Recepten 'Around the Globe'

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Reismeis
Reisexpert

Recepten 'Around the Globe'

Bericht door Reismeis »

Aangezien wij graag experimenteren in de keuken en altijd op zoek zijn naar wat nieuws, leek het mij wel leuk om recepten, over de grens gevonden, met elkaar uit te wisselen. Wat is jouw lievelingskostje van 'overseas'?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
bolletjeom
Reisexpert

Re: Recepten 'Around the Globe'

Bericht door bolletjeom »

leuk idee!

Gister hebben we iets gegeten dat geinspireerd is op onze turkije vakantie.
J. Heeft daar ontdekt dat hij aubergine wel lust. Er is daar een gerecht van aubergine gevuld met gehakt. Daarnaast hebben ze er kofte wat gekruid gehakt is.

Ons eigen brouwsel is als volgt:
gehakt rul bakken met kofte kruiden en soms nog een extra snufje komijn. Aubergine blokjes en champignons mee husselen. En dan op het laatst een lepel kruidenroom kaas.
J. Wil soms nog weleens helemaal fusion gaan en hier pasta bij koken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Zo hebben wij pastinaak (parsnip) en pompoen ontdekt in Australië. Mijn gastgezin sneed dit in blokjes en deed dit, met blokjes ongekookte aardappelen en wat teentjes knoflook, op een bakplaat. Door wat olijfolie husselen, eventueel met wat kruiden, en dan in de oven. Zo'n 45-60 minuten op 180 graden.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Reismeis schreef:Zo hebben wij pastinaak (parsnip) en pompoen ontdekt in Australië. Mijn gastgezin sneed dit in blokjes en deed dit, met blokjes ongekookte aardappelen en wat teentjes knoflook, op een bakplaat. Door wat olijfolie husselen, eventueel met wat kruiden, en dan in de oven. Zo'n 45-60 minuten op 180 graden.
Doe er nog een varkensgebraad bij en je hebt bijna letterlijk een recept van Jeroen Meus :-)
http://www.een.be/programmas/dagelijkse ... e-groenten
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Haha, wat grappig! Ik ken hem niet, maar misschien kent mijn gastgezin zijn kookkunsten wel :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

herkenbaar. Zo hebben wij in zuidafrika kennis gemaakt met de britse sundayroast. Idd parsnip en pompoen op de bakplaat.

Ben nu ook butternut verslaafd. Blokjes op de bakplaat met kruidenboter.
En .... Geleerd in stellenbosch afgelopen zomer. Verse pasta met blokjes pompoen, witte wijnsaus, rucola, parmezaan en pijnboompitjes.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie