Reisroute.

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Sander Geurts

Reisroute.

Bericht door Sander Geurts »

Hallo,

Over 3 weken 17 december vetrek ik voor 4 maanden naar Azie.
De bedoeling is om eerst 3 weken met mijn broer naar thailand te gaan, waaronder een paar dagen bangkok. om daarna met de trein naar de oude hoofdstad te gaan en vanuit daar naar noord thailand. Als we dat hebben verkend willen wij nog een paar dagen een op een eiland relaxen.

Hierna ga ik met mijn broer trug naar bangkok om hem af te zetten om zijn vliegtuig te halen. Ik zelf ga dan alleen verder. Ik heb al een globale route, de bedoeling is om eerst naar maleisie te gaan en singapore, (is het mischien handiger om naar singapore te vliegen en vanuit daar trug te gaan. Hierna wil ik nog naar laos cambodja en mischien ook myanmar of vietnam. (vind het moeilijk een keuze te maken want wil eigenlijk ook naar indonesie maar aangezien het daar regenseizoen is is dat mischien niet zo handig.) Nu heb ik een lonely planet (south east asia on a shoestring) gekocht. en daar een hoop intressante plekken gezien en ook door veel op internet te kijken veel dingen gezien die ik wel wil zien. Alleen hoe maak je nu een logischie route, een voorbeeld (cambodja) wat ik daar wil zien is, Phnom penh, sinaukville, battambang, siam reap met angkor watt, kampot, en mischien een paar eilanden. Kan iemand mij helpen?

Mvg,

Sander
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Reisroute.

Bericht door Tikva »

4 maanden is niet super
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sander Geurts

Nee dat begrijp ik. daarom moet ik ook een keuze maken. alleen waar ik moeite mee heb is om te vinden wat een praktische route is bijvoorbeeld als je in nederland reist dan wil je niet eerst den haag, dan groningen, vanuit daar rotterdam en dan naar arnhem. Is hier een manier voor om dat uit te zoeken en eventueel op kaart te zetten? of wijst het zichzelf wel een beetje zoals hier in het westen?
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik zou eens lekker hier de fora doorspitten want er staat echt heel erg veel over deze landen en logische routes.

Wat je ook kunt doen is in Google Maps de plaatsen in bijvoorbeeld Cambodja intikken en met een aanwijzer laten aangeven en dan kijken wat jij denkt dat logisch is.

De keuze van de landen hangt natuurlijk ook een beetje af van wat je wilt gaan doen. Ik zou zelf gewoon daar kijken hoe het uitkomt. Dat je inderdaad met je broer Thailand bezoekt en dan bijvoorbeeld richting Cambodja gaat. Wie weet kom je leuke mensen tegen en ga je een stukje met ze mee.. In al die lange busritten heb je tijd genoeg om je route te bepalen. Echt een hele vaste route werkt toch niet omdat je soms even geen zin hebt in een bepaald plek om maar wat te noemen. Natuurlijk wel handig om een beetje een idee te hebben en te weten hoe lang je over een land 'doet' om er redelijk veel van te zien!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dat vorige bericht is afgekapt. Ik wou dus zegen je kunt echt niet alles doen dus ga eerst naar je voorkeurslanden. Zelf zou in dan kiezen rondje laos, cambodja etc en niet eerst maleisië.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kijk ook eens op websites van groepsreis aanbieders. Die willen altijd een zo efficient mogelijke route. Daar zou je dus ideeen op kunnen doen.

Mij lijkt bijvoorbeeld logisch als je naar noord thailand gaat. Laos in, helemaal afzakken en cambodja in. PP en dan naar ankor. Weer thailand in. Afzakken overland naar maleisie en singapore. Of vanaf bangkok vliegen op indonesie na laos en cambodja. En maleisie en singapore over slaan.
Ik zou zelf voor het laatste gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Kies je favoriete landen en laat er een paar vallen. 4 maanden is erg kort voor het aantal landen dat je wilt zien. Rondje thailand, laos, vietnam, cambodja lijkt me wel mogelijk in die 4 maanden! Dan heb je genoeg tijd om lekker veel van die landen te kunnen zien.

Bestudeer de landkaarten zodat je al een globale route kan uitstippelen.. en inderdaad kijk naar de routes van georganiseerde reizen (fox.nl, koningaap.nl).
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Sander Geurts

Bedankt voor alle reacties,

Ik weet wel dat ik wat moet laten vallen en als ik zo hoor zou dat dan eigenlijk wel Maleisie moeten worden omdat dat het minste aan is? Is het een probleem om in het regenseizoen in indonesie te zijn?

mvg,

sander
Sander Geurts

Oja en is het belangrijk om dollars van te voren al mee te nemen voor in cambodja.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Je kunt nooit van te voren inschatten hoe erg het gaat regenen tijdens het regenseizoen. Soms heb je 1 kleine bui per dag en soms regent het dagen achter elkaar non stop.

Die dollars hoef je niet mee te nemen. Alles kan je ter plekke regelen..
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Marit309

Qreply

Bericht door Marit309 »

Ik heb, toen ik de landen uitgekozen had waar ik heen wilde, de kaart uitgeprint via google maps. Vervolgens ben ik in reisgidsen/ fora/ LP's/ reisverslagen gaan kijken wat me interesseerde, en welke dingen ik graag zou willen zien. Dit heb ik aangestipt op die kaart, en zo stonden er overal stippetjes. Die geven vaak al een logische verbinding aan, het visualiseert ontzettend! Uiteindelijk heb ik door lijntjes te trekken van stipje naar stipje (en ook natuurlijk gekeken naar bijv. gemakkelijke treinverbindingen etc.) een route gecreerd. Deze is globaal, maar geeft wel een beeld. Waarschijnlijk verander je nog bijna al je plannen op het moment zelf!
Plaats reactie