Situatie Bangkok overstromingen
Situatie Bangkok overstromingen
Hallo allemaal!
Ik vroeg mij af of iemand mij meer kan vertellen over de situatie in Bangkok op dit moment? Ik wilde eigenlijk meteen door naar Krabi, maar ik kreeg een probleem met mijn creditcard!
Is het te doen om nu 1 of 2 nachten in Bangkok te blijven met de overstromingen?
En hoe zit het met het boeken van een vliegticket naar Krabi? Zou je binnen 1 of 2 dagen weg kunnen? Of miss dezelfde dag nog?
Groetjes
Ik vroeg mij af of iemand mij meer kan vertellen over de situatie in Bangkok op dit moment? Ik wilde eigenlijk meteen door naar Krabi, maar ik kreeg een probleem met mijn creditcard!
Is het te doen om nu 1 of 2 nachten in Bangkok te blijven met de overstromingen?
En hoe zit het met het boeken van een vliegticket naar Krabi? Zou je binnen 1 of 2 dagen weg kunnen? Of miss dezelfde dag nog?
Groetjes
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Situatie Bangkok overstromingen
het toeristische deel van Bangkok is droog. Je kunt gewoon slapen in de buurt van Ko san Road en dingen bezichtigen zoals het Grand Palace.
Ook is vervoer van de luchthaven naar het centrum geen probleem
Ook is vervoer van de luchthaven naar het centrum geen probleem
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Qreply
Hier vind je de meest actuele officiele informatie: http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/ ... iland.html.
Ik zit overigens met hetzelfde probleem. Ik vertrek 1 januari en wil eigenlijk eerst naar Bangkok + het noorden. Moet wsl plannen ook omgooien.
Ik zit overigens met hetzelfde probleem. Ik vertrek 1 januari en wil eigenlijk eerst naar Bangkok + het noorden. Moet wsl plannen ook omgooien.
- bolletjeom
- Reisexpert
jongens !!! Er is nauwelijks iets aande hand op de toeristenplekken!!!!!!!!!!!
Hoe vaak moet ik dat nog zeggen.
Sorry hoor. Doe op mijn werk de hele dag niets anders.
De enige plek die veel door toeristen aangedaan wordt die nu nog last heeft is ayuthaya.
En het spoor heeft op sommige plekken schade op gelopen maar je kunt overal met de bus komen.
De overstromingen zijn een ramp voor de bevolking maar als jij er nu als toerist heen zou gaan die geen journaal had gezien of krant had gelezen dan was het je ter plekke nauwelijks op gevallen.
De enige plek die veel door toeristen aangedaan wordt die nu nog last heeft is ayuthaya.
En het spoor heeft op sommige plekken schade op gelopen maar je kunt overal met de bus komen.
De overstromingen zijn een ramp voor de bevolking maar als jij er nu als toerist heen zou gaan die geen journaal had gezien of krant had gelezen dan was het je ter plekke nauwelijks op gevallen.
Beste Bolletjesom,
Dank voor je snelle reactie! Ik wil je heel graag geloven, maar ik moet nog even overtuigd worden
.
Ik zie je naam namelijk veel terugkomen op dit forum, dus ik heb ik je website bekeken en ik zie dat je veel reiservaring hebt (super!), maar om je advies te kunnen inschatten zou ik toch graag willen weten wat jouw informatiebron is? Wat voor werk doe je waarnaar je refereert? Ben je zelf op dit moment in Thailand/Bangkok? (Weet je dan toevallig ook of het momenteel mogelijk is om over land (bus/trein) naar Chang Mai te reizen? )
Ik hoop dat je begrijpt dat ik me dit afvraag.
Groet,
Lindy
Dank voor je snelle reactie! Ik wil je heel graag geloven, maar ik moet nog even overtuigd worden

Ik zie je naam namelijk veel terugkomen op dit forum, dus ik heb ik je website bekeken en ik zie dat je veel reiservaring hebt (super!), maar om je advies te kunnen inschatten zou ik toch graag willen weten wat jouw informatiebron is? Wat voor werk doe je waarnaar je refereert? Ben je zelf op dit moment in Thailand/Bangkok? (Weet je dan toevallig ook of het momenteel mogelijk is om over land (bus/trein) naar Chang Mai te reizen? )
Ik hoop dat je begrijpt dat ik me dit afvraag.
Groet,
Lindy
- bolletjeom
- Reisexpert
ik werk voor een grote touroperator die groepsreizen organiseert. Kortom, ik doe al weken niets anders dan kijken of de groepen kunnen vertrekken en of ze hun originele route kunnen volgen.
Hiervoor krijg ik dagelijks informatie van onze lokale agent die verantwoordelijk is voor het inzetten van vervoer en het boeken van de hotels.
We hebben tot nu toe alle groepen laten vertrekken en alleen voor Ayuthaya een alternatief moeten zoeken en voor de trein naar Chiang mai. We zetten gewoon een bus in en ik weet dat de publieke bussen en de VIP bussen ( die toeristen nemen) dat traject gewoon rijden.
Onze hotels in bangkok hebben geen natte voeten gehad. Onze klanten hebben het royal palace gewoon kunnen bezoeken en kunnen shoppen op siam square en rond kunnen hangen op Ko San road.
alleen een klongtour was niet mogelijk. De fietstours zijn ook weer hervat
gerust gesteld?
Hiervoor krijg ik dagelijks informatie van onze lokale agent die verantwoordelijk is voor het inzetten van vervoer en het boeken van de hotels.
We hebben tot nu toe alle groepen laten vertrekken en alleen voor Ayuthaya een alternatief moeten zoeken en voor de trein naar Chiang mai. We zetten gewoon een bus in en ik weet dat de publieke bussen en de VIP bussen ( die toeristen nemen) dat traject gewoon rijden.
Onze hotels in bangkok hebben geen natte voeten gehad. Onze klanten hebben het royal palace gewoon kunnen bezoeken en kunnen shoppen op siam square en rond kunnen hangen op Ko San road.
alleen een klongtour was niet mogelijk. De fietstours zijn ook weer hervat
gerust gesteld?
-
- Reisexpert
Ik ga komende week gewoon lekker m'n ticket boeken naar Thailand, hoor... : )bolletjeom schreef:jongens !!! Er is nauwelijks iets aan de hand op de toeristenplekken!!!!!!!!!!!
Richt me op half/eind januari (Oei, druk daar!), overstromingen of niet!
Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Geen enkel probleem, zie de correcte informatie van Bolletjeon.
Ik heb 2 klanten die momenteel voor een duiktrip een paar dagen in Bangkok zijn, en een prima tijd hebben zonder enige problemen. En er zijn veel meer voorbeelden, maar deze is wel erg actueel
Ik heb 2 klanten die momenteel voor een duiktrip een paar dagen in Bangkok zijn, en een prima tijd hebben zonder enige problemen. En er zijn veel meer voorbeelden, maar deze is wel erg actueel

-
- Reisexpert
Ps. Steven, gaan we naar de Similans? : ))))))
Ik begin waarschijnlijk op Koh Lanta (vlieg dan hopelijk op Phuket).
Ja, absoluut gerustgesteld
heel erg bedankt voor de toelichting!

heel erg bedankt voor de toelichting!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Tuurlijk, kom langs, zal ik je alle mogelijkheden voorleggen.Travelator schreef:Ps. Steven, gaan we naar de Similans? : ))))))
-
Qreply
Hoi,
fijn om dit allemaal te lezen. Ik zit nu zelf in het zuiden van Thailand maar moet binnenkort een visarun doen. Ik wil naar Laos en hier 2 nachten blijven om daarna naar Chiang Mai te doen. Dus als ik het goed begrijp rijden er helemaal geen treinen naar het noorden (udon thani) maar wel bussen? Graag zsm antwoord, anders moet ik terug naar Maleisie voor mijn visa.
Thnx! Groetjes.
fijn om dit allemaal te lezen. Ik zit nu zelf in het zuiden van Thailand maar moet binnenkort een visarun doen. Ik wil naar Laos en hier 2 nachten blijven om daarna naar Chiang Mai te doen. Dus als ik het goed begrijp rijden er helemaal geen treinen naar het noorden (udon thani) maar wel bussen? Graag zsm antwoord, anders moet ik terug naar Maleisie voor mijn visa.
Thnx! Groetjes.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Volgens mij rtijden de treinen ook weer, zij het dat ze omwegen maken dus de rit duurt langer.
-
- Reisexpert
Hoi Steven!stevenl schreef:Tuurlijk, kom langs, zal ik je alle mogelijkheden voorleggen.Travelator schreef:Ps. Steven, gaan we naar de Similans? : ))))))
Inmiddels heb ik m'n ticket geboekt. Ik vlieg op 29 januari naar Bangkok : )
Nu ben ik een beetje aan het kijken welke route ik zal nemen en ik denk dat ik inderdaad wil beginnen op Phuket (nog niet helemaal zeker).
Nu was ik daar ruim twee jaar geleden ook al eens en ik vond het een vreselijk oord! Ben er na twee dagen weggevlucht en kwam toen op Koh Lanta terecht, wat ik aanzienlijk prettiger vond.
Jij schreef laatst dat Phuket meer te bieden heeft dan de meeste mensen denken.
Aan jou dus de vraag/vragen: Wat?? Waar?? Hoe?? en weet je op Phuket (toevallig) nog een leuke budgetaccommodatie voor een paar nachten? (iets met bamboehutjes aan/op een strand, zeg maar).
Kun jij me overtuigen m'n reis op Phuket te beginnen? Anders wordt het evt Krabi of verder naar het zuiden (leuke tips ook welkom).
Vast dank!
Groet,
Siem
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Kijk eens naar Ao Sane Beach in het zuiden. Moet je me alleen beloven voor de Similans bij mij te komen