoende of heb je echt een slaapzak nodig?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kamperen in ethiopie

Bericht door bolletjeom »

ik heb in Kenia en Tanzania gekampeerd in Februari/maart (komt een beetje in de buurt). Af en toe was een slaapzak wel prettig. Maar er waren ook absoluut bloedhete nachten bij.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
anipie
Contacteer:

Re: Kamperen in ethiopie

Bericht door anipie »

Hi Sopie,

Ethiopie is nogal groot en veel hoogteverschillen, waardoor het klimaat per regio erg kan verschillen. Als je met het zuiden de Omo vallei bedoelt, zit je in januari/februari goed, omdat de regens nog niet begonnen zijn. Het zuidelijkst dat ik ben geweest is in Arba Minch in maart en het was toen behoorlijk warm (ook in de avond/nacht). Mijn reisgids (Bradt) vermeld echter dat het zuiden een erg grillig klimaat heeft en dat je nooit zeker weet waar je aan toe bent. Mijn advies is dus: slaapzak mee.

Heel veel plezier met de voorbereidingen, Anita
mver2406

Re: Kamperen Ethiopie

Bericht door mver2406 »

Sopie,

Weet niet of je vraag nog steeds actueel is maar ben pas net lid van dit forum dat vandaar pas nu een reactie.

Voor het Zuiden is een lakzaken of een fleece slaapzak ruim voldoende. Wij hadden nachten dat het niet afkoelde tot onder de 25 graden (was wel in Oktober).

In het Noorden en dan vooral in de bergen is een goed slaapzak echt een vereiste want daar kan het goed koud zijn.

Veel plezier in Ethiopië.

Michiel
aendeman

Re: Kamperen Ethiopie

Bericht door aendeman »

zal er warm genoeg zijn. maar belangrijker dan wat voor zak dan ook is een klamboe!!!
Frits Fabriek

Qreply

Bericht door Frits Fabriek »

Vorig jaar in Etheopie geweest. Waarom zou je kamperen. In Addes ( 10 minuten lopen van Hilton) geslapen 2 personen voor 6 euro. Als je geen comfort verlang is dit ook elders te regelen.
In het noorden en Addes is het door de hoogte snachts koud.
Plaats reactie