3 weken Colombia vanuit Panama

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Arjan van Dooren

3 weken Colombia vanuit Panama

Bericht door Arjan van Dooren »

Hallo,
Ik ben van plan om 3 weken door Colombia te gaan trekken. Eerst ga ik naar Costa Rica en Panama (totaal 2 weken) en ik had een tip gekregen om dan met de boot van Panama naar Colombia te gaan (iemand ervaring met die boot?). Daarna wil ik dus 3 weken door Colombia reizen en vanuit Bogota weer terugvliegen naar NL. Op internet heb ik de volgende plekken gevonden die de moeite waard zijn:
Cartagena de indias
Las Islas de Rosario
Santa Marta and Parque Nacional Tayrona.
Als iemand nog tips heeft (iig met betrekking tot openbaar vervoer e.d.) en nog leuke plekjes weet dan zou je me erg helpen. Ik ben van plan om begin februari te vertrekken.
Alvast bedankt!
Ralph
Reisexpert

Re: Colombia

Bericht door Ralph »

Zoeken en dan kom je uit op:

van-panama-naar-columbia-t1986.html
Tochgedaan

Bericht door Tochgedaan »

Hoi Arjan,

Een paar maanden geleden ben ik van Portobelo, Panama naar Cartagena, Colombia gevaren. Enne... het was heel gaaf. In totaal duurde de tocht 5 dagen, waarvan je de eerste 2-3 dagen in de San Blas bent. Het laatste stuk is op open zee naar Colombia en dat was, in ons geval, best heftig, vanwege een storm. Mocht je last hebben van zeeziekte, sla pilletjes in.

Er zijn veel aanbieders. Het is een populaire manier om naar Colombia te gaan. De meeste hostels in Panama city kunnen je in contact brengen met een kapitein van een boot. Ik heb het geregeld via hostel Mamallena in Panama city, gewoon ter plekke. Zij houden een database bij van boten/vertrekdatum/aantal personen/kosten enz. Je kunt kiezen wanneer je wilt vertrekken en of je een boot wilt met veel of weinig passagiers. Sommigen prefereren een catamaran met 20 anderen, ik zat op een zeiljacht met 4 personen inclusief de kapitein. En tip van Inge, onderhandel over het eten. Er doen verhalen de ronde over 5 dagen rijst met bonen als ontbijt, lunch en avondeten. Ik ben een dag van te voren naar Portobelo gegaan en heb daar kennis gemaakt met de kapitein en daarna hebben we samen boodschappen gedaan voor de tocht.

Het is trouwens niet goedkoop. Prijzen variëren tussen de 350 en 500 dollar per persoon.

Veel plezier!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Salento en de hoge waxpalmen in Valle de Cocora. Heel apart!
Verder vond ik het beklimmen van de vulkaan El Ruiz (dagtrip vanuit Manizales) ook heel gaaf.
Arjan van Dooren

Bericht door Arjan van Dooren »

Mensen hartstikke bedankt voor de reacties. Het duurde even voordat ik kon reageren, maar super bedankt voor de tips. Ik laat zeker even weten wat mijn ervaringen waren en hoe ik het vond. Top!
Plaats reactie