Tips voor route Arg, Chil, Bol, Per en Bol

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
msteentjes

Tips voor route Arg, Chil, Bol, Per en Bol

Bericht door msteentjes »

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik vliegen 27 november naar Buenos Aires waarna we in 3,5 maand door de bovenstaande landen willen reizen. Ik besef dat we veel willen doen in korte tijd, vooral omdat ook nog kerst en oud/nieuw en carnaval er invallen.
We moeten dus keuzes maken. Grof weg had ik dit in gedachten:
BA 3/4 dagen dan vliegen naar het Zuiden en vanuit daaruit met bus en vliegtuig naar boven.
3 weken Arg
2 weken Chil
3 weken Bol
4 weken Peru
2 weken Bolivia
Waarschijnlijk van Peru naar Colombia vliegen, we vliegen vanuit Bogota weer terug, 7 maart.
WAT ZIJN DE DINGEN DIE IK ECHT NIET MAG MISSEN, wat wel? en heeft iemand ervaring met reizen in die periode, ik heb gelezen dan in januari en maart gedeeltes van de zout vlakte in Bolivia dicht zijn en ook de imca trail, dit is wel net de periode dat wij waarschijnlijk daar zijn.
Ik dacht misschien aan kerst in Santiago of heeft iemand andere leuke suggesties.
En denk dat we met carnaval (19 februari) in Peru zijn, is quito dan leuk?? Of ergens anders??

Alvast bedankt!

Groet,

Mirjam
HendrikHerman
Reiziger

Re: Inca Trail / Carnaval in Peru.

Bericht door HendrikHerman »

De Inca Trail is gesloten in februari, is open in januari en maart en alle andere maanden. Is in februari gesloten voor onderhoud, in de vanwege de regen minst gunstige maand om de trail te kopen. Machu Picchu zelf is wel open, het gehele jaar. Zowel Machu Picchu als Inca Trail moeten van te voren besproken worden en er zijn maximum bezoekers aantallen. Zie http://www.machupicchu.gob.pe. Als je daar toch in februari een trail wil lopen dan kan je een alternatieve trail nemen, zoals Salkantay of Lares. Maar vanwege de regen zijn februari en omliggende maanden daarvoor niet de meest gunstige.

Niet overal in Peru zijn grote carnavalsfeesten. Plaatsen waar die bijvoorbeeld wel zijn, zijn Puno in het zuiden en Cajamarca in het noorden. Je schijnt te denken dat Quito in Peru ligt. Dat is niet zo. Quito is de hoofdstad van Ecuador.
Laatst gewijzigd door Erik op 10 nov 2011 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips voor route Arg, Chil, Bol, Per en Bol

Bericht door Tikva »

Het inca trail zou ik niet onder dingen scharen die je niet moet missen, de salar uyuni zeker wel. Echt onzettend mooi en apart de Salar uyuni tour is echt een must do! ik was er zelf inmiddels al een flink aantal jaar terug in maart en toen was er niets dicht.

Klopt je schema wel?? je gaat eerst naar bolivia en dan naar peru en dan weer naar boliva maar uiteindelijk moet je van peru naar colombia vliegen?? Opzich is als je alleen vanuit chili de salar uyuni tour doet en dan nog la paz bezoekt en door gaat naar peru is 2 weken wel een goede termijn voor bolivia. Peru is meg groot maar in 4 weken kan je heel wat zien vergeet zeker het noorden niet ten opzichte van de bekendere attractie in het zuiden. Kuelap is een aanrader net machu piccu maar veel minder bekend en druk. Ook tujillo, chiclayo (met museum realms de sipan )is een stop waard. Je zou dan nog 3 weken over hebben om door te gaan naar ecuador en colombia
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Re: Tips voor route Arg, Chil, Bol, Per en Bol

Bericht door El Niño »

@Herman: Haha, ja zolang mensen denken dat Quito in Peru ligt zeg ik: ga je eerst maar even beter inlezen :P .
Plaats reactie