Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Bankrekening openen in Australië

Ceska
Wereldreiziger
» 15 nov 2011 11:50
Hoi peeps even een vraagje voor de Aussie-gangers hier.

Ik ben net een paar dagen geleden aangekomen in australie. Nu wil ik een bankrekening openen maar zo makkelijk als ik had gedacht gaat het dus niet. Het enige wat ik heb aan identificatie is mijn paspoort maar dat is bij sommige banken niet genoeg dus...

nu mijn vraag waar hebben jullie een rekening? wat is de rente van een spaarrekening? en vooral wat hadden jullie mee bij het openen van een rekening? thanks alvast
Erik
Site Admin
» 15 nov 2011 12:06
Wat wordt er dan nog meer gevraagd?
Kars
Wereldreiziger
» 15 nov 2011 12:18
@ Ceska, ik heb een rekening bij ANZ. Geen idee wat de spaarrente is, maar ik heb dan ook geen spaarrekening. Ik heb alleen een standaard account en een online savingsaccount, wat je kan vergelijken met Nederland. Echter de enige rekening waar ik rente over krijg is de online savingsaccount en ik heb geen flauw idee wat dat zal zijn. Wat ik mee had voor het openen van een rekening bij ANZ? Een goed humeur en me paspoort. :P Verder was alleen een Australisch adres nog nodig, maar dat kan je gewoon vertellen. Ik had destijds het adres van het hostel gedaan waar ik de eerste dagen verbleef. Meer was niet nodig voor het openen van een rekening.

@Reismeis, Ik denk dat de meesten te druk zijn met hun reis :P Ik ben in ieder geval druk bezig met mijn project en dat gaat gelukkig gestaag door. Komende weken is voor mij het meest cruciaal, aangezien dat namelijk mijn project kan maken of breken. Ben verder nog lang niet klaar met sight seeing in Sydney, der is ook zoooo veel te zien en te doen hier. Afgelopen weekend dan nog met een vriend van me die in Brisbane woont naar de Goldcoast gegaan, was erg gezellig^^
Nienke Krook
Reisexpert
» 15 nov 2011 13:33
Hi! Ik zit bij NAB. kostte niets om te openen en je hoeft er geen minimum bedrag op te zetten. Spaarrekening gebruik ik niet, daar is het hier veel te duur leven voor, haha. Voor het openen hadden wij ook niet echt iets nodig, alleen australisch adres. Dat kun je altijd veranderen.
Ceska
Wereldreiziger
» 16 nov 2011 00:01
Oke thanks peeps, ik was bij Suncorp bank als eerst en die vertelde mij dus dat ik een 2e identificatie nodig heb en dat dat overal zo is :{ Maar als ik jullie verhalen hoor is dat dus niet zo...

Ik heb nog wat spaargeld over en de rente is hier een stuk hoger dan in NL. Buiten dat denk ik dat de euro nog wel gaat zakken en de Aus$ omhoog gaat ;)
Maar ik zal wel even kijken bij citibank, ANZ of NAB misschien gaat het daar wat makkelijker.
Michelle89
Reisexpert
» 19 nov 2011 00:58
Ik leef ook nog! Na Cairns, Darwin, Perth en Alice Springs aangekomen in Adelaide donderdagavond. Best een leuke, relaxte stad! Jammer genoeg regent het hier, had al weken geen regen gezien! Morgen ga ik met dolfijnen zwemmen en maandag 2 dagen naar Kangaroo Island.
Woensdag wil ik eigenlijk op weg naar Melbourne, maar iedereen hier zoekt een lift en ik ook dus dat schiet echt niet op :{ Ben nu aan het bedenken wat de beste optie is, misschien toch met een paar mensen een auto huren voor 3/4 dagen..
Kims
Reisexpert
» 19 nov 2011 07:56
Hi Ceska,

Wij zitten bij de Westpac, daar heb je ook geen 2e identificatie nodig om een bankrekening te openen. Wij hebben zowel een normale rekening als een savings account die we allebei online kunnen gebruiken. De rente is rond de 5,25 % en met een nieuwe savings account krijg je 0,50% extra voor de eerste 3 maanden. Dat is dus aanzienlijk hoger dan in Nederland. Het kost niets om een rekening te openen en de Westpac zit (bijna ;) ) overal.

Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
Een Australische bankrekening openen vanuit Nederland?
Bankrekening en spaarrekening Australië bij terugkeer naar N
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten