Andere Nederlanders ontmoeten op reis

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ineke1
Reiziger

Andere Nederlanders ontmoeten op reis

Bericht door Ineke1 »

Hoi!

Ik had het er laatst met mijn vriend over en ik heb het wel eens vaker gehoord..

Sommige mensen willen niks weten van andere Nederlanders als ze op reis zijn, andere willen juist andere Nederlanders ontmoeten.

Wat hebben jullie liever? Liever geen 1 Nederlander of tussen de Nederlanders vakantie vieren?

Ik zelf vind stelletjes of alleenreizigers vaak wel aardig en leuk om tegen te komen, maar groepjes vriendinnen/vrienden lijken zich soms 'anders' te gedragen als ze op reis zijn.

(uiteraard geld dit niet voor iedereen, het viel me gewoon op)
Ben benieuwd naar jullie meningen!
---- 2011/2012 wereldreis reisblog http://www.inekevanderkaaij.wordpress.com ----
Jenny
Reisexpert

Re: Andere Nederlanders ontmoeten op reis

Bericht door Jenny »

Als ik Nederlanders wil zien, dan blijf ik wel thuis ;) Ik ben zeker ook leuke Nederlanders tegengekomen op reis (als ik dat ontken gaat Rudi me slaan), maar het leukste van reizen vind ik juist andere mensen uit andere culturen te ontmoeten. Ook backpackers uit andere landen dus!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het hangt er een beetje vanaf, toen we in de Filipijnen op vakantie waren toen dachten we op een gegeven moment dat het zou lukken helemaal geen Nederlanders tegen te komen. Dus toen we er toch twee tegen kwamen baalde we flink.. (nou ja 2 in 2,5 week valt nog mee).

Maar meestal vind ik het wel gezellig hoor, ook wel eens lekker om een hele avond je eigen taal te praten. Maar goed het hangt natuurlijk ook heel erg af van de mensen zelf af dat iemand Nederlander is betekend niet dat je gelijk een klikt hoeft te hebben.

Als ik moet kiezen tussen jou opties Liever geen 1 Nederlander of tussen de Nederlanders vakantie vieren? dan toch liever geen een. Je gaat toch op vakantie om andere cultureren te leren kennen maar ik heb ook pas echt een vakantiegevoel als ik lekker in het Nederlands over dingen kan praten terwijl je weet dat de rest van de wereld je toch niet verstaat.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben geloof ik maar 1 keer een leuke nederlander tegengekomen. ( he jenny?)
ohnee, ook sander alias laosfan natuurlijk. Oh en martijn alias Maf

kortom. Je komt af en toe best leuke mensen tegen op reis en soms zijn dat ook nog eens nederlanders.
Af en toe loop ik wel een straatje om of een terrasje verder als ik Nederlands hoor. Ik ben immers niet op reis/vakantie om nederlands om me heen te horen. Maar ik ben er ook niet mega allergisch voor.
Nadeel van Nederlanders is dat je ze kunt verstaan dus ook ongewenst mee luistert met ze en niet om hun (domme) gesprekken heen kan. Zit ik in de bus met duitsers of fransen dan kunnen die ook een dom gesprek hebben maar dan volg ik het tenminste niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je weet dat wanneer je bepaalde bestemmingen opzoekt je (meer) Nederlanders tegen kunt komen, maar zelf vind ik dat niet vervelend. Ik kan ook zeggen dat ik tijdens mijn reizen ook leuke Nederlanders ben tegen gekomen en zie dan ook het nut niet in om ze te ontlopen.

Wanneer er een klik is gewoon mee kletsen is dat er niet dan niet, ongeacht uit welk land ze komen. Ik zou dus zelf eerder mensen ontwijken op basis van gedrag dan op basis van afkomst. (Uitgezonderd Israeliers die ontloop ik op bassis van ervaringen met ze en hun gedrag uit eerdere reizen :P ) .
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Ik ben op reis veel gezellige Nederlanders tegen gekomen en het leuke is dat je ze na de reis nog makkelijk een keertje kunt ontmoeten! Maar ik vind het net zo leuk om mensen uit een ander land te ontmoeten, dus ik ga er niet speciaal naar op zoek ofzo. Het leuke van mensen op reis tegenkomen is te horen wat ze in het dagelijks leven doen, waarom ze zijn gaan reizen, wat hun verdere plannen zijn en dan maakt het niet zoveel uit waar ze vandaan komen denk ik. Iedereen heeft een interessant verhaal.

Laatst hadden we hier in Sydney het DefQon.1 festival, daar was een enorme groep Nederlanders en dat was heel gezellig, maar wel raar! Liep je de hele tijd Nederlands te praten en had je elk moment het idee dat je nog meer bekenden van thuis tegen het lijf kon lopen... hihi

Wat ik nu wel merk is dat ik -doordat ik met mijn vriend op reis ben- regelmatig minder vloeiend in Engels ben dan de vorige reizen die ik alleen deed. Je praat toch elke dag Nederlands en dan moet je de hele tijd schakelen, soms is dat best onhandig, omdat je dan wat hakkeliger bent dan als je dag in dag uit Engels aan het praten bent. Vooral op uitjes en feestjes merk ik dit, als we tegen elkaar even snel iets in het Nederlands zeggen en dan vervolgens met iemand anders in het Engels verder praten.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Wat mij opvalt is, dat veel backpackers elkaar opzoeken. Een groot aantal Nederlanders zit misschien niet zo te wachten op mensen die hun eigen taal spreken, maar Engels is nooit een punt.

Ik spreek voornamelijk Deens met m'n zoontje en het is al meerdere keren gebeurt, dat mensen contact met ons zochten en heel aardig in het Engels deden. Ze vroegen heel belangstellend wat voor taal we spraken etc. Toen bleek dat wij ook Nederlands kunnen, waren we meteen een stuk minder interessant. Dit zelfde geldt veel minder voor de Denen. Die zijn over het algemeen blij als ze een landgenoot tegenkomen. Waarschijnlijk komt het omdat er niet zoveel Denen zijn als Nederlanders en dat we hier toch minder dicht op elkaar wonen.

Ik vind het zelf heel leuk om allerlei mensen te ontmoeten uit verschillende landen - ook Denen en Nederlanders - maar ik wil ook graag de locale bevolking leren kennen en niet alleen toeschouwer zijn van hun leven. Het allergaafste is als je mensen leert kennen uit het land zelf en dat je mee mag doen in hun dagelijkse ritme, op basis van wederzijdse interesse. Ik bedoel dus, mensen die niet in eerste plaats ons als een nieuwe bron van inkomsten zien.

In de meeste landen is dat heel gemakkelijk. Omgekeerd weet ik dat de Denen in ieder geval niet gauw een reiziger of toerist bij zich thuis uit zouden nodigen.....
Thesecondrookie

Bericht door Thesecondrookie »

Ik wil juist Nederlanders tegenkomen... want ik word moei van het telkens Engels te spreken (heb een probleem met taal, alle talen).
Maar ik wil ook weer niet té veel NL'ers tegenkomen. Want ik wil niet weer in de zelfde situatie belanden als in Spanje. Dat ik weer bij Joep's Frikadellen Fabriek terecht kom. Terwijl er aan de overkant heerlijke Spaanse tappas en Pallia wordt gegeten...
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb via couchsurfen de laatste nachten wat nederlanders hier in sydney te slapen gehad en das best leuk.. vooral omdat ik de tweede al een beetje kende uit Nederland en ik haar nu veel beter leer kennen dan op de couchsurfmeetings thuis ;)

verder maakt het mij echt niet uit waar mensen vandaan komen, thuis in nederland zit ik ook al in een internationale groep en heb ik ook dagen dat ik nauwelijks nederlands spreek..

merk trouwens nu wel door mijn laptop en dat ik internet heb dat ik veel meer contact met thuis heb dan toen ik nog in budapest woonde..dus spreek nu vaker nederlands en ben dus benieuwd of nu mijn nederlands ook minder vervaagd dan op eerdere momenten dat ik in buitenland zat en nauwelijks nederlands sprak..
HolidayCheckNL

Bericht door HolidayCheckNL »

Vind het 'internationale' juist leuk als ik op vakantie ga, kom dus het liefst zo weinig mogelijk Nederlanders tegen.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik maak geen onderscheid tussen NLs of buitenlands: als man ga ik alleen om met vrouwen als ik ze aantrekkelijk vind, en mannen als je er relaxed mee kan lullen en bier drinken. Maar in principe vind ik niet NLse reizigers relaxter omdat ik dan Engels kan praten (wat ik zo goed als vloeiend beheers), wat je normaal ook al doet in het buitenland (tenminste als je geen andere taal kan) en dus hoef je niet te schakelen.
Tochgedaan

Bericht door Tochgedaan »

Oké, ik moest lachen toen ik de titel zag. Ik vind het namelijk vreselijk om andere Nederlanders tegen te komen op reis. Nee, laat ik de boel nuanceren. Ik heb een aantal erg leuke mensen ontmoet uit Nederland, maar mocht ik kiezen, dan liever geen. Maar als geruststelling ontmoet ik veel reizigers uit andere landen, die ook bij voorkeur zo weinig mogelijk eigen landgenoten ontmoeten.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik ontmoet graag leuke mensen, zowel thuis als op reis.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
cameron

Qreply

Bericht door cameron »

ga in november alleen op safari in Namibie, leuk om interessante mensen te ontmoeten, nationaliteit maakt niet zo uit
Plaats reactie