Souvenirs opsturen vanuit India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Evelienlalala

Souvenirs opsturen vanuit India

Bericht door Evelienlalala »

Hoi! Ik ga binnenkort een aantal maanden backpacken door India en waar ik het meest tegen op zie is dat ik niet zoveel mee kan nemen.
Ik zou zo graag vele (goedkope!!) souvenirtjes kopen namelijk! Daarom had ik bedacht dat ik eens in de zoveel tijd (als ik in een grote stad ben bijvoorbeeld waar ik dan een tijdje verblijf) een grote doos met aankopen terugstuur naar Nederland. Mijn vraag is: Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe duur zijn de verzendkosten ongeveer? (aangezien ik bij superdure verzendkosten niet echt meer iets heb aan de lage prijsjes) en is er een grote kans dat het niet veilig aankomt? Dankjewel!
Erik
Site Admin

Re: Souvenirs opsturen vanuit India

Bericht door Erik »

Ik heb er geen ervaring met het versturen van pakketjes vanuit India. Post komt in ieder geval wel aan, al doet het er enorm lang over. Ik weet niet hoeveel je wilt kopen maar het lijkt me dat je toch redelijk wat spullen kunt meenemen terug naar Nederland in het vliegtuig.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Gelukkig hebben we hier een onderwerp over:

India (new Delhi); 4kg 880 INR (€ 16,-). Duur: 3 maanden. Inpakservice beschikbaar met tape en een stevige doek er omheen genaaid voor 90 INR (€ 1.65). Track and Trace niet beschikbaar. info nov 2007
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Wij hebben vanuit India een zak (ze doen niet aan dozen, maar naaien alles bij het postkantoor voor je in een linnen zak, dus ik zou geen breekbare dingen erin doen) met daarin twee kleden (plaids) naar huis gestuurd. Was er binnen 2 weken. Goedkoop en Supergoed! Je moet er bij het postkantoor wel een halve middag voor uittrekken, want het gaat allemaal erg langzaam (als je postzegels wilt, moet je in een andere rij staan dan als je brieven wilt versturen, enz), maar het was goed te doen. Wij waren bij het postkantoor in Jaipur.

Uit Nepal daarentegen was het een drama. Bij het postkantoor in Kathmandu was alles zo onduidelijk dat we van hot naar her gestuurd werden. Dat gaven we na een uur maar op. Toen via klein express bureautje gedaan, maar uiteindelijk duurde het lang voor het pakket er was en er waren dingen uit gejat.
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
EvelineS

Qreply

Bericht door EvelineS »

Hee,
Ik ben zelf 3 maanden in India geweest. Ik heb een pakketje opgestuurd van 15 kilo voor 200 euro en het was binnen 5 dagen thuis. Ik heb het via DHL gedaan in Madurai. Het kan inderdaad ook veel goedkoper maar ik wilde zeker weten dat mijn spullen aankwamen. Alles is heel aangekomen.
Succes.
Plaats reactie