Vliegticket Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Ceska
Wereldreiziger

Re: Zo Goedkope mogelijke ticket Sydney - Amsterdam

Bericht door Ceska »

probeer anders te zoeken met skyscanner.net daar krijg je vaak de goedkoopste opties. Maar het goedkoopst zal toch wel rond de 1000 euro liggen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Wij zijn afgelopen zomer naar Australië geweest en hebben de goedkoopste tickets bij Tunafish gevonden. Een aanrader! We hebben gevlogen met China Airlines en dat is ook prima bevallen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Enkele reis zou rond zelfs onder de 500 euro moeten kunnen met alleen maar budget maatschappijen en heel veel tijd. Van Nederland naar Londen van Londen naar Azië (AirAsia) en van Azië met budget maatschappijen naar b.v.Perth.

Duurt even maar dan heb je ook wat :)
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Of spreek ergens halverwege af en deel de kosten (en ondertussen ben je allebei op reis) :-)
albatrosje

Bericht door albatrosje »

Ik heb een retour ticket van Amsterdam naar Sydney voor 780 euro!! Ik denk dat de meeste tickets vanaf 1000 beginnen, maar je moet goed zoeken.
Ik heb op cheaptickets.nl gekeken. Heb daar eerder mijn tickets gekocht.. Bij andere websites kwam ik toen steeds duurder uit, behalve dus bij cheaptickets.nl
Succes met zoeken! :)
jurrien

Qreply

Bericht door jurrien »

Probeer ook eens met een vertrek vanaf Brussel. Qatar Airways vliegt met een tussenstop in het midden-oosten naar Melbourne. Voor rond de 900 heb je een retour. Ticket Melbourne-Sydney is heel goedkoop.

Bijkomend voordeel, Qatar Airways is 1 van de beste maatschappijen in de wereld qua service en comfort.
Koen Hendriks

Enkel ticket Australië

Bericht door Koen Hendriks »

Beste mensen,

Een vriend en ik gaan 15augustus voor 1 jaar naar Australië. We hebben een enkel ticket geboekt. Kan dit? of moet je om het land binnen te komen ook al een ticket terug hebben geboekt?

Met vriendelijke groet,

Koen
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Enkel ticket

Bericht door Moira »

Hallo,

Ligt eraan zijn jullie in het bezit van een working holiday visa?
Als dat het geval is dan heb je een bewijs nodig waaruit blijkt dat je 3200 euro per persoon op je rekening hebt staan. Dit toon je aan met een recent bankafschrift. Mijn man en ik zijn ook met een enkele reis ingereisd met een working holiday visa. Voordat we gingen inschecken controleerde ze ons of we met een one way ticket mochten vliegen.
Heb je een toeristenvisum dan moet je in het bezit zijn van een vliegticket het land uit.

gr van Moira
Kims
Reisexpert

Re: Enkel ticket

Bericht door Kims »

Hi,

Met een toeristenvisum hoef je geen vliegticket het land uit te hebben. Er geldt hetzelfde als met een WHV, als je maar genoeg geld hebt om het land weer uit te komen.

Zie: http://www.immi.gov.au/visitors/tourist ... bility.htm

You must have access to sufficient funds to cover all costs for the duration of your stay in Australia, including health/travel insurance if required. You may be asked to provide evidence of your funds.
Examples: personal bank statements, pay slips, audited accounts, taxation records, credit card limit.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Enkel ticket Australië

Bericht door Moira »

Hallo,

Nou dat is apart, ik heb iemand gezien die geweigerd is door de vliegtuigmaatschappij omdat ie een one way ticket had en een toeristenvisum. Dit is omdat ze bang zijn dat mensen blijven en gaan werken met een toeristenvisum. Iets wat veel gebeurd in Australie. Als je border control Australie kijkt zie je dat er continu door immigratie gevraagd word of ze een terugreis ticket hebben. Het is eerder dat de vliegtuigmaatschapijen geen risico willen nemen want die moeten de personen anders weer mee terug nemen.
Het is ook zo dat in Azie waar ik veelal vandaan heb gevlogen naar Australie, de immigratie van Australie zelf bij het vliegveld aanwezig is. Zo heb ik zelf problemen gehad met mijn naam. Zo had ik mijn WHV visa gekregen op naam van mijn man en het vliegticket geboekt op mijn meisjesnaam. Dus toen werd immigratie erbij gehaald om dit uit te zoeken koste me een half uur extra wachttijd. Gelukkig wel opgelost omdat Immigratie Australie wist van het NL paspoort met meisjesnaam.
Kims
Reisexpert

Re: Enkel ticket Australië

Bericht door Kims »

Hi Moira,

Dat is inderdaad apart want wij hebben hetzelfde meerdere keren gedaan zonder problemen op toeristenvisa . Zolang je maar een visum hebt voordat je gaat, kunt aantonen dat je genoeg financien hebt en soms kunnen ze om je plannen vragen. De immigratiedienst maakt wel onderscheid tussen nationaliteiten, hebben verschillende visa en regels en zijn daar erg streng in. Zo makkelijk als het voor Nederlanders is om op vakantie te gaan hier, is zeker niet vergelijkbaar met bepaalde andere landen. Mensen uit sommige landen komen het land met grote uitzondering in, maar dat is wereldwijd het geval. Maar misschien zijn ondertussen de regels aangescherpt en verandert, al is bovenstaande info te vinden op de immigratiewebsite.

En misschien dat bepaalde vliegmaatschappijen hun eigen beleid hebben, dat weet ik niet...

Het is inderdaad wel zo dat vliegtuigmaatschappijen checken of je een visum hebt, hun systeem is gelinkt aan de Australische immigratiedienst. Als je naam in je paspoort anders is dan op je visum gaan er alarmbellen rinkelen. Ik had een nieuw paspoort toen ik de laatste keer terugkwam naar Aussie en daarom was mijn verblijfsvergunning er nog niet elektronisch aan gelinkt. Kostte inderdaad even wat tijd maar was toen geen probleem omdat mijn naam in hun systeem staat.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
maaikeeee

Beste tijd om een vliegticket te kopen

Bericht door maaikeeee »

Hallo,

In juli/augustus 2013 wil ik graag met nog twee vriendinnen ongeveer een maand gaan reizen door Australie.
We vroegen ons alleen af wanneer de beste tijd is om je vliegticket te kopen, zodat we zo goedkoop mogelijk kunnen vliegen?

Ik hoop dat jullie hier ons mee kunnen helpen!

groetjes
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Beste tijd om een vliegticket te kopen

Bericht door ricardobuma »

Eigenlijk bestaat er geen 'beste periode' om tickets te boeken, al wordt 3 maanden van tevoren vaak wel als een gunstige termijn gezien.

Het is van veel factoren afhankelijk, waaronder beschikbaarheid en acties. Vaak komen er in januari wel aanbiedingen naar diverse bestemmingen van verschillende luchtvaartmaatschappijen.

Meld je bijvoorbeeld eens aan voor wat nieuwsbrieven van wat airlines om aanbiedingen zo snel mogelijk te ontvangen. En hetgeen wat ik meestal doe: kijk gewoon elke week even een kwartiertje op een vergelijkingssite om de prijzen een beetje in de gaten te houden en de schommelingen in prijzen te volgen. En zodra je een ticket voor een mooie prijs gevonden hebt, niet te lang wachten.. :)
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Gewoon in de gaten houden vanaf nu. Meestal zijn de eerste tickets het goedkoopste en die worden vaak 11 maanden van tevoren aangeboden. Daarna heb je rond december/januari nog een stroom om de vliegtuigen te vullen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

3 maanden voor vertrek boeken van een ticket in het hoogseizoen is erg laat. Als ik naar Azië ga in juli dan boek ik m'n ticket al in oktober.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie