Vliegervaringen Baltic Air
- bolletjeom
- Reisexpert
Airbaltic, oplichters!
J. heeft zijn vlucht naar Tadjikistan moeten cancellen. Normaal gesproken, wanneer je dit tijdig doet, krijg je de belasting enzo terug.
Op zijn ticket staat €106 Tax and surcharges, €30 checked in Luggage, €20 administrationfee.
Nu kan ik er nog inkomen dat de administrationfee niet terug komt maar wat krijgt hij te horen van AirBaltic: u krijgt €22 tax terug!
dus je moet gewoon ook de €30 bagage betalen terwijl je dus niet eens vertrekt!!
je bent gewaarschuwd!
Op zijn ticket staat €106 Tax and surcharges, €30 checked in Luggage, €20 administrationfee.
Nu kan ik er nog inkomen dat de administrationfee niet terug komt maar wat krijgt hij te horen van AirBaltic: u krijgt €22 tax terug!
dus je moet gewoon ook de €30 bagage betalen terwijl je dus niet eens vertrekt!!
je bent gewaarschuwd!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Airbaltic, oplichters!
Wat stom dat van die bagage
Kan het niet worden verhaald op de annuleringsverzekering of geldt die hier weer niet voor?

Kan het niet worden verhaald op de annuleringsverzekering of geldt die hier weer niet voor?
- bolletjeom
- Reisexpert
annuleringsverzekering is er alleen wanneer je om medische redenen moet annuleren. Daar is hier geen sprake van.
Dit dan!!!
Original itinerary
Su 1/8 17:25 Vilnius 18:55 Amsterdam BT619 Economy Class Flight is cancelled
New flight/-s
Su 1/8 08:35 Vilnius 09:30 Riga BT342 Economy Class
Su 1/8 11:15 Riga 12:40 Amsterdam BT617 Economy Class
- bolletjeom
- Reisexpert
ehm, wat is daar precies het probleem?
je vliegt dezelfde dag terug, alleen ietsje vroeger..of zie ik dat verkeerd??
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
wat staat er eigenlijk in de voorwaarden van het ticket? want het is wel erg apart dat er zelfs voor bagage betaald moet worden als er niet gevlogen moet worden, en waarom maar zo'n klein deel terug van de tax?
- bolletjeom
- Reisexpert
in de voorwaarden staat , na lang zoeken, inderdaad dat je de kosten voor de bagage niet terug krijgt als je moet annuleren. maarja, eerlijk is eerlijk, je vinkt altijd het vakje aan waarin staat dat je akkoord gaat met de voorwaarden.
Maar 22 tax is omdat de rest van het bedrag onder de noemen "surcharges" valt oftwel bijkomende kosten zoals brandstoftoeslagen.
Maar 22 tax is omdat de rest van het bedrag onder de noemen "surcharges" valt oftwel bijkomende kosten zoals brandstoftoeslagen.
Ja, inderdaad. Maar het is nu wel nu wel 4.00 op ofzo, overstap (in eerste instantie rechtstreeks). Laatste dag rondkijken is weg (en overnachting heb je toch nodig).bolletjeom schreef:ehm, wat is daar precies het probleem?
- bolletjeom
- Reisexpert
ok, dat is vervelend, jammer. maar het zijn wel dingen die kunnen gebeuren. je weet het ook nu al, wat ik netjes vind. je zou je planning aan kunnen passen.
- bolletjeom
- Reisexpert
Vliegervaringen Baltic Air
2010 Weeze- Riga
fijne lowcost airline. Waar voor je geld. En geen gedonder met loten verkoperij enzo.
fijne lowcost airline. Waar voor je geld. En geen gedonder met loten verkoperij enzo.
Re: Vliegervaringen Baltic Air
Klantenservice op Riga Airport is niet vriendelijk en geeft foute informatie. Telefonische klantenservice (nummer in Letland) is daarentegen erg goed!
Personeel in het vliegtuig is erg aardig.
Personeel in het vliegtuig is erg aardig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Dat gedonder met mn vlucht Vilnius cancellen en me dan via Riga sturen ben ik nog niet vergeten.Die rechtstreekse vlucht Vilnius-Adam bleek achteraf niet eens te bestaan; zal wel promo met te weinig belangstelling geweest zijn. Baalde ik stevig van.
Vliegervaringen airBaltic
Erg goede ervaring met AirBaltic. Gevlogen van Amsterdam naar Riga en van Riga naar Tallinn. Vluchten sluiten goed op elkaar aan en mocht een vlucht vertraagd zijn wordt er nog wel even op je gewacht zodat je de aansluiting toch kunt halen.
Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. We vlogen business class en zijn wat eten of drinken betreft in de watten gelegd. Tijdens de vlucht had je ook de mogelijkheid om tickets te kopen tegen een lager tarief voor de zomer, die er interessant uitzagen.
Verder zijn alle vier de vluchten prima verlopen, zijn we goed geïnformeerd bij vragen en hebben we snel onze bagage kunnen oppikken. Wat mij betreft een aanrader dus.
Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. We vlogen business class en zijn wat eten of drinken betreft in de watten gelegd. Tijdens de vlucht had je ook de mogelijkheid om tickets te kopen tegen een lager tarief voor de zomer, die er interessant uitzagen.
Verder zijn alle vier de vluchten prima verlopen, zijn we goed geïnformeerd bij vragen en hebben we snel onze bagage kunnen oppikken. Wat mij betreft een aanrader dus.
De vluchten van en naar Tallinn via Riga verliepen prima! Op tijd vertrokken en aangekomen en een opvallend zachte landing. De vlucht van Tallinn naar Riga was in een Fokker propellervliegtuigje. Even wennen, maar verder prima!
Het vliegveld in Tallinn is klein en overzichtelijk, en we kregen snel onze bagage.
Prima maatschappij en voor een goede prijs, aanrader!
Het vliegveld in Tallinn is klein en overzichtelijk, en we kregen snel onze bagage.
Prima maatschappij en voor een goede prijs, aanrader!