Indonesie, Nepal of Sri Lanka

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
pienpindecho

Indonesie, Nepal of Sri Lanka

Bericht door pienpindecho »

Beste mensen,

Februari 2012 willen mijn vriend en ik voor 3/4 weken gaan backpacken in een vooralsnog onbekend land.
Het komt er op neer dat we twijfelen tussen 3 landen: Nepal, Sri Lanka of Indonesië. Wat we zoeken in een land is een mooie, gevarieerde natuur, spanning en niet te veel toeristen. Daarbij houden we er erg van om zelf dingen te ondernemen, in plaats van in groepjes dingen te moeten doen. Ook hebben we een niet al te groot budget. Kan iemand ons advies geven op basis van onze 'wensen'? Of heeft iemand als eens 1 of meerdere van deze landen bezocht?

Groetjes Pien
Erik
Site Admin

Re: Indonesie, Nepal of Sri Lanka

Bericht door Erik »

Gezien je wensen denk ik dat Indonesië op een aantal punten aan je wensen voldoet. De natuur (of omgeving net hoe je het ziet) is er afwisselend, wanneer je de nationale parken afwisselt met de vulkanen en bergen en strand heb je van alles wat. Vulkanen zijn best spannend (vind ik) dus dat punt zou er dan ook aan voldoen, mocht je van duiken houden heb je daar ook nog enkele uitdagingen.

Volgens mij ben je wel aangewezen om dingen (soms) in groepjes te doen, omdat dit voor een vakantie de gemakkelijkste en snelste manier van reizen is. Dingen liggen best ver van elkaar af. Maar misschien hebben anderen hier andere ideeën over?
Travelator
Reisexpert

Re: Indonesie, Nepal of Sri Lanka

Bericht door Travelator »

Ik ben alleen op Bali geweest, en wat ik daar erg leuk vond, is dat veel mensen gewoon ergens een scooter huurden en zo op eigen gelegenheid het hele eiland rond crosten.
Je bent dan lekker vrij en het is relatief goedkoop (je kunt dan natuurlijk alleen geen drie stuks bagage pp meenemen, mocht je dat willen ^^).
De andere landen/eilanden ken ik helaas (nog) niet...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie