Met kerst in Nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Joli

Met kerst in Nicaragua

Bericht door Joli »

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Ik vertrek 9 december samen met een vriendin voor 3 weken naar Nicaragua. Wij zullen daar dus ook met kerst zijn. Heeft iemand misschien nog tips voor wat leuk is met de kerst?

Groetjes Jolien
bolletjeom
Reisexpert

Re: Met kerst in Nicaragua

Bericht door bolletjeom »

ik ben er niet met kerst geweest maar wel tal van prosesies gezien. Ik zou zeker in een stadje willen zitten met een flinke kerk en dan naar de kerstmis gaan.

Iets wat ik nooit vrijwillig zou doen met kerst maar het lijkt me dat ze het daar bijzonder vieren.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Hola,

In de maand December zijn er aardig wat celebrations in Nicaragua. Bekijk even onderstaande link:
http://vianica.com/go/specials/8-celebr ... ragua.html

Een kerstmis is zeker een aanrader! (Je kan vaak gewoon de kerk in en uit lopen wanneer je wilt)

Verder zou ik bij hostels, INTUR (tourist information) en de locals vragen wat er allemaal te doen is.

Saludos,
Sole
Marleen1251

Bericht door Marleen1251 »

Geen idee of er speciale feestjes of iets dergelijks zijn; maar ik vond casa oro in san juan del sur een gezellig backpackers hostel met grote dorms. je schrijf dat je met een vriendin bent, vanuit daar gaan vaak groepen jonge backpackers surfen en overdag gave dingen doen met elkaar. Dus voor gezelligheid kan je daar goed terecht!
Irma Oomen

Bericht door Irma Oomen »

Ik ben het met Marleen eens...San Juan del Sur is een mooie plek voor Kerstmis.
Een andere optie is Isla de Ometepe. Dit zijn de eilanden in het meer van Nicaragua. Erg mooie eilanden, maar je zult hier een duidelijk andere sfeer proeven voor de Kerst denk ik. Ik was er net voor de kerst, maar heb er geen kerststal ofzo gezien. Terwijl wit wel het gevalt was in San Juan en Leon.
Leon is trouwens ook een leuke stad. Iets groter dan San Juan del Sur, waardoor je dus ook meer keuze hebt voor een goede bar/ discotheek of live muziek.
Succes met je keuze..
Plaats reactie