Waarheen in oktober?
-
- Reiziger
Waarheen in oktober?
He,
wij willen in oktober 3 weken lekker weg, maar we komen er niet uit waarheen.
We komen graag in landen die door de massa nog niet echt ontdekt is, maar we kunnen geen keuze maken...
wie heeft er tips?
Groet Alex
wij willen in oktober 3 weken lekker weg, maar we komen er niet uit waarheen.
We komen graag in landen die door de massa nog niet echt ontdekt is, maar we kunnen geen keuze maken...
wie heeft er tips?
Groet Alex
Re: Waarheen in oktober?
Oktober is een fantastische maand om naar Iran te gaan. Je kunt dat helemaal zelf regelen en een rondreis maken Met binnenlandse vluchten en openbaar vervoer. Het is ook mogelijk om een auto te huren, maar het verkeer is een gekkenboel en lijkt vooral in de grote steden helemaal niets op dat wat wij in Europa gewend zijn, dus je moet echt een heel geroutineerd rijder zijn. Anders zou ik het beslist niet doen.
Om je te orienteren over de verschillende plaatsen die je zou kunnen bezoeken kun je kijken op reissites die Iran aanbieden. Een site met veel info is b.v. http://www.uppersia.com/Iran-destinatio ... tions.html
Om je te orienteren over de verschillende plaatsen die je zou kunnen bezoeken kun je kijken op reissites die Iran aanbieden. Een site met veel info is b.v. http://www.uppersia.com/Iran-destinatio ... tions.html
Nog even een suggestie. In plaats van naar Teheran te vliegen, kun je ook met Turkish Airlines naar Agri in Oost-Turkije. Dat is een stuk goedkoper. Je zou dan een stopover van een paar dagen kunnen doen in Istanbul en als je het leuk vindt ook nog eens stoppen in een andere plaats, zoals b.v. Izmir, Ankara, Antalya, Adana of Trabzon. Met een weekje Turkije en 2 weken rondreizen in Iran heb je dan een heel afwisselende reis. Tickets incl. stopovers en taxes kan al voor minder dan 450 euro p.p. Daar komt dan wel je visum voor zowel Turkije als Iran overheen....
-
- Reiziger
- Contacteer:
Ik vond Nepal in oktober heerlijk. Je kunt er zoveel doen (prachtige trekkingen, yoga, raften, paragliden), de mensen zijn prachtig, het eten is heerlijk (okay, cliché's, maar daarom juist zo waar).
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
-
- Reiziger
Bedankt voor de reacties. Nepal ben ik al een keer geweest. (ook in oktober). Iran heb ik wel eens vaker aan gedacht, maar durf niet echt. Misschien maar eens heroverwegen.
Groet alex
Groet alex
Filipijnen een ideetje of Oman
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ook een prima tijd voor Japan, dan heb je nog prima weer en is het land extra mooi door de herfstkleuren.
Iran is heel goed te doen in Oktober, heb het zelf ook gedaan. Zeker als je begint in het noorden. Reizen in Iran is niet zo moeilijk, mensen zijn erg vriendelijk en helpen je als je ergens niet uit komt.
Jammer, dat je het eng vindt om naar Iran te gaan, want het is juist een land, waar je vrijwel geen toeristen tegenkomt en daardoor nog heel authentiek. Het is een fantastisch afwisselend land met ongelooflijk gastvrije mensen.
Ik ga er eind maart zelf weer naar toe via Agri, samen met m'n zoon van 8 jaar.
Wat betreft kleding is het wel een beetje aanpassen. Voor mannen geen shorts en korte mouwen is ook niet overal even handig. Voor vrouwen is een hoofddoekje verplicht en je armen en benen moeten bedekt zijn (niet strak), maar je hoeft echt niet in zo'n groot gewaad rond te lopen hoor. De vrouwen in grote steden zien er vaak heel charmant uit...
Je kunt zwemmen in de Caspische Zee, maar daar zijn verschillende stranden voor mannen en vrouwen. Bij dat van de vrouwen is er een groot gordijn om het strand, dat een behoorlijk eind het water in gaat.
Je komt overal mensen tegen die je vragen of ze je kunnen helpen en je wordt geregeld bij mensen uitgenodigd om thee te drinken of de maaltijd te genieten. Aangezien er niet zoveel avondvertier is, gaan mensen naar de parken om elkaar te ontmoeten en nodigen elkaar thuis uit. Je kunt gerust gebruik maken van uitnodigingen en kunt daar heel leuke contacten aan over houden...
Verder is er op cultureel gebied een hoop te bewonderen, zonder dat je het moment hoeft te delen met andere toeristen...
Ach ja, ik ben er dus een grote fan en doe graag m'n hoofddoekje weer op als we in maart de grens weer over gaan...
Ik ga er eind maart zelf weer naar toe via Agri, samen met m'n zoon van 8 jaar.
Wat betreft kleding is het wel een beetje aanpassen. Voor mannen geen shorts en korte mouwen is ook niet overal even handig. Voor vrouwen is een hoofddoekje verplicht en je armen en benen moeten bedekt zijn (niet strak), maar je hoeft echt niet in zo'n groot gewaad rond te lopen hoor. De vrouwen in grote steden zien er vaak heel charmant uit...
Je kunt zwemmen in de Caspische Zee, maar daar zijn verschillende stranden voor mannen en vrouwen. Bij dat van de vrouwen is er een groot gordijn om het strand, dat een behoorlijk eind het water in gaat.
Je komt overal mensen tegen die je vragen of ze je kunnen helpen en je wordt geregeld bij mensen uitgenodigd om thee te drinken of de maaltijd te genieten. Aangezien er niet zoveel avondvertier is, gaan mensen naar de parken om elkaar te ontmoeten en nodigen elkaar thuis uit. Je kunt gerust gebruik maken van uitnodigingen en kunt daar heel leuke contacten aan over houden...
Verder is er op cultureel gebied een hoop te bewonderen, zonder dat je het moment hoeft te delen met andere toeristen...
Ach ja, ik ben er dus een grote fan en doe graag m'n hoofddoekje weer op als we in maart de grens weer over gaan...
- bolletjeom
- Reisexpert
oost turkije, egypte, jordanie.
Indonesie, vietnam?
Indonesie, vietnam?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik zie net, dat je nog niet in Turkije geweest bent. Als je dat op eigen hand doet, hoef je vooral in het oosten nauwelijks toeristen tegen te komen, en kun je ook nog lekker zwemmen.