Welk land voor 6 weken reizen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Madcrow

Welk land voor 6 weken reizen?

Bericht door Madcrow »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en vroeg me af of jullie mij wat advies konden geven. Ik en mijn vriendin zijn van plan om zes weken te gaan reizen vanaf half juni tot eind juli.
We hebben zitten denken aan Azië (vorig jaar 3 weken Bali geweest) of Australië. Wat zouden jullie ons aanraden, is het bijvoorbeeld een idee om van Singapore richting Bangkok te reizen en daar 6 weken over te doen? Of misschien hebben jullie wel een heel ander land voor ogen. Budget wat we hebben is ongeveer 6000 euro.
Bedankt.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Welk land voor 6 weken reizen?

Bericht door Tikva »

Kijk eens in ons azie forum daar staan routes genoeg van andere mensen. Singapore naar Bangkok kan, maar ook Laos en een stukje thailand. Of als je maar een land wil bijvoorbeeld filipijnen, of indonesie, india.
Of juist heel anders ga naar Mexico of Peru.Je budget is ook daarvoor ruim genoeg.

Je zou eigenlijk wat meer info moeten geven wat je interesses zijn om passende tips te krijgen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Madcrow

Bericht door Madcrow »

Tikva schreef:Kijk eens in ons azie forum daar staan routes genoeg van andere mensen. Singapore naar Bangkok kan, maar ook Laos en een stukje thailand. Of als je maar een land wil bijvoorbeeld filipijnen, of indonesie, india.
Of juist heel anders ga naar Mexico of Peru.Je budget is ook daarvoor ruim genoeg.

Je zou eigenlijk wat meer info moeten geven wat je interesses zijn om passende tips te krijgen.
Bedankt! Het gaat mij ook een beetje om de weersomstandigheden. We willen natuurlijk wel mooi weer :-)

Mexico heb ik nog nooit aan gedacht klinkt ook goed, maar is 6 weken dan niet te lang?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nee hoor Mexico is het 14e grootste land ter wereld (dus groter dan indonesie) dus 6 weken kan je lang niet alles zien. Je zou bijvoorbeeld van Cancun naar Mexico stad kunnen reizen of juist het noorden van Mexico. Er zijn ook diverse goedkoope maatschappijen in het land dus je kunt ook verschillende regio's combineren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Madcrow

Bericht door Madcrow »

Tikva schreef:Nee hoor Mexico is het 14e grootste land ter wereld (dus groter dan indonesie) dus 6 weken kan je lang niet alles zien. Je zou bijvoorbeeld van Cancun naar Mexico stad kunnen reizen of juist het noorden van Mexico. Er zijn ook diverse goedkoope maatschappijen in het land dus je kunt ook verschillende regio's combineren.
Mexico klinkt goed, zie net wel dat de weersverwachtingen voor de maanden juni en juli wat minder zijn, veel kans op regen en zelfs cyclonen :-(
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wil je meer variatie dan kan je ook een rondje Mexico, Belize en Guatamala doen.

Of Costa Rica met Nicaragua en Panama.
Of thailand met Laos.
Of Thailand met Cambodja
Of Vietnam met Cambodja ( omdat je maar 4 weken in Vietnam mag zijn)
Of China
Of Egypte en Jordanië
Of Zuid-Afrika met Lesotho en Swaziland
Of Ecuador
Of Peru en Bolivia

Met jullie budget kan veel als je reist als budget backpacker
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Madcrow

Bericht door Madcrow »

bolletjeom schreef:wil je meer variatie dan kan je ook een rondje Mexico, Belize en Guatamala doen.

Of Costa Rica met Nicaragua en Panama.
Of thailand met Laos.
Of Thailand met Cambodja
Of Vietnam met Cambodja ( omdat je maar 4 weken in Vietnam mag zijn)
Of China
Of Egypte en Jordanië
Of Zuid-Afrika met Lesotho en Swaziland
Of Ecuador
Of Peru en Bolivia

Met jullie budget kan veel als je reist als budget backpacker
Bedankt voor je respons! We zitten nu elk achter de laptop te kijken naar reizen :) . Ik denk dat we er bijna uit zijn, het wordt hoogstwaarschijnlijk Mexico en Cuba! We gaan eens wat informatie inwinnen.
Bel020
Vakantieganger

Bericht door Bel020 »

Hebben jullie al aan Colombia gedacht?? Echt een fantastisch land en heel erg veelzijdig. Je kunt in 6 weken echt een mooi rondje maken en het is relatief rustig omdat het geen hoogseizoen is, maar wel mooi weer.
Ik heb in de zomer 2010 in 6 weken het noordelijk deel bereisd.

De trip: Van Bogotá naar Villa de Leyba (koloniaal stadje, prachtig wandelen in de omgeving), naar San Gil (watervallen, raften, groen en warm), naar Santa Martha en vooral Taganga (laid back, carribean, duiken, lekker luieren aan strandjes), naar Cartagena (super romantische mooie stad met oude stadswal en je kunt hier ook (wrak)duiken) naar Tolú (lokaal toeristisch maar bijna geen buitenlandse toeristen), naar Medillín (wow!!! uitgaansleven, grote stad volop in transitie, overal gratis museau met beroemde werken zoals van Picasso en veel Botero), naar de Westkust (echt nul andere weterlingen gezien toen, alleen in een nationaal park, wel heel veel regen, maar lekker warm), naar de zona cafeterra (soort hoge alpen met koffieplantages, heel groen, heel mooi) en terug naar Bogotá (mooie stad, werelds, gematigde temperatuur)

Écht een aanrader!
Bel020
Vakantieganger

Bericht door Bel020 »

Bel020 schreef: naar de Westkust (echt nul andere weterlingen gezien toen, alleen in een nationaal park, wel heel veel regen, maar lekker warm),
Dan bedoel ik in de Chocó de stadjes El Valle en Bahiá Solano :)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Of cuba (2 weken) > mexico stad > cancun > huis.

Maar dan reis je redelijk snel.
Plaats reactie