Ik ben zelf alleen in Vietnam geweest en vond het echt super! Fijn/makkelijk reizen, erg gevarieerde omgeving, goed eten (!) en gewoon veel te zien. Wij zijn van Hanoi naar Ho Chi Minh City (met een paar extra dagen op Phu Quoc) gereisd en hebben hier zo'n dikke 3 weken over gedaan (en dan hebben we veel gezien, maar lang niet alles). Dus 2 weken is ook wel te doen, maar dan zou ik wel echt alleen de hoogtepunten doen en misschien een aantal binnenlandse vluchten nemen (vooral om midden-vietnam te zien). Dat hebben we ook gedaan en het scheelt je echt heel veel reistijd. De must-see's (van de dingen die ik heb kunnen zien dan): Hanoi, Cat Ba island, Sapa en Phu Quoc. De kust met Nha Thrang en Mui Ne vond ik een beetje tegenvallen (wel leuk snorkelen). Jammer genoeg heb ik de Mekong Delta niet gezien, want schijnt ook een aanrader te zijn. Scooter huren is echt een aanrader! Vooral in Sapa en op Phu Quoc!!!
Ik ga in februari ook weer weg en heb ook zitten nadenken over de Filippijnen, maar ben hier toch uiteindelijk op terug gekomen; veel gedoe om op bepaalde plekken te komen, negatieve reisadviezen voor een aantal gebieden en slecht eten (schijnt het).. nu wordt het Indonesië, Nepal of Sri Lanka

!
Succes!