Waar heen in zomer 2012
-
- Reiziger
Waar heen in zomer 2012
Hallo,
Voor de volgende zomer zijn mijn vriendin en ik aan het oriënteren voor een vakantie van tussen de drie en vier weken. We hebben niet veel budget, maar wel ervaring in goedkoop reizen(vaak komen we onder het dagbudget dat de LP aanhoudt uit). Voor de komende zomer zoeken we dan ook een land(regio) waar niet alleen het reizen goedkoop is maar ook de (vlieg)tickets er naar toe.
Zelf hadden we Centraal-Azië al gevonden(ticket 350) plus ongeveer 15 euro per dag leefgeld. Maar we weten niet of te moeilijk reizen is en of het weer wel geschikt is. Dus we zoeken ook alvast naar alternatieven. Kunnen jullie ons helpen?
Alvast bedankt,
Rob
Voor de volgende zomer zijn mijn vriendin en ik aan het oriënteren voor een vakantie van tussen de drie en vier weken. We hebben niet veel budget, maar wel ervaring in goedkoop reizen(vaak komen we onder het dagbudget dat de LP aanhoudt uit). Voor de komende zomer zoeken we dan ook een land(regio) waar niet alleen het reizen goedkoop is maar ook de (vlieg)tickets er naar toe.
Zelf hadden we Centraal-Azië al gevonden(ticket 350) plus ongeveer 15 euro per dag leefgeld. Maar we weten niet of te moeilijk reizen is en of het weer wel geschikt is. Dus we zoeken ook alvast naar alternatieven. Kunnen jullie ons helpen?
Alvast bedankt,
Rob
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Waar heen in zomer 2012
centraal asie is een groot begrip. Welk land? Het ene is makkelijker te bereizen dan het andere..
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
De tickets die we hebben gevonden zijn Tajikistan en Oesbekistan. Die laatst trekt ons het meeste maar is ook het warmste.
- bolletjeom
- Reisexpert
zoek even op dit forum onder azie/overige landen. Vorig jaar waren er wat topics over tatjikistan.
Vervoer is daar aanzienlijk moeilijker dan in oezbekistan. Voor een paar mooie gebieden heb je ook dure permits nodig om er te mogen komen.
De zomer is in T zo kort dat je echt hartje zomer moet gaan om niet tegen afgesloten passen op te lopen.
Vervoer is daar aanzienlijk moeilijker dan in oezbekistan. Voor een paar mooie gebieden heb je ook dure permits nodig om er te mogen komen.
De zomer is in T zo kort dat je echt hartje zomer moet gaan om niet tegen afgesloten passen op te lopen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
-
- Reiziger
Dank je, daar hadden we nog niet aan gedacht. Maar we waren ook nog niet zeker over de bestemming, vandaar de vraag voor goedkope alternatieven.
Egypte kan je ook goedkoop naar toe en goedkoop reizen. Andere optie bijvoorbeeld marokko (maar voor reizen iets minder goedkoop)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reiziger
Dat lijkt me erg gaaf. Maar hoe zit het met het weer in die landen?
In de zomer is het erg warm in zowel Marokko als Egypte; de vraag is of dat fijn is om dan door die landen rond te trekken..
Alternatieven: Oost Europa?
Alternatieven: Oost Europa?
Plus je zit midden in de Ramadan.menasil schreef:In de zomer is het erg warm in zowel Marokko als Egypte; de vraag is of dat fijn is om dan door die landen rond te trekken..
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reiziger
Ow ja, is ook nog zo. Ramandan vergeet ik steeds maar daarom hebben we Indonesië al eerder laten vallen.
Oost-Europa ook al aan gedacht. Polen is niet duur maar daar spelen ze rond die tijd het EK. Is het daar dan daar niet druk/veel duurder?
Zijn er ook mensen met ervaring in de zomer in Georgië, Azerbeidzjan en Armenië?
Oost-Europa ook al aan gedacht. Polen is niet duur maar daar spelen ze rond die tijd het EK. Is het daar dan daar niet druk/veel duurder?
Zijn er ook mensen met ervaring in de zomer in Georgië, Azerbeidzjan en Armenië?
Ik zou Polen vermijden in de maand juni, als ze het EK Spelen. Volgens mij eindigt het EK eind juni/begin juli. Zodra het EK over is, keert de rust weer terug hopelijk.
Ik weet niet welke periode je wil gaan? Maar als je in juli/augustus wil gaan, kan je gerust naar Polen. Mocht je vragen hebben, ik heb zowel dit jaar als vorig jaar enkele weken gereisd en ga over een maandje er weer heen... Reisinformatie op deze wesite is ook actueel. Ik ben zeer te spreken over dit land!
Ik weet niet welke periode je wil gaan? Maar als je in juli/augustus wil gaan, kan je gerust naar Polen. Mocht je vragen hebben, ik heb zowel dit jaar als vorig jaar enkele weken gereisd en ga over een maandje er weer heen... Reisinformatie op deze wesite is ook actueel. Ik ben zeer te spreken over dit land!
-
- Reiziger
Dank jullie voor het meedenken.
We zijn er lang nog niet uit dus we gaan in de landenfora maar eens verder zoeken.
We zijn er lang nog niet uit dus we gaan in de landenfora maar eens verder zoeken.