Om heel eerlijk te zijn weet ik zelfs na de rechtszaak niet precies het antwoord op je vraag. Er is bijna niets meer toegestaan en bepaalde (wets)regels staan (in mijn ogen) haaks op elkaar. En zijn dus soms onuitvoerbaar Algemene forum regels zijn al wel opgesteld.El Niño schreef:ps. Ik kwam erachter door een bericht op de telegraaf.nl. Mogen er op het forum nog wel links geplaatst worden naar dit soort artikelen? Misschien aardig idee om ergens (misschien staat het al ergens maar weet ik dat niet) wat regeltjes op te stellen voor het forum? Uiteraard zal ik me daar dan aan houden om ellende te voorkomen.....
Wanneer je 100% safe wil zitten zou je geen teksten, afbeeldingen of werk van anderen dat je niet zelf geschreven of gemaakt hebt moeten plaatsen (volgens mij ook niet (hot)linken), ook niet in besloten fora of via PB. Maar in de praktijk is dat natuurlijk bijna niet haalbaar.
Aangezien ik me geen fulltime jurist kan veroorloven om alle cases voor te leggen moet ik het op de gok doen, ook zijn er op dit moment zoveel lopende zaken dat dingen ook steeds veranderen. Zelfs het verwijderen van berichten kan weer (juridische) problemen opleveren, dus ja wat is nu wel en niet toegestaan?

Het beste is dan ook om niets over te nemen van anderen en al je teksten zelf te schrijven die je plaatst. Eventueel kun je nieuwsberichten altijd sturen naar nieuws@aroundtheglobe.nl, zodat wij kunnen kijken hoe we het kunnen plaatsen.
Eventueel kun je jezelf op deze website inlezen wat is toegestaan en hoe het precies zou moeten.
Ik zou graag extra juridisch advies in winnen maar daarvoor moeten nog wel een aantal VIP pakketjes worden afgesloten