Volledige bachelor in het buitenland

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Job

Volledige bachelor in het buitenland

Bericht door Job »

Beste mensen,

Twee jaar terug, toen ik 17 was, heb ik een klein jaar in Salamanca (Spanje) gewoond om daar de Spaanse taal te leren. Ik heb deze tijd afgesloten met het DELE Superior examen en gelukkig gehaald. Eenmaal thuisgekomen was het een flinke klap, ik miste de tijd in Spanje. Met name de vrijheid, het weer, de stad, de mensen en de ambiance miste ik enorm. Iets wat jullie hoogstwaarschijnlijk wel bekend zal zijn :)

Nu, 2 jaar verder, mis ik het eigenlijk nog steeds. Ik ben ondertussen begonnen met een bachelor International Business Administration aan de universiteit. Ik heb medestudenten uit allerlei verschillende landen, die hier een volledige bachelor komen volgen en vraag me vaak af, wat doe ik hier? Ik zou graag in hun schoenen staan en zelf een volledige bachelor in het buitenland volgen, alleen lijkt dat vrij lastig. Als ik op internet zoek naar dergelijke mogelijkheden vind ik vaak enkel dingen als een semester in het buitenland maar ik wil graag gewoon een volledig bachelor :)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en mij kunnen vertellen hoe ik dat aan zou moeten pakken? Ik ben iemand die altijd heeft gezegd dat ik niet in Nederland blijf wonen, maar graag in Spanje, Argentinië of een ander Spaanstalig land en wil graag met een studie in het buitenland de eerst stap zetten.

Als iemand me meer zou kunnen vertellen zou dat erg tof zijn!! Ik kijk er naar uit.

Alvast bedank ^O^

Cheers,

Job
Job

Re: Volledige bachelor in het buitenland

Bericht door Job »

Oja, ik weet dat dit geen werk of stage betreft, maar dit leek me de meest logische plek om zoiets te vragen :)
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

De kosten zullen een groot probleem zijn. Je zult volledig moeten betalen voor de studie, en dat is duur! de meeste studenten die hier komen krijgen een vorm van beurs. Ik zou me daarom eerst daarop concentreren en kijken of daar iets aan te doen is.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Toen ik bij Duo werkte veel studenten gesproken die in het buitenland een volledige opleiding gingen volgen. Dat is opzich geen probleem je moet alleen zelf al het werk doen van universiteit zoeken tot aanmelden. Let wel op de collegegelden in het buitenland (veel) hoger kunnen zijn als in Nederland.

Je kunt je studiefinanciering gewoon meenemen hoor mits je een opleiding gaat volgen aan een door Nederland erkende opleiding. Dit betekend dat het niveau van je opleiding gelijkwaardig moet zijn aan een vergelijkbare opleiding in nederland. Als je een opleiding gaat volgen waarvan dit nog niet bekend is zal duo dit laten testen door het nuffic. Je moet er rekening mee houden dat deze procedure vaak minimaal 2 maanden duurt en je dus ruim op tijd aanvraagd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb vorig jaar uitgezocht of een master in het buitenland mogelijk was. Het kost tijd om je te orienteren. Kijk ook op de site van Nuffic. Zij hebben mij iig goed geholpen met dingen uitzoeken.

Helaas was mijn stufi al op (kon alleen nog lenen) en had ik op geen enkele andere beurs recht omdat ik al een jaar werkte, daarnaast bleek dat door de regelgeving van het land, bepaalde beursen weer niet verstrekt konden worden. Al met al zou het mij veel geld gaan kosten....en heb ik het laten zitten (ook omdat mijn tijdelijke contract ineens wel omgezet kon worden naar vast... in mijn sector zijn nauwelijks banen dus ik dacht, eens kijken of een buitenlandmaster een idee is)
Job

Bericht door Job »

Bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Ik heb de universiteit waar ik graag naar toe wil gemaild om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik denk inderdaad dat de kosten het grootste probleem zullen worden. Ik wacht even af wat de uni in Spanje te zeggen heeft. Heb ook even contact opgenomen met de studieadviseur van de uni in Nederland om te vragen of zij me wat extra informatie kan geven..

Wordt vervolgd:)
Nickyyy

Bericht door Nickyyy »

Hey Job,
Ben je inmiddels al verder gekomen? Ik ben wel benieuwd. Ik wil zelf namelijk ook mijn volledige bachelor in het buitenland gaan doen. Ik wil zelf in Chili gaan studeren. Maar dit zal wel een tijdrovend klusje worden. Het onderzoek van nuffic duurt minimaal twee maanden, mijn studiefinanciering moet ik dus ver van te voren aanvragen. Om de studiefinanciering aan te vragen moet ik een toelatingsbewijs van de universiteit meesturen. Ik moet mij dus eerst aanmelden bij een universiteit en een studentenvisum aanvragen wat drie maanden kan duren.
Job

Bericht door Job »

Nickyyy schreef:Hey Job,
Ben je inmiddels al verder gekomen? Ik ben wel benieuwd. Ik wil zelf namelijk ook mijn volledige bachelor in het buitenland gaan doen. Ik wil zelf in Chili gaan studeren. Maar dit zal wel een tijdrovend klusje worden. Het onderzoek van nuffic duurt minimaal twee maanden, mijn studiefinanciering moet ik dus ver van te voren aanvragen. Om de studiefinanciering aan te vragen moet ik een toelatingsbewijs van de universiteit meesturen. Ik moet mij dus eerst aanmelden bij een universiteit en een studentenvisum aanvragen wat drie maanden kan duren.
Beste Nicky,

Het is inderdaad een enorme tijdrovende klus om alles passende te krijgen. Om die reden heb ik mijn plan om een volledige bachelor in het buitenland te doen laten varen. Op dit moment studeer ik International Business Administration aan de UvT. Een Engelstalige studie met een hele hoop internationale studenten waar je in het 3e jaar een semester naar het buitenland mag. Ik heb dus maar besloten daar genoegen mee te nemen en wil graag dan graag naar Argentinië/Peru/Chili/Spanje toe. Na deze studie wil ik graag een master gaan doen in het buitenland.

Helaas kan ik je dus niet verder helpen. Ik zou als je het echt wilt het gewoon proberen. Als het je niet lukt zou ik ook voor de master in het buitenland gaan. Dan moet je helaas misschien nog wel een tijdje in Nederland blijven, maar dat is beter dan voor altijd hier blijven ;)

Succes!

Chao,

Job
Nickyyy

Bericht door Nickyyy »

Momenteel ben ik nog bezig met mijn huidige. In november zal ik mijn laatste examens hier voor hebben en daarna ga ik een stage van zeven maanden lopen om mijn opleiding af te sluiten. Ik hoop dat ik alles vanuit het buitenland kan regelen / mijn ouders het voor mij in Nederland kunnen regelen, zodat ik meteen door kan naar Chili en niet eerst tussen door nog een keer naar Nederland moet. Het meeste heb ik inmiddels wel uitgezocht, maar er zullen vast nog wel wat zaken bij komen. Laat het me weten als je er voor kiest om in Chili te studeren, lijkt me wel leuk om daar een keer met iemand in het Nederlands te kunnen praten. :p
Plaats reactie