Backpacken Jamaica
-
Backpacken Jamaica
Hallo,
Ik wil samen me mijn vriend voor 4 a 5 weken er tussen uit.We willen rond kerst en oud en nieuw dit jaar vertrekken.
We willen graag naar jamaica en daar een auto/scooter huren en zo het eiland verkennen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met backpacken door jamaica.
Wat zijn de gemiddelde prijzen voor overnachten daar?
Zijn er ook goedkope hostels?
Verdere andere tips en ervaringen zijn ook welkom!
alvast bedankt,
gr jellina
Ik wil samen me mijn vriend voor 4 a 5 weken er tussen uit.We willen rond kerst en oud en nieuw dit jaar vertrekken.
We willen graag naar jamaica en daar een auto/scooter huren en zo het eiland verkennen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met backpacken door jamaica.
Wat zijn de gemiddelde prijzen voor overnachten daar?
Zijn er ook goedkope hostels?
Verdere andere tips en ervaringen zijn ook welkom!
alvast bedankt,
gr jellina
Re: Backpacken Jamaica
Beste Jellina,
Ik ben heel lang geleden op Jamaica geweest (1992, mijn eerste verre reis)
Ik denk zelf dat 4 a 5 weken redelijk lang is. Het is niet een heel erg groot eiland.
Je kon toen heel gemakkelijk vanuit Montego Bay naar Havana-Cuba voor 1 dag en 1 nacht of langer.
Zelfstandig reizen op Jamaica:
in 1992 werd het ons afgeraden (qua veiligheid) om zelfstandig het eiland te bereizen.
Maar we hebben toch een auto gehuurd met nog een ander Nederlands stel en ca.10 dagen het eiland rondgereden.
Ik moet zeggen dat het een geweldig mooi eiland is. Maar je moest wel steeds op je hoede zijn.
Kingston was/is 's avonds niet een hele veilige stad.(net als veel andere grote steden in de wereld)
In Kingston zijn we overvallen toen we met de huurauto bij het stoplicht stonden te wachten.
Dus vol gas door rood gereden.
We hadden een hotel in de heuvels boven Kingston en
hoorde 's avonds meerdere keren dat er gewoon geschoten werd.
Tip was toen: Alleen overdag de stad in. Dit was toen ook het advies voor Montego Bay.
Ik weet niet of er nu veel veranderd is. Ik hoop het echt.
Want het is echt een ontzettend mooi eiland.
Ik vond zelf Port Antonio en omgeving erg mooi. Schitterdende baaitjes met witte stranden met palmbomen etc.
Negril en Ocho Rios zijn meer toeristisch, maar wel gezellig.
Veel restaurantjes en winkeltjes.
Bij Negril een dag op een catamaran gezeten, lekker zwemmen en snorkelen. Geweldig!
Dunn's Rivers Falls mag je niet missen.
Ook zijn we het binnenland ingereden naar de blue mountains. Adembenemend!
Ik kan me herinneren dat we een aantal keren rond 50 Amerikaanse dollars
hebben betaald voor een middenklasse hotel.
Maar dat was toen!
Ik zou de lonely planet er op naslaan als ik jouw was. (ook online te dowloaden als pdf file)
Ik hoop dat er iemand is die zeer recent naar Jamaica is geweest en je meer informatie kan geven.
Gr Sandra

Ik ben heel lang geleden op Jamaica geweest (1992, mijn eerste verre reis)
Ik denk zelf dat 4 a 5 weken redelijk lang is. Het is niet een heel erg groot eiland.
Je kon toen heel gemakkelijk vanuit Montego Bay naar Havana-Cuba voor 1 dag en 1 nacht of langer.
Zelfstandig reizen op Jamaica:
in 1992 werd het ons afgeraden (qua veiligheid) om zelfstandig het eiland te bereizen.
Maar we hebben toch een auto gehuurd met nog een ander Nederlands stel en ca.10 dagen het eiland rondgereden.
Ik moet zeggen dat het een geweldig mooi eiland is. Maar je moest wel steeds op je hoede zijn.
Kingston was/is 's avonds niet een hele veilige stad.(net als veel andere grote steden in de wereld)
In Kingston zijn we overvallen toen we met de huurauto bij het stoplicht stonden te wachten.
Dus vol gas door rood gereden.
We hadden een hotel in de heuvels boven Kingston en
hoorde 's avonds meerdere keren dat er gewoon geschoten werd.
Tip was toen: Alleen overdag de stad in. Dit was toen ook het advies voor Montego Bay.
Ik weet niet of er nu veel veranderd is. Ik hoop het echt.
Want het is echt een ontzettend mooi eiland.
Ik vond zelf Port Antonio en omgeving erg mooi. Schitterdende baaitjes met witte stranden met palmbomen etc.
Negril en Ocho Rios zijn meer toeristisch, maar wel gezellig.
Veel restaurantjes en winkeltjes.
Bij Negril een dag op een catamaran gezeten, lekker zwemmen en snorkelen. Geweldig!
Dunn's Rivers Falls mag je niet missen.
Ook zijn we het binnenland ingereden naar de blue mountains. Adembenemend!
Ik kan me herinneren dat we een aantal keren rond 50 Amerikaanse dollars
hebben betaald voor een middenklasse hotel.
Maar dat was toen!
Ik zou de lonely planet er op naslaan als ik jouw was. (ook online te dowloaden als pdf file)
Ik hoop dat er iemand is die zeer recent naar Jamaica is geweest en je meer informatie kan geven.
Gr Sandra
-
Heey,
bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb inmiddels een website gevonden, jamaicaforum.nl, daar is alle up to date info te vinden over jamaica.
Maar het is inmiddels een stuk veiliger, behalve kingston nog steeds.
de lonely planet is een goede aanrader, was van plan hem te kopen, maar als ik hem kan downloaden gaan we da natuurlijk doen!
thnx voor de tips
bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb inmiddels een website gevonden, jamaicaforum.nl, daar is alle up to date info te vinden over jamaica.
Maar het is inmiddels een stuk veiliger, behalve kingston nog steeds.
de lonely planet is een goede aanrader, was van plan hem te kopen, maar als ik hem kan downloaden gaan we da natuurlijk doen!
thnx voor de tips
Graag gedaan, en succes
gr sandra
gr sandra

Hey Jellina,
Was benieuwd of je al in Jamaica bent geweest en hoe je het hebt gehad?
Zo ja, klopte mijn informatie een beetje?
Gr Sandra

Was benieuwd of je al in Jamaica bent geweest en hoe je het hebt gehad?
Zo ja, klopte mijn informatie een beetje?
Gr Sandra