Route Laos/Cambodja?/Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Kim25

Route Laos/Cambodja?/Thailand

Bericht door Kim25 »

Zijn er mensen die mij kunnen helpen om te beoordelen of dit haalbaar is in een maand tijd?
Begin februari wil ik een maand gaan rondreizen door Zuid-Oost Azie, vooralsnog is dit ongeveer de planning
1 Amsterdam - Bangkok
2 Bangkok
3 Bangkok - Chang Rai
4 Chang Rai - naar grens Laos (Pakbeng?)
5 Gibbon Expierence in Laos
6 Gibbon Expierence in Laos
7 Gibbon Expierence in Laos/ door naar Luang Prabang?
8 Luang Prabang
9 Luang Prabang
10 Luang Prabang - Vang Vieng
11 Vang Vieng
12 Vang Vieng - Vientane
13 Vientane
14 Vientane -?
Hier begint mijn twijfel ongeveer , sowieso wil ik nog 1 week doorbrengen in Zuid-Thailand om te duiken, is het raadzaam om dan daar het nationale park nog mee te pakken (Khao Sok)
of Hanoi/Halong Bai
of vanuit Vientane vligen naar Siem Riep en dan terug naar Bangkok
of naar Zuid Laos
Wie heeft de gouden tip?
oh ja af en toe een wat duurdere vlucht van 100 euro is geen probleem, dit liever dan 10 a 12 uur overdag in een bus/trein zitten....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route Laos/Cambodja?/Thailand

Bericht door Tikva »

Dit schema is echt veel te krap en niet realistisch. Bangkok-Chiang Rai in een dag is heel krap. De gibbon experience is 3 dagen (2 nachten) je kunt dan niet meer door naar luang prabang. Hooguit zou je nog in luang namtha kunnen komen, dan is het nog wel weer een volle reisdag naar luang prabang.

Voor die route die jij voorsteld en om er een beetje van te genieten en tijd genoeg te hebben dingen te zien zou ik wel 3 weken uittrekken, je kunt dan via vientianne weer naar bangkok en naar zuid-thailand. Plannen met ook nog cambodja of vietnam moet je echt uit je hoofd zetten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je eerste stuk is te ambitieus. Ben je al eerder in thailand geweest? Want 1 dag bangkok is weinig. Zeker als je ook nog vervoer moet regelen naar chiangrai. Ook is dat stuk in een dag niet te doen. Je kunt met de nachttrein naar chiang mai en dan de volgende ochtend door naar chiang rai.

Pakbeng is niet de grensplaats. Dat is een dag varen. Huay xay is de grensplaats. Voor de gibbon exp hoef je volgens mij niet naar pak beng.

Ik zou meer tijd nemen. Khao sok is mooi dus als je tijd over hebt moet je het doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Je neemt het inderdaad veel te krap. En ik zou sowieso vientiane overslaan.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Michiel..
Reiziger

Bericht door Michiel.. »

Als je een maand gaat zou ik het houden op twee landen. Dus Thailand en Laos of Thailand en Cambodja. Ik zelf vond Cambodja leuker dan Laos alhoewel dat land ook geweldig is.

Dus eerst bv naar het noorden van Thailand - Pai! - en dan richting de grens met Laos. Slowboat zou ik absoluut doen om de grens over te gaan! Dan helemaal afzakken naar het zuiden en vandaar terug naar Bangkok. Dan richting het zuiden voor wat relaxen op de eilanden.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Jammer dat de steller van deze vraag sinds 24 oktober niet meer terug is gekomen om te kijken welke tips mensen geven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie