van Hoi an(vietnam) via laos & cambodia naar Da lat(vietnam)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
glennrua

van Hoi an(vietnam) via laos & cambodia naar Da lat(vietnam)

Bericht door glennrua »

Hoi!

Wij gaan 1-1-2012 voor 24 dagen naar vietnam!:)

We landen in Hanoi en trekken vanuit daar ons plan. Omdat we terug vliegen vanuit Kuala lumpur reizen we richting het zuiden. Na de Ha long bay willen we in 1 keer (met trein of bus) naar hue en hanoi. Vanaf daar wordt het lastig en kunnen we wel wat tips gebruiken.

Het lijkt ons mooi om vanaf Hoi an door laos (misschien de 4000 islands) en door cambodia (banlung) richting da lat te reizen. Hier hebben we ongeveer 7 dagen voor.

Is dit haalbaar en wat is de beste en/of mooiste route? Moeten we voor Laos en Cambodia ook rekening houden met visa's enz?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!
glennrua

Re: van Hoi an(vietnam) via laos & cambodia naar Da lat(viet

Bericht door glennrua »

Ik bedoel natuurlijk van halong naar Heu en HOI AN ipv hanoi:)
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Waarom blijf je niet gewoon alleen in Vietnam, daar is ook meer dan genoeg te zien in 24 dagen? Bovendien moet je dan een visum voor Vietnam hebben met multiple entry's, een visum voor Laos (35 dollar) en een visum voor Cambodja (25 dollar).
glennrua

Bericht door glennrua »

We weten ook nog niet zeker wat we gaan doen, we willen graag alle opties open houden.

Qua afstand lijkt het me niet zo veel te schelen. In de route via Laos en Cambodia zijn er een aantal dingen die we graag willen zien. Vraag me dus af of het makkelijk te reizen is.

Die multiple entry visa is een handige tip! Bedankt! Moet ik de visums voor Laos en Cambodia in NL regelen of kan dat aan de grens?

Nogmaals we weten nog niet wat we gaan doen, dus tips zijn zeer welkom!
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Voor Laos en Cambodja kun je aan de grens een visum krijgen (al weet ik niet of dat geldt voor alle grensposten!). Helaas ben ik niet heel bekend met het zuiden van Laos, ik weet dus ook niet hoeveel en waar de grensovergangen met Vietnam liggen, dat zou je even moeten nagaan zodat je weet of je een handige route kunt maken.
Als je nog een andere optie zoekt om van Hoi An naar Dalat te komen kun je overwegen om een 5 daagse tour met de Easy Riders (op de motor) te doen. Zelf geen ervaring met deze toer, maar zeer goede verhalen over gehoord. Op dit moment doet één van onze vrienden dat en is razend enthousiast. Misschien nog een optie om te overwegen.
glennrua

Bericht door glennrua »

Das zeker een mooie optie!

Had ook al goede verhalen gehoord over de easy riders. Was zelf van plan om dit van Da lat naar Ho chi min te doen.

Maar het mooie van zo'n tripje is dat niets nog vast staat!!:) Krijg helemaal de backpackers vibe terug!:)

Bedankt voor je respons!
Plaats reactie