self sufficient leven

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
nsenada
Vakantieganger

self sufficient leven

Bericht door nsenada »

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik me wat aan het verdiepen in Wooffing/zelfonderhoudend leven/eco-vriendelijk(eco-toilet, licht uit flessen, ed)... en ga zo maar door. Nu is de vraag of jullie soms websites weten van hostels, projecten, farms, .... die zich daar mee bezig houden? En dan natuurlijk liefst projecten in Azië/Zuid-Amerika. Alle informatie is welkom.

Bedankt,

Frank
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Re: self sufficient leven

Bericht door Nienke Krook »

Hey Frank,
Ik heb via het tribewanted.com project (zelfvoorzienend project op Fiji (heropent in 2012) en inmiddels ook in Sierra Leone, afrika) James Strawbridge leren kennen en een dagje op zijn erf in de UK mogen lopen. Hij is echt dé kenner op het gebied van zelfvoorzienend leven. Kijk maar eens op zijn website: http://www.jamesstrawbridge.com/ Samen met zijn vader (zie onder 'links' voor zijn website) hebben ze al een aantal boeken hierover geschreven en ook hadden ze hun eigen tv-serie op de bbc (‘It’s not easy being green’).

Projecten in Azië en Zuid-Amerika heb ik zelf geen ervaring mee, maar misschien kom je via deze site's weer op andere projecten uit. Succes!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
nsenada
Vakantieganger

Bericht door nsenada »

Hallo Nienke,

Bedankt voor de tip! Zal het zometeen eens checken :-)
nsenada
Vakantieganger

Bericht door nsenada »

Nienke,

Dankzij jouw en nadien het woord 'sustainable'(ge moet er maar opkomen) ben ik veel wijzer geworden!

Bedankt,

Frank
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

In Bali heb ik een Nederlander ontmoet die projecten doet over de hele wereld om mensen te helpen zelfvoorzienend te leven. Misschien kun je er via internet wat over vinden, zijn naam is Fedde Jorritsma.
Plaats reactie