Digitale Lonely Planets
Re: lonely planet
Reizigers, ik ben op zoek naar een lonely planet thailand voor op de iPad.
Ik heb me inmiddels suf gezocht, maar ben het helaas niet tegen gekomen.
wie o wie kan me helpen?
Raimon
Ik heb me inmiddels suf gezocht, maar ben het helaas niet tegen gekomen.
wie o wie kan me helpen?
Raimon
- Kims
- Reisexpert
Digitale Lonely Planets
Hi,
Je kunt nu ook LP's digitaal krijgen met een flinke korting. Ze zijn natuurlijk niet zo gemakkelijk te gebruiken als boeken, maar toch handig als backup,
We hebben er op reis aardig wat gekregen van mensen. Dat is ook erg handig uitwisselen, die pdf files
Wat vinden jullie van de digitale LP's?
Heeft iemand Zuid-Oost Azie digitale LP's?
Groetjes
Je kunt nu ook LP's digitaal krijgen met een flinke korting. Ze zijn natuurlijk niet zo gemakkelijk te gebruiken als boeken, maar toch handig als backup,
We hebben er op reis aardig wat gekregen van mensen. Dat is ook erg handig uitwisselen, die pdf files

Wat vinden jullie van de digitale LP's?
Heeft iemand Zuid-Oost Azie digitale LP's?
Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
-
- Reiziger
- Contacteer:
Re: Digitale Lonely Planets
Ik gebruik ze vaak voor kortere tripjes, bijvoorbeeld stedentrips. Dan heb je aan één hoofdstuk vaak genoeg of kun je dit combineren met de hoofdstukken waarin de achtergronden van een land worden beschreven. Voor langere trips vind ik boeken fijner, omdat ik geen e-reader heb en liever van papier lees dan van een laptopscherm. Een hele digitale LP uitprinten vind ik minder.. 

Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Je kunt er ook sneller in zoeken als je wat specifieks nodig hebt. Alleen uitwisselen van de digitale boeken is niet toegestaan he 
Ik denk dat nu je de Lonely Planet digitaal kunt krijgen er veel minder mensen zijn die hem gaan kopen. Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn gaat uitpakken.

Ik denk dat nu je de Lonely Planet digitaal kunt krijgen er veel minder mensen zijn die hem gaan kopen. Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn gaat uitpakken.
Ik heb afgelopen zomer de LP van BKK en Indonesië op m'n laptop gehad.
Als je je reis thuis wilt voorbereiden, is een papieren LP handiger vind ik. Je bladert makkelijker, je vind een kaart makkelijker terug, en je hebt meer overzicht.
Eenmaal dar loop je niet met je laptop onder de arm (ik althans), dus als je door een stad loopt en achtergrondinformatie wilt dan is de papieren versie makkelijker. Zit je in Aceh zonder steden en wil je alleen de bus vinden, dan volstaat de papieren LP, scheelt weer gewicht.
In Tibet is de digitale LP makkelijker omdat de papieren LP op het vliegveld wordt afgepakt en je computer niet wordt gecontroleerd. (Het bestand heette overigens anders, en was beschermd met een wachtwoord.)
In Istanbul heb ik een LP-app gebruikt op m'n telefoon. Ik hab ook de papieren versie. Het leuke van de app is dat je op de kaart kan klikken, en meteen in de plattengrond je info op kan vragen. Inclusief openingstijden. In theorie moet je ook kunnen zien waar je bent, maar dat werkte niet optimaal. (Dataroaming op m'n toon stond sowieso uit.) Maar ook hier was ik af en toe blij met het boek op papier.
Als je je reis thuis wilt voorbereiden, is een papieren LP handiger vind ik. Je bladert makkelijker, je vind een kaart makkelijker terug, en je hebt meer overzicht.
Eenmaal dar loop je niet met je laptop onder de arm (ik althans), dus als je door een stad loopt en achtergrondinformatie wilt dan is de papieren versie makkelijker. Zit je in Aceh zonder steden en wil je alleen de bus vinden, dan volstaat de papieren LP, scheelt weer gewicht.
In Tibet is de digitale LP makkelijker omdat de papieren LP op het vliegveld wordt afgepakt en je computer niet wordt gecontroleerd. (Het bestand heette overigens anders, en was beschermd met een wachtwoord.)
In Istanbul heb ik een LP-app gebruikt op m'n telefoon. Ik hab ook de papieren versie. Het leuke van de app is dat je op de kaart kan klikken, en meteen in de plattengrond je info op kan vragen. Inclusief openingstijden. In theorie moet je ook kunnen zien waar je bent, maar dat werkte niet optimaal. (Dataroaming op m'n toon stond sowieso uit.) Maar ook hier was ik af en toe blij met het boek op papier.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik heb bij voorkeur een boek, dat leest toch veel lekkerder en staat leuker in je kast. Maar voor bijvoorbeeld een stedentripje naar alleen Belgrado koop ik geen hele LP maar wel het digitale hoofdstuk. Maar goed een van de redenen daarvoor was ook dat de gids al behoorlijk oud was en er binnenkort een nieuwe uitkomt, de nieuwe oost-europa is nu wel net uit dus als ik nu zou gaan zou ik het misschien wel kopen in het kader van naar die andere landen ben ik vast de komende 3 jaar ook nog wel eens van plan heen te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- LadyHeather
- Reisexpert
Ik heb een los hoofdstuk gekocht van de LP van Indonesie omdat ik de hele LP al had maar ik graag de nieuwste versie wilde voor mijn bestemmening. Verder doe ik het ook wel met stedentrips enzo...
Nou heb ik een e-reader (die ik fantatisch vind) maar door de manier waarom de pdf van de LP eruit ziet leest het super onhandig op mijn e-reader. Ik lees het dus of op de computer en/of ik print het. Het hoofdstuk uit de LP van Indonesie heb ik geprint als boekje en zelf geniet zodat ik er gewoon in kon bladeren. werkte prima! (maar is dan dus niet meer digitaal)
Nou heb ik een e-reader (die ik fantatisch vind) maar door de manier waarom de pdf van de LP eruit ziet leest het super onhandig op mijn e-reader. Ik lees het dus of op de computer en/of ik print het. Het hoofdstuk uit de LP van Indonesie heb ik geprint als boekje en zelf geniet zodat ik er gewoon in kon bladeren. werkte prima! (maar is dan dus niet meer digitaal)
Selalu mencari...
-
- Reisexpert
Lonely Planet betrouwbaar?
Excusez, ik ga even zwaar off-topic hier, maar ik ben momenteel in Thailand met mijn LP en kom (na 3 weken) tot de conclusie dat die LP een onbetrouwbaar stuk boekwerk is dat ik met grote regelmaat het liefst in zee zou smijten.Janneke schreef:Kota Bharu is verschrikkelijk. In de LP wordt het omschreven als een aardig stadje met leuke nightmarket. Nou die markt stelt helemaal niks voor en in de hele stad valt niks te beleven.
Misschien ga ik dat zelfs nog wel doen ook.
Klopt werkelijk niks van.
Sorry, dat moest ik even kwijt na jouw post...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Re: Lonely Planet betrouwbaar?
@Travelator ik heb er even een apart topic van gemaakt, om te voorkomen dat het andere topic te veel offtopic gaat (en omdat het een interessante opmerking is).
Ik heb pas geleden wat nieuwe LP's in mijn handen gehad, maar nog nooit gebruikt dus daar kan ik niets over zeggen. Wel is het altijd balen dat de LP de prijzen zo flink laat stijgen. Of de basis informatie niet klopt, is me nog nooit zo erg op gevallen.
Ik heb pas geleden wat nieuwe LP's in mijn handen gehad, maar nog nooit gebruikt dus daar kan ik niets over zeggen. Wel is het altijd balen dat de LP de prijzen zo flink laat stijgen. Of de basis informatie niet klopt, is me nog nooit zo erg op gevallen.
Ik denk dat het afhankelijk is van de lonely planet zelf.. Heb zelf met een Lonely Planet rondgereisd in Polen en was daar heel tevreden over! Maar in die van Israel en Palestijnse gebieden stonden wel wat stomme dingen in die ook niet klopten met de werkelijkheid... Zo zou er bij een bepaalde toeristische attractie zat taxi's staan. Er was geen kip en ook geen taxi....
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vind het niet meer dan logisch dat er dingen in een LP niet kloppen. Ze doen onderzoek, werken dat uit, boel moet naar de drukker en dan naar de winkels dus tegen de tijd dat jij hem in handen hebt is de info minstens een jaar oud. Dan is het niet vreemd als er in de tussentijd hostels verdwenen zijn, bussen niet meer rijden of wat dan ook.
Of een plaatsje leuk is of niet is natuurlijk super objectief. Ik vond Khota Bahru best leuk om eerlijk te zijn.
De ene LP is de andere niet. Het hangt er een beetje vanaf van wanneer de laatste update was en hoe snel dingen in een land veranderen. In bangkok zie je ieder half jaar de winketjes veranderen maar in europa verandert er niet zo veel. Dat prijzen stijgen en misschien wel extra stijgen nadat de LP een lovende recensie heeft geschreven is helaas vaak waar. Maar ja, je hoeft er natuurlijk niet te verblijven.
Ik vind het nog altijd een zeer handig naslag werk dat meer info geeft over vervoer etc dan menig ander boek dus ik blijf ze met plezier gebruiken.
Of een plaatsje leuk is of niet is natuurlijk super objectief. Ik vond Khota Bahru best leuk om eerlijk te zijn.
De ene LP is de andere niet. Het hangt er een beetje vanaf van wanneer de laatste update was en hoe snel dingen in een land veranderen. In bangkok zie je ieder half jaar de winketjes veranderen maar in europa verandert er niet zo veel. Dat prijzen stijgen en misschien wel extra stijgen nadat de LP een lovende recensie heeft geschreven is helaas vaak waar. Maar ja, je hoeft er natuurlijk niet te verblijven.
Ik vind het nog altijd een zeer handig naslag werk dat meer info geeft over vervoer etc dan menig ander boek dus ik blijf ze met plezier gebruiken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Een reidgids is een goede inspiratiebron, maar volgens mij moet je zaken altijd checken. Je mag niet verwachten dat een reisgids helemaal up to date is.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
het verschilt heel erg van gids tot gids. die van Bangladesh is gewoon heel slecht.... zelfs de kaarten klopten niet! sommige andere zijn daarentegen best goed.
zelf gebruik ik een gids alleen om inspiratie op te doen. sommige dingen veranderen gewoon te snel. en als het boek zegt dat het ergens rustig is, is het een paar jaar later beslist niet meer rustig.
zelf gebruik ik een gids alleen om inspiratie op te doen. sommige dingen veranderen gewoon te snel. en als het boek zegt dat het ergens rustig is, is het een paar jaar later beslist niet meer rustig.
Gelukkig duurt het geen jaar om een gids af te hebben hoor, hangt een beetje van het boek af. Ik vond het boek "the lonely planet story" erg leuk omdat het je ook verteld hoe ze die reisgidsen onderzoeken enzo.
De vast informatie is meestal wel betrouwbaar zoal waar een tempel staat enzo, in welke wijk vele restaurantjes zitten enzo. Prijzen kan me niet zoveel schelen. Dus meestal ben ik wel blij met mijn gids maar sommige zijn wel echt slecht zoals die van de filipijnen die zegt dat er op een bepaalde route geen boot gaat en dan de lokale bevolking die je verteld dat er al jaren een reguliere veerboot gaat op die route en als je dan gaat googlen ook opmerkingen van andere reiziger tegen komt die dat al in 2008 aan LP hebben gemeld en dan in de gids van 2010 staat het dan.
De vast informatie is meestal wel betrouwbaar zoal waar een tempel staat enzo, in welke wijk vele restaurantjes zitten enzo. Prijzen kan me niet zoveel schelen. Dus meestal ben ik wel blij met mijn gids maar sommige zijn wel echt slecht zoals die van de filipijnen die zegt dat er op een bepaalde route geen boot gaat en dan de lokale bevolking die je verteld dat er al jaren een reguliere veerboot gaat op die route en als je dan gaat googlen ook opmerkingen van andere reiziger tegen komt die dat al in 2008 aan LP hebben gemeld en dan in de gids van 2010 staat het dan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
alleen van de populaire landen komt elk jaar een nieuwe LP uit