Stempels die je ontvangt bij wandelingen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
lauwers1982

Stempels die je ontvangt bij wandelingen

Bericht door lauwers1982 »

Goedemorgen (allez goedemiddag :P )

Zijn er mensen die weten dat er wandelingen zijn in de Zuid-west area in Amerika of Nepal waar je wandelstempels krijgt?
Of andere mooie stempels die je in je schriftje kan plaatsen of je reispas *O*

Alvast bedankt

Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Re: Stempels die je ontvangt bij wandelingen

Bericht door bolletjeom »

als je met reispas paspoort bedoelt dan mag je er geen stempels in laten zetten anders dan door een douanier.
Ik heb nog nooit stempels gezien voor wandelingen. Wel voor evenaar of hoogste punt op vulkanen of entree voor np zoals galapagos of voor deelstaten zoals sarawak en sabah op borneo terwijl ze onderdeel zijn van maleisie.

Maar voor wandelingen....zou ik het niet weten, sorry
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
lauwers1982

ligt die douanier daar echt wakker van?
ik heb een mooie gezien op google van de paaseilanden, beauty, geef dit eens in bij google
stempel paspoort paaseilanden
de eerrste bijvoorbeeld, zulke mooie herinneringen mogen niet in je paspoort?
manman, waar gat dat henne :)

groetjes
lauwers1982

zoiets gelijk dit mag dus niet in je paspoort? en voor andere wandelingen bestaat dat misschien niet?

Het paspoort van de pelgrim

Het is een boekje dat men kan verkrijgen in sommige herbergen of kerken en in dat boekje moet men enkele keren per dag een stempel laten zetten als bewijs dat men de weg volgt.

Voor de pelgrim is het belangrijk omdat men met dit boekje toegang krijgt tot de herbergen.

Het is de gewoonte om een donatie te geven bij het verkrijgen van het boekje maar als men moeilijk aan het boekje geraakt zijn een stapeltje papier met daarop de stempels ook geldig als bewijs dat men de route daadwerkelijk afgelegd heeft.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Stempels weet ik niet hoor annapurna gelopen mag geen stempel gezien. Wel een diploma voorburg beklimen van de kilimanjaro.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lauwers1982

hey cool: proficiat zou ik zeggen
ik heb ook een brevet gekregen, maar dat was maar voor the kerry way in ierland
in ijsland heb ik twee stempels gekregen, voor een wandeling en ergens ne driedaagse te doen
maar blijkbaar zal ik dat maar beter niet in mijn reispas dus doen, merci voor de tips
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tja een paspoort is een officieel reisdocument. Dus niet om daar mooie herinneringen in te verzamelen.
Heel officieel is het paspoort niet eens jouw eigendom maar van de staat en dien jij het te gebruiken zoals het hoort

een keer een verdwaald stempeltje is niet het einde van de wereld. Ik heb die van Galapagos er ook in staan. Er zijn zat douaniers in andere landen die niet weten dat die er niet in hoort omdat er op sommige plekken uitzonderingen zijn voor (deel)staten.
Maar van een wandeling is toch wel duidelijk niet van een deelstaat.
ik zou gewoon een mooi boekje nemen en ze daar in verzamelen. Wel leuk om ze allemaal bij elkaar te hebben
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
marco polo
Reiziger
Contacteer:

Bericht door marco polo »

Bij de beklimming van Machu Picchu en Huayna Picchu krijg je een stempel. Ook kan je in Berlijn alle (voormalige) grenspost stempels (twee pagina's vol) voor twee Euro.
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

In het zuiden van Argentinië wordt Ushuaia het einde van de wereld genoemd. In een Nationaal park in de buurt is een postkantoortje waar je een stempel in je paspoort kunt krijgen. Het bewijs dat je in 'Fin del mundo' was.
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

In Japan kun je zo ongeveer overal stempels halen, ze zijn er hier echt gek op, hoe groter hoe beter! Vaak vind je ze bij stations (is meestal wel een soort toeristenbureautje) en in veel musea en dierparken. Voor wandeltochten weet ik het niet zo goed. Leuk inderdaad om een apart boekje ervoor te hebben. In je paspoort mag absoluut niet, ook geen stickers, aantekeningen enz. Het is namelijk niet jouw eigendom maar van de staat zoals bolletjeom al zei.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

In Taiwan zijn ze er ook dol op! En kan je ze ook overal vinden :D
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Doet me denken aan de world expo vorig jaar.
De Chinezen kochten en masse een expo paspoort en raceten van paviljoen naar paviljoen om maar zo veel mogelijk stempels in hun paspoort te krijgen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie