Puerto madryn naar El calafate

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ilonadv

Puerto madryn naar El calafate

Bericht door ilonadv »

Goedemiddag!

Hopelijk kunnen jullie helpen met een vraag die ik heb omtrend het vervoer van puerto madryn naar el calafate. Weet iemand wat het handigst is om van puerto madryn naar el calafate te gaan?? Er isnamelijk niks te vinden op internet..

Vervolgens gaat onze reis van el calafate naar puerto natales.
Van puerto natales naar ushuia
Van ushuia naar punta arenas
Van punta arenas vliegen naar puerto montt chile.

DIt leek ons de meest handige route en zo voorkomen we ook om 2x op dezelfde plek te komen behalve als we terug gaan vliegen natuurlijk. Weet iemand of dit een handige route is?

Hoor het graag!!!!
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Re: puerto madryn naar el calafate

Bericht door Jos »

Over land is het centrale punt in Zuidelijk Argentinië, Rio Gallegos. Van hier gaan bussen naar Ushuaia, Punta Arenas, El Calafate en noordelijk richting Puerto Madryn, twee keer langs hetzelfde punt komen is haast onvermijdelijk zeker als je een geografisch aparte keuze maakt door van Puerta Natales naar Ushuaia te gaan. Het zou logischer zijn om eerst naar Punta Arenas te gaan en dan naar Ushuaia, maar ik begrijp dat je een vlucht hebt geboekt.

Bij aankomst in de bus in Rio Gallegos hebben wij er destijds om verschillende redenen voor gekozen om door te gaan naar Punta Arenas en Ushuaia links te laten liggen. De busverbinding met Pinguino als ik het me goed herriner, was niet duur en uitstekend. Let alleen op dat de Chilenen echt geen vers fruit, gedroogd fruit en wat dan ook met zaden en pitten over de grens willen hebben. Ook zuivel en vlees kunnen ze moeilijk over doen. Van Punta Arenas zijn we naar Puerto Natales en Torres del Paine gegaan. Aansluiten naar El Calafate en El Chalten. Wederom weer uitstekende busverbindingen. Mocht je de vlucht nog niet geboekt hebben, neem dan de boottocht die twee maal per week vertrekt van Puerto Natales naar Puerto Montt in overweging. Hij schijnt geweldig te zijn. Zie ook deze website: http://www.navimag.com/en/patagonia/

Mocht je nog opzoek zijn naar overnachtingen, ik heb aan Hostel Indepencia in Punta Arenas http://www.chileaustral.com/independencia/ en Casa Lily in Puerto Natales http://www.casa-lili.com/ erg goede herinneringen.

Mocht je nog Tax Free willen shoppen, in Punta Arenas is een Zona Franca, met best goede outdoor en reis winkels, en daarnaast uitstekende supermarkten ter voorbereiding op lange trektochten. En ze hebben een electronica zaak met een gigantische TV, maar dat is alleen interessant wanneer je al echt lang aan het reizen bent :)
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik heb er nog eens over nagedacht, en er zijn natuurlijk mogelijkheden om het te doen zoals je wilt. Hierbij denk ik aan een oversteek van Piedra Buena naar El Chalten, deze hebben wij vanuit de andere kant gemaakt. Er gaat een busje drie maal per week, voor bar weinig geld via Tres Lagos (je hoeft er niet over te stappen) naar El Chalten. Mogelijk dat er vanuit Piedra Buena ook een bus naar El Calafate gaat, anders zeker wel vanuit El Chalten. Chalten is ivm trektochten naar Fitzroy ook absoluut de moeite van het bezoeken waard. Naar mijn mening nog meer dan El Calafate.

Maar laten we zeggen dat er een bus van Piedra Buena naar El Calafate gaat (al dan niet via Chalten), dan kun je van Puerto Madryn naar Comandante Piedra Buena naar El Calafate en vandaar naar Puerto Natales, vervolgens via Rio Gallegos naar Ushuaia en van daar met een boottocht naar Punta Arenas. Er is tussen Porvenir op Tierra del Fuego een veerdienst naar Punta Arenas, http://chanatrek.com/ferry-crossing-pun ... ego-chile/ en http://www.tabsa.cl/

Op die manier kom je overal zonder te backtracken. Het zal niet de snelste route zijn, maar wel uitdagend en ondernemend.
Laatst gewijzigd door Jos op 08 aug 2010 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
ilonadv

Bericht door ilonadv »

wauw! super voor het meedenken zeg! Ik zal vanmiddag even al je adviezen even uitzoeken ;-) Maar dank je wel! ALs je nog meer tips hebt in het algemeen voor chile,paaseiland bolivia (salar uyuni tour) en argentine hoorikhet graag ;-) Ik vertrek 11 september..
wilbert

Qreply

Bericht door wilbert »

hoi zo te lezen ben jij dus van Puerto Madrijn naar El calefate gerezen. Hoe heb jij uiteindelijk gerezen. Met welke voertuigen en welke route was het een beetje te doen
ilonadv

Re: Puerto madryn naar El calafate

Bericht door ilonadv »

hey daar.
Het is behoorlijk omslachtig om dat met de bus te doen. Wij wilde niet 2x langs de zelfde plek gaan. Uiteindelijk hebben we de kosten vergeleken van vliegen en met de bus. ALs je deze vergelijking maakt is een keertje vliegen meer dan de moeite waard.. Het scheelt je bijna 1,5 tot 2 dagen met de bus als je al op tijd bent met je reserveringen..Je hoeft dan ook nog niet te wachten op de pont. IN een paar uurtjes met het vliegtuig ben je zo in ushuaia, uitgerust en wel.. Pas vanuit ushuaia hebben we de bus gepakt naar el calafate...Hoop je voldoende geholpen te hebben...

GRoetjes!
Plaats reactie