Wij willen op reis en dan,..

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Joy

Wij willen op reis en dan,..

Bericht door Joy »

Oke... ik zal direct met de deur in huis vallen. Mijn vriend en ik willen graag in Juni op reis, nu komen we echter niet op de bestemming uit, we zitten te denken aan cuba, argentinie of chili of een combi van argentinie en chili.
Wat raden jullie ons aan en wat is budgeteer gezien gewoon het goedkoopste :) wij willen rond de 2 a 3 weken op reis zijn

groeten
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wij willen op reis en dan,..

Bericht door Tikva »

Een onmogelijk vraag omdat we niet weten wat jullie interesses zijn. Als je roept zon, zee strand duiken of oude auto's dan cuba voor natuur zou ik zeggen chili en argentinie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

en het zijn beide dure bestemmingen.

Omschrijf eens wat je verwacht van je vakantie en de landen. Dan zijn er hier wel mensen die je kunnen vertellen of je de goede kant op denkt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Cuba hoeft niet duur te zijn (dat was tenminste zo toen ik nog in Nederland woonde).
Dus als het om budget gaat, Cuba.
Joy

Bericht door Joy »

nu ben ik zelf inderdaad ook even op onderzoek gegaan en eigenlijk willen mijn vriend en ik van alles..
dus natuur.. zon zee strand en cultuur.. nu heb ik daarnaast ook een bestemming in mijn hoofd namelijk maleisie,
gezien dat de tickets geen fortuin kosten.......

nou hebben we al een keer georganiseerd rondgereisd in brazilie en het rondreizen sprak ons beider erg aan..
nu willen we het dit jaar wel zelf gaan doen maar natuurlijk wel in een land waar dit ook mogelijk is..
persoonlijk denk ik dat we dan zowieso goedkoper kunnen reizen dan de self-drive reizen die aangeboden worden
bolletjeom
Reisexpert

Ik vond cuba knap prijzig maar goed.

Maleisie is een stuk goedkoper ter plekke en veel makkelijker te bereizen. Openbaar vervoer is daar goed geregeld. In Cuba is dat een stuk lastiger. Maar met een huur auto zou ik weer liever in Cuba rondrijden dan in Maleisie.

Natuur in de vorm van dieren zien? Neem dan een goedkoop vluchtje met Air Asia van het vaste land van Maleisie naar Borneo. Op Cuba komt niets voor. Wel mooie landschappen en tabaksplantages enzo.
Ruige natuur ( zonder strand) vind je in Argentinie en Cilli.

Wanneer je voor het eerst zelfstandig gaat rondreizen op een strikt budget dan zou ik denken aan Maleisie.
Wil je meer uitgeven en bijvoorbeeld ook een huur auto doen dan Cuba omdat daar ook een paar stranden zijn.
Argentinie en Chilli is een koudere bestemming dan je misschien denkt en de grote afstanden maken het vervoer ook wat kostbaarder. Maar wel erg mooi als je het geld er voor over hebt.
Joy

Bericht door Joy »

ik denk ook dat het maleisie gaat worden wanneer ik zelf kijk naar de bestemmingen en de kosten die daarbij verbonden gaan worden
Joy

Bericht door Joy »

of vietnam? oke... nu hebben we dus een selectie gemaakt tussen of vietnam of maleisie..
vlucht die we kunnen boeken is goedkoper naar vietnam.. maar wat is budgeteer gezien verder het goedkoopst?
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik zou bij de keuze tussen Vietnam en Maleisië je niet zo'n zorgen maken om het budget, maar je keuze puur laten afhangen van wat jullie willen doen en zien. Ik vind voornamelijk de mensen in die twee landen erg verschillend! Maar ook de natuur, manier van reizen en het algehele gevoel verschilt best wel. Misschien kun je hier wat stukje over die landen lezen of even bij Google afbeeldingen kijken wat je aanspreekt. Als je ook van duiken en snorkelen houdt is Maleisië een hele goede optie.

ps. Een vlucht kan goedkoper zijn naar Vietnam, echter moet je daar wel een visum voor aanschaffen. Als je naar Maleisië gaat krijg je een visumvrije entree gratis voor 90 dagen. (als dat niet is veranderd sinds 2009)

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Joy

Bericht door Joy »

he bedankt allemaal ik ga mij verdiepen in Maleisie en vietnam en hoop dus op een mooie rondreis in juni :)
bolletjeom
Reisexpert

ik vond vietnam leuker!!
Joy

Bericht door Joy »

We zijn er ook uit het wordt vietnam ! Verheug mij er nu al op ^O^ nu alles regelen via e.d.
Plaats reactie