Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Ik, als reisanalfabeet ga de sprong in het diepe wagen en ga voor t eerst en alleen een verre reis maken (juli, aug 2012). Ik bezoek familie in Brunei, vlieg vervolgens terug naar Kuala Lumpur en wil vanuit daar een stuk indonesië bezoeken(3 weken) om vervolgens weer door te vliegen naar Nieuw Zeeland om daar nog 3 weken verder te trekken. De tickets zijn binnen en het plannen kan gaan beginnen.Ik kom er alleen erg moeilijk uit welke eilanden ik in Indonesië zal bezoeken. Voor mij is t belangrijk (gezien mijn gebrek aan reiservaring) dat vervoer en slaapplaats krijgen/vinden niet al te moeilijk is en dat de plaatsen dus ook voor beginnende reizigers aantrekkelijk zijn. Ik ben verder niet heel erg dol op enorme druktes en kan me ook prima alleen vermaken maar wil ook graag medereizigers ontmoeten.
Ik las al dat hier een hoop ervaren reizigers "rondhangen". Tips, verhalen en afraders zijn dus méér dan welkom!
Ik ben net terug uit Indonesie en wat me erg opviel was dat het reizen zoveel tijd kost in dit land. Op java lag de gemiddelde snelheid van ongeveer twee weken op 40 km per uur. Op Bali ging het al weer een stuk sneller. Wij hebben een behoorlijk aantal highlights van Java in twee weken bekeken, maar waren daarna ook echt op. Vooral omdat je veel dingen gaat bekijken bij zonsopkomst, je lange reisdagen (kunt) maken en de temperatuur ook vast een rol gespeelt heeft. Hierin hebben we ons wel een beetje verkeken. Toch kwamen we ook mensen tegen die java bali en gili bezochten in 2.5 week, alles is dus mogelijk het is maar net wat voor soort vakantie je wilt.
Dus wanneer je gaat zou ik aan raden om de tijd te nemen om dingen te bekijken en gebruik ook zeker een aantal dagen om lekker te relaxen.
Ben nu bezig met het schrijven van allerlei artikelen over Indonesie dus misschien dat je daar ook wat aan hebt om te kijken wat je leuk lijkt.
Ik was ook inderdaad van plan om de tijd te nemen om dingen te bekijken en niet steeds met mijn backpack rond te sjouwen. Ik heb daarna namelijk ook nog 3 weken Nieuw Zeeland voor de boeg en zal ook erg ana het klimaat moeten wennen.Gewoon vanuit een aantal hostels/adressen een aantal bijzondere plaatsten te bezoeken. Ik ben vooral geinteresseerd in spirituele bezienswaardigheden en mooie pure natuur en wil daar mijn bestemmingen ook op uitzoeken. Ik ben ook eigenlijk niet zo'n planner en wil globaal weten wat ik wil gaan bekijken.......bedankt voor de tips en ik hou jullie verslagen in de gaten:)
voor puur natuur moet je hard zoeken. Java is dicht bevolkt en vrijwel al het land is gecultiveerd. Maarja, rijstvelden zijn natuurlijk ook mooi... En natuur. Bali is oa door toerisme flink gecultiveerd.
Maar als je jungle zoekt en hoopt dieren te zien dan kan je beter naar sumatra
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wat een hoop tips, heel erg bedankt!!!!Ik denk dat ik iets al heel gauw mooi vindt, vooral mooie bloemen en strand spraken me erg aan, misschien dat Bali daarom ook een steeds duidelijkere voorkeur krijgt. Ik ga al jullie foto's, verslagen en de reisbrochures maar eens bekijken en laat jullie zeker weten wat het gaat worden!Nogmaals heel erg bedankt
momo schreef:vooral mooie bloemen en strand spraken me erg aan, misschien dat Bali daarom ook een steeds duidelijkere voorkeur krijgt.
Hou er dan wel rekening mee dat Bali vooral veel (zwarte) lavastranden heeft. Er zijn vrij weinig van die paradijselijk witte bounty-zandstranden... (voor zover ik weet eigenlijk alleen in het zuiden en op de kleine eilandjes rondom - maar kan me vergissen-)
: )
Succes en veel plezier met plannen! Ben benieuwd wat het wordt!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream... http://siem.aroundtheglobe.nl