Corsica tips welkom!

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
worldwidefreeride
Vakantieganger

Hoe Corsica bereiken en GR20

Bericht door worldwidefreeride »

Hey lezers,

Ik zou volgend jaar ( juni) de GR20 stappen die door Corsica loopt, samen met een goede vriend van me. Ik moet erbij zeggen dat we 0,0 ervaring hebben in hiken en klimmen. Alsook denk ik niet dat we veel voorbereidingen zullen treffen ivm conditie, ervaring. (Klinkt niet goed ik weet het :D)

Ik wil hierbij even polsen indien er andere aroundtheglobers deze toch al gemaakt hebben en hun ervaringen, hints, tips willen delen?

Een andere vraag die ik ook heb is op welke manieren je corsica allemaal kunt bereiken op low-budget. Ik zou graag de ferry pakken vanuit Frankrijk of Italië. Is dit mogelijk low-cost? Iemand ervaringen? Of is het toch beter om een vlucht te pakken naar het eiland??

Alvast bedankt!
Reismeis
Reisexpert

Re: Hoe Corsica bereiken en GR20

Bericht door Reismeis »

Dapper!! ^O^ En ik lees even mee mbt het vervoer van en naar Corsica, staat ook op ons lijstje.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoe Corsica bereiken en GR20

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Goedkoopste optie met het vliegtuig is met Ryanair vanaf Charleroi naar Figaro. Andere opties zijn Transavia vanaf Amsterdam en Jetairfly vanaf Brussel. Er zijn zeer veel ferries vanaf Zuid Frankrijk en Noord Italië. Maar volgens mij ben je dan veel duurder dan als je nu je vlucht boekt. http://www.adjonet.nl/ferries/corsard/
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
SanneG
Vakantieganger

Corsica tips welkom!

Bericht door SanneG »

Hai allemaal,

Eind augustus vertrekken mijn vriend en ik naar Corsica. We zullen 2 weken op Corsica zelf hebben, de dagen eromheen zijn bedoeld voor de trip van en naar Nice vanuit waar we de ferry pakken. Heb er veel zin in, lijkt me een ideale combi tussen strand, stadjes en bergachtig binnenland met natuurparken.

Ik zie helaas geen reisinformatie of forum topics over Corsica, maar er zijn vast en zeker enthousiastelingen die wat leuke tips voor ons hebben! Denk dan aan; plekken die we niet mogen missen, campings die aan te raden zijn (wij kamperen overigens vrij eenvoudig dus ik doel dan op de wat rustigere, simpele campings) en routes of wandelingen die prachtig zijn, eettentjes/parken/stadjes/etc die je fantastisch vond.

Dank alvast :)

Groet,
Sanne
Mik

Re: Twee weken Corsica met auto en tent; tips welkom!

Bericht door Mik »

Ik heb in Corsica de GR-20 gewandeld. Een zware, lange trektocht doorheen Corsica. Dat is ws niet je plan, maar je kan altijd wel een dagetappe wandelen.
Bij Refuge Asco - Stagnu kan je camperen en van daar vb dagwandelingen maken. Prachtige bergen! Bereikbaar met de auto ook.
Bij Vizzavona is er cascade des Anglais. Dat zijn watervallen waar je kan zwemmen en wandelen. Zeer mooie omgeving en leuk dorp.
https://www.google.be/search?q=cascade+ ... 00&bih=799
Dat is centraal in Corsica, dus in berglandschap.
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Afhankelijk waar je naar toe vaart enwat je interesses zijn kun je je route bepalen.
Twee weken is niet zo lang en als je op je gemak wil genieten is het handig om een keuze te maken. 50 km op de kaart is soms een rit van een paar uur, door de smalle wegen en het vee dat je kan tegenkomen.

Eenvoudige rustige campings vind je idd in het midden. Als je daarvoor kiest is Corte een hele leuke stad om te bezichtigen. Leuke eettentjes en wat cultuur.
Wil je mooie kusten zien gecombineerd met leuke stadjes dan is de westkust met Ajaccio- Cavlvi en Ile Rousse zeer fraai. In het achterland kun je naar de bergdorpjes wandelen en heb je een super uitzicht.
Als je in Bastia aankomt kun je de Cape Corse rondrijden en ook St Florent en omgeving is een aanrader.
Voor een eerste keer en twee weken is dit stuk met een aantal wandelingen centraal m.i. meer dan voldoende. Als je ook nog naar het zuiden wil ben je meer aan het rijden en gaat er veel aan je voorbij.

Zorg wel voor een goede routekaart en bereid je voor op het vaak roekeloze rijgedrag van de Corsicanen. Bij de lunch (hoofdmaaltijd) vloeit de wijn rijkelijk en kruipt men net zo gemakkelijk weer achter het stuur. 0_0
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hoe is Calvi? Ben binnenkort door waarschijnlijk één dag en ben beetje aan het kijken wat te doen daar. Sanne, als je er geweest bent, laat je dan even weten hoe het was?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Calvi is een leuk stadje met veel winkels en restaurants. Wel erg druk in het hoogseizoen.
Een leuk ritje is met het boemeltreintje naar Ile Rousse. Onderweg kun je uitstappen om naar een baai te gaan.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik ben er in oktober, dan is het denk ik geen hoogseizoen meer?
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Nee hoor, juli en augustus zijn de drukste maanden.
In oktober zijn al veel campings dicht en toeristen restaurants gesloten. De prijzen zijn weer verlaagd. Over het weer valt niet te voorspellen. Normaal regenachtig, maar het is zo veranderd de laatste jaren. Voor hetzelfde geld kan de zon nog goed warm zijn.
Het voor en na seizoen zijn altijd de fijnste maanden geweest. In de zomer was het soms te heet. Maar ook dat is zeker dit jaar heel anders geweest.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hoe lang doet dan boemeltreintje naar Il Rousse erover?
Plaats reactie