Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Michelle89
Reisexpert

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Michelle89 »

Cool! Ik ga ze bekijken als ik weer ergens gratis internet heb haha :P
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hoe gaat het met onze Australië-gangers? Waar zijn jullie en wat doen jullie?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even de vraag over welke bank in Australië een eigen topic gegeven zodat mensen deze later ook gemakkelijker terug kunnen vinden.
Michelle89
Reisexpert

Oh nu staat mijn reisupdate in het andere topic haha!

Maar goed, ben maandag en dinsdag op Kangaroo Island geweest, ontzettend leuk! 1 van de hoogtepunten van mn reis :Y Eindelijk wilde Koala's gezien ^O^
Vandaag was mijn herkansing van het dolfijnen zwemmen, omdat zondag geen dolfijn te zien was. _O- Nu was het echt druk met dolfijnen! Jammer genoeg heb ik ze niet gezien met mijn snorkelmasker onder water, maar wel toen ik in het water lag waren ze heel dichtbij. Heel gaaf! Vanavond ga ik met de Greyhound naar Melbourne waar weer sommige reisgenootjes ga zien, veel zin in! *O*
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Ben niet echt blij met je reactie..... Ik was niet van plan om naar kangaroo island te gaan, maar Koala's in het wild zien, spreekt me opzich wel aan, dus ben nu weer gaan twijfelen :P
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vond Kangaroo Island destijds ook wel een hoogtepuntje, hoor.
De natuur is er prachtig en een beetje ruig.

Overigens hadden we het daar helemaal niet over, maar het absolute hoogtepunt van mijn reis door Aus (8 jaar geleden) was toch echt wel het Karijini National Park (Hammersley Ranges).
Wow, wat een majestueuze natuur!
Maar dat even terzijde : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ahhhhhh, wat leuk om te lezen allemaal!! ^O^ Ik waan me weer helemaal in Oz.. Veel plezier, geniet ervan! Enne, af en toe een updateje vinden we leuk ;)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Michelle89
Reisexpert

Ben veilig aangekomen in Melbourne nu, vanmiddag met een vriendin uit Perth de stad bekijken. :)

@Kars; je moet het echt doen!! Ik vond het duur maar het was het echt waard! ^O^
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ceska, ik heb je vraag even een apart topic gezet. Dan kunnen we het gemakkelijker terug vinden.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Travelator schreef:Overigens hadden we het daar helemaal niet over, maar het absolute hoogtepunt van mijn reis door Aus (8 jaar geleden) was toch echt wel het Karijini National Park (Hammersley Ranges).
Nog nooit van gehoord. Heb je ergens mooie foto's staan om een indruk te krijgen?
Michelle89
Reisexpert

Aaah ik wil naar Tasmania maar de ferry alleen al kost 400 dollar. -O- Maar even kijken voor een goedkope vlucht...
Kars
Wereldreiziger

Bericht door Kars »

Michelle89 schreef:Aaah ik wil naar Tasmania maar de ferry alleen al kost 400 dollar. -O- Maar even kijken voor een goedkope vlucht...
Bij Jetstar had ik de goedkoopste gevonden voor 300 dollar retour van sydney naar launceston.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Erik schreef:
Travelator schreef:Overigens hadden we het daar helemaal niet over, maar het absolute hoogtepunt van mijn reis door Aus (8 jaar geleden) was toch echt wel het Karijini National Park (Hammersley Ranges).
Nog nooit van gehoord. Heb je ergens mooie foto's staan om een indruk te krijgen?
Nee!! Helaas had ik toen nog een papieren camera! Haha...
Maar het is een prachtig ruig gebied waar je onwijs mooie wandelingen kunt maken.
Qua rotsformaties doet een klein beetje denken aan Kings Canyon, maar het is wel wat groener.
http://www.westernaustralia.com/en/Dest ... _Park.aspx
http://www.australiasnorthwest.com/Dest ... ional_Park

Maar het was voor mij misschien ook een hoogtepunt omdat we (ik en drie andere backpackers) tijdens een wandeling verdwaald waren en we totaal onverantwoorde halsbrekende toeren moesten uithalen om zes uur later volledig kapot en ietwat onderkoeld weer bij de tent aan te komen.
Dat was een van de gevaarlijkste dingen die ik ooit heb gedaan (onder andere omdat ik m'n hand bijna op een slang had gezet) en we hebben ons toen echt afgevraagd of we het wel zouden redden... Als je er dan toch op eigen houtje weer uitkomt, voel je je echt wel stoer!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Karijini is een van de mooiste national parks in WA! Super!

Ik stuur je wel een pb met link voor foto's, Eric. *)
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Michelle89
Reisexpert

Kars schreef:
Michelle89 schreef:Aaah ik wil naar Tasmania maar de ferry alleen al kost 400 dollar. -O- Maar even kijken voor een goedkope vlucht...
Bij Jetstar had ik de goedkoopste gevonden voor 300 dollar retour van sydney naar launceston.
Jammer genoeg ben ik in Melbourne. :P

Zit nu te kijken om Tasmanie over te slaan en naar Brisbane te gaan naar kennissen.. Maar ik heb nog 1,5 week om te beslissen gelukkig!

Karijini ben ik ook geweest, daar heb ik geabseild. :Y
Plaats reactie