Slaapzak wel of niet mee nemen
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Slaapzak wel of niet mee nemen
ik ga deze zomer couchsurfen en neem dan ook mijn slaapzak mee.. niet iedereen heeft de mogelijkheid je dekens te bieden dus vind dan een eigen slaapzak wel prettig!
Het ligt een beetje aan hoe dik je slaapzak is. Voor een trekking door de himalaya bijv. naar everest base camp heb je echt een hele goede donzen mummy slaapzak nodig. De 'hotels' bestaan namelijk uit houten planken en je kamer is niet verwarmd en dat is heel koud als je op 3000-5000 meter slaapt. . Als je slaapzak niet goed genoeg blijkt (moet je wel vaststellen voordat je vertrekt!) zal je er alsnog 1 moeten huren, beetje jammer dat je dan wel je eigen grote dikke slaapzak meegesjouwd hebt als je die verder tijdens je reis niet gebruikt. Wij hebben in India en Nepal verder onze slaapzak niet gebruikt (hadden ze nog wel bij ons na het kamperen in Afrika, maar op een gegeven moment maar naar huis gestuurd). Als het nodig was, kon je altijd dekens krijgen (maar was niet nodig). Mongolie kan het 's nachts heel koud zijn volgens mij, maar daar heb ik geen ervaring mee. Natuurlijk slapen we wel altijd in onze eigen lakenzak!!!!LadyHeather schreef:Maar ik wil ook heel graag een reis maken door mongolie, china, tibet, nepal en india, en dan met name in mongolie, tibet en nepal met het doel om veel de natuur in te gaan, trekkingen te doen etcetera. Ik twijfel nog een beetje of ik dan niet toch lekker mijn eigen (dikke, dure) slaapzak mee ga nemen.
-
Qreply
Heel handig zo'n site waar je een vraag op kan zetten.
Ik ga naar australie,nieuw-zeeland,chili,bolivia,peru en canada. Heeft iemand een tip voor mij of ik mijn slaapzak thuis kan laten? alvast bedankt
Ik ga naar australie,nieuw-zeeland,chili,bolivia,peru en canada. Heeft iemand een tip voor mij of ik mijn slaapzak thuis kan laten? alvast bedankt
Slaap je in 5* hotels of in een tent? Is het daar warm of koud? Zit je in de jungle, op strand of in het hooggebergte?
Er zullen momenten zijn dat je als individuele reiziger zeker een slaapzak nodig hebt. Maar als je je trips organiseert via een plaatselijk reisbureau, kunnen zij je vaak een slaapzak verhuren.
Persoonlijk neem ik steeds mijn eigen slaapzak mee in de Andes.
Er zullen momenten zijn dat je als individuele reiziger zeker een slaapzak nodig hebt. Maar als je je trips organiseert via een plaatselijk reisbureau, kunnen zij je vaak een slaapzak verhuren.
Persoonlijk neem ik steeds mijn eigen slaapzak mee in de Andes.
Wat grappig dat hier bijna niemand een slaapzak meeneemt, terwijl ik hem altijd meenam tijdens het reizen. Ik vond het ideaal want kon mijn slaapzak in vele hostels goed gebruiken. Maar je kon inderdaad vrijwel altijd lakens huren, dus het kan ook zonder.
Ik neem ook altijd een tentje mee (1-persoons, weegt nog geen kilo en is zo groot als een melkpak. Hup aan de zijkant van de rugzak). Ook mijn matje nam ik dan dus mee (weegt bijna niets, ook aan de buitenkant van de rugzak) Op die manier had ik altijd mijn eigen 'huisje' mee als dat nodig was. Omdat ik die spullen bij me had kon ik makkelijker 'gekke' dingen doen: in de middel of nowhere kamperen met locals, een meerdaagse wandeltocht maken, meereizen met mensen die een camper hadden waar geen slaapplaats meer in was. Ik vond het ideaal.
Als het past, zou ik die slaapzak lekker meenemen (inclusief lakenzak voor als het een keer erg warm is ergens).
Ik neem ook altijd een tentje mee (1-persoons, weegt nog geen kilo en is zo groot als een melkpak. Hup aan de zijkant van de rugzak). Ook mijn matje nam ik dan dus mee (weegt bijna niets, ook aan de buitenkant van de rugzak) Op die manier had ik altijd mijn eigen 'huisje' mee als dat nodig was. Omdat ik die spullen bij me had kon ik makkelijker 'gekke' dingen doen: in de middel of nowhere kamperen met locals, een meerdaagse wandeltocht maken, meereizen met mensen die een camper hadden waar geen slaapplaats meer in was. Ik vond het ideaal.
Als het past, zou ik die slaapzak lekker meenemen (inclusief lakenzak voor als het een keer erg warm is ergens).
Voor wat betreft Oz weet ik uit ervaring dat het in het midden van het land flink kan afkoelen 's nachts. Als je met een georganiseerde toer daar komt kun je alles huren. Ik ben er zelf doorheen gereden met een kampeerbusje, had een compacte slaapzak bij: heb er op de koude nachten veel plezier van gehad!