Bestemming 'kerstvakantie'

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bestemming 'kerstvakantie'

Bericht door Ingritaaa »

Lieve ATG'ers,

Ik heb al een tijd geen vraag meer gesteld maar nu ik in de kerstvakantie weg wil komt er toch eentje opborrelen! Namelijk; welke bestemming raden jullie aan?

Ik wil het liefste ergens heen waar het boven de 10 graden is en met een vliegticket onder de 400 euro, tenzij de bestemming zelf spotgoedkoop is. Ik zat zelf eerst te denken aan Marokko omdat je hier volgens mij vrij gemakkelijk kunt rondreizen en er veel te zien is. Voor dit geld kun je wel een ticket krijgen maar ik weet dat het ook zeker goedkoper kan dus misschien is dit iets voor een ander moment.

Natuurlijk een lastige vraag maar ik ben al snel tevreden, ik wil graag dingen doen en zien en hoef absoluut niet op een strand te liggen. Liever niet zelfs ;).

Ik heb van 24 december t/m 5/6 januari de tijd, dus anderhalve week ongeveer.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeën!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Jenny
Reisexpert

Re: Bestemming 'kerstvakantie'

Bericht door Jenny »

Ik ga in de zelfde periode naar Egypte. Grof gezegd: de tickets zijn op dit moment niet zo duur als andere jaren.

Afhankelijk van de situatie zou je een tocht langs de Nijl kunnen maken, bijvoorbeeld naar Aswan, Luxor en Cairo. Als het in de steden te onrustig is, kan je uitwijken naar bv. Dahab of Hurghada.

Zelf ga ik een aantal dagen naar Dahab, en daarna (hopelijk) naar Cairo. Bovendien wil ik de Witte Woestijn in. Ik ben een keer eerder met kerst in Egypte geweest, en dat is goed bevallen.

Marokko met kerst heb ik ook een keer gedaan, maar die trip was iets duurder dan ik van tevoren bedacht had. Veel budgetacccommodatie (die niet vol zat) had geen verwarming en geen warm water, terwijl het buiten onder de 5 graden was. Na een paar dagen binnen met een jas gezeten te hebben, koos ik eieren voor mijn geld en voor een duurder hotel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zeg ook egypte. Marokko is aan de koude kant. Zeker in de atlas.
Vorig jaar ben ik in egypte geweest in de week voor kerst. Prachtig land! Temperaturen waren ok. Niet bloedheet natuurlijk maar ook niet echt heel erg koud. Hoewel het savonds wel fris kon zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ah, klinkt goed! Goed ook dat ik het weet van Marokko, ik ga snel eens even naar tickets kijken! Bedankt!

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het is nu in cordoba ook 18 graden. Vorig jaar waren we in december in malta ook prima. Zuid portugal kan ook if cyprus allemaal goedkoop met ryanair en hotels ook betaalbaar omdat het hoogseizoen is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Wat een goede tips allemaal! Wat zouden jullie uitgeven voor een ticket naar Egypte? In Spanje ben ik al best een aantal keer geweest omdat ik er gestudeerd heb, neemt niet weg dat ik het echt een fijn land vind!

Ik ga eens even Portugal en Cyprus onder de loep leggen :)

Gaan jullie zelf ook weg? Jenny natuurlijk naar Egypte, lekker vooruitzicht!

Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik ben vorig jaar met kerst in cyprus geweest, echt heerlijk :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Andere jaren waren tickets naar Egypte in de kerstvakantie erg duur, denk aan 700-800 euro wanneer je 1 à 2 maanden voor vertrek pas boekt.

Ik heb in februari m'n ticket al geboekt, en ik was voor een rechtstreekse vlucht naar Cairo ongeveer 380 euro kwijt. In oktober zijn de prijzen ineens gekelderd, m'n reisgenoot komt nu voor 280 euro in Egypte. (Met Lufthansa, goede maatschappij maar hele vervelende vliegtijden en lange wachten met overstappen.) Wat Transavia enzo doen op dit moment dat weet ik niet.

Voor de kerstperiode is alles onder de 450 euro een nette prijs. Buiten het hoogseizoen kan er 100 euro vanaf.

Ik begin een beetje te twijfelen over m'n bestemming... Ik wilde graag ook naar Cairo, maar dan moet het wel rustig zijn op het Tahirplein! Ik denk dat toeristen beslist geen doelwit zijn, maar ik wil ook niet onder de voet gelopen worden. Misschien dat ik Dahah combineer met Jordanië, of gewoon langer ga duiken. Maar het liefst wil ik gewoon naar Cairo en de witte woestijn.
bolletjeom
Reisexpert

@jenny
cairo is heel veel groter dan het tahirplein! Onze klanten kunnen zonder problemen naar het egyptisch museum. Daar besteden de lokale authoriteiten extra aandacht aan. In de rest van de stad merk je niets van de paar demonstranten die er nu nog staan.
Je doet er wel verstandig aan om de vrijdag te vermijden. Dan is de kans op demonstraties groter.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@ Rudi: ik weet hoe groot Cairo is ;) Probleem is dat de nieuwsberichten niet altijd geheel duidelijk zijn... Als je me op de hoogte wilt houden, dolgraag. Ik verwacht rond 31-12 in Cairo te zijn, m'n reisgenoot arriveert de 28ste al. Je hebt m'n nummer.
bolletjeom
Reisexpert

mail me maar even een werkdag of twee voor je vertrekt dan bel ik even met onze lokale agent voor een reeele update
Chief
Vakantieganger

in kerstvakantie 2 1/2 week backpacken

Bericht door Chief »

Beste,

Ik wil in de kerstvakantie 2 1/2 week gaan backpacken, maar heb nog geen idee waar naartoe.

Ik ben tot nu toe 3 keer in Thailand, 1 keer Cambodja en 1 keer Laos geweest. En dat is me zeer goed bevallen, maar wil nu een keer ergens anders heen.

Het zou fijn zijn als de bestemming niet al te ver is i.v.m. dat reizen rond de kerst al zo duur is, maar mochten jullie een leuke verre bestemming weten voor een mooie prijs, ook goed! (Ik gok dat Azie, en Midden en Zuid-Amerika allemaal 750,- + zijn?)

Omdat ik alleen ga wil ik naar een bestemming waar je andere backpackers tegenkomt.

Verder houd ik van cultuur, mooie natuur overdag, en ga ik 's avonds graag opstap.

Het moet een beetje van alles wat hebben dus.

Ik zat zelf te denken aan Afrika? Marokko bijvoorbeeld? of misschien Oost-Europa? (al ga ik liever naar de zon ;) )

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Met vriendelijke groet,
Chief
Jenny
Reisexpert

Re: in kerstvakantie 2 1/2 week backpacken

Bericht door Jenny »

Azië met kerst zit eerder rond de 900 euro... Al kun jij misschien net buiten de schoolvakanties reizen?

Marokko is goedkoper qua vliegreizen. Zelf ga ik naar Egypte.

Wellicht kun je goedkoop vliegen naar Sharm el Sheikh in Egypte en de kustplaatsen in die regio combineren met cultuur in Jordanië? Uiteraard heeft Egypte ook veel mooie cultuur, maar het is nu niet in te schatten hoe veilig het daar tzt is.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik wou roepen Jordanie maar Jenny is me voor :)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Chief
Vakantieganger

Bericht door Chief »

Zijn Egypte geschikte landen om te backpacken? waar je veel mede reizigers tegenkomt en mooie natuur en cultuur?

Het stappen zal er minder zijn neem ik aan?

Graag hoor ik meer suggesties.
Plaats reactie