Hoi,
Wij gaan volgend jaar augustus/september eerst naar Sumatra en dan misschien nog naar Java.(Hebben maar 4 weken) Kan er op Sumatra gesnorkeld worden. Zo nee, kan dat op Java dan wel?
Waar kan dat ?????
Groetjes Mieke
Sumatra en Java
Re: Sumatra en Java
Op Sumatra kan op vele plekken gesnorkeld worden. Zelf heb ik gedoken (er waren ook mensen die snorkelden) in de omgeving van Pulau Weh, en in Lake Toba.
Op Java zijn weinig plekken waar gesnorkeld kan worden. Aan de zuidkust is de stroming meestal te sterk. Wel kun je snorkelen bij Pulau Seribut bij Jakarta, maar het is een lange en dure rit om daar te komen. Je kan overigens wel snorkelen aan de noordkust bij Pasir Putih ten oosten van Surabaya. Maar als je eenmaal daar bent, dan kun je beter de oversteek naar Bali maken.
Je hebt maar 4 weken, ik zou gewoon op Sumatra blijven om te snorkelen.
Op Java zijn weinig plekken waar gesnorkeld kan worden. Aan de zuidkust is de stroming meestal te sterk. Wel kun je snorkelen bij Pulau Seribut bij Jakarta, maar het is een lange en dure rit om daar te komen. Je kan overigens wel snorkelen aan de noordkust bij Pasir Putih ten oosten van Surabaya. Maar als je eenmaal daar bent, dan kun je beter de oversteek naar Bali maken.
Je hebt maar 4 weken, ik zou gewoon op Sumatra blijven om te snorkelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie