pacsafe of andere beveiliging rugzak?
pacsafe of andere beveiliging rugzak?
Hallo reizigers,
wie heeft er ervaring met een PACSAFE (stalen net om je rugzak); handig in gebruik, hoe zwaar, vastmaken, etc?
En wie heeft het perfecte cijferslot gevonden dat niet kapot te krijgen is???
Alle tips voor rugzakbeveiliging zijn welkom........
wie heeft er ervaring met een PACSAFE (stalen net om je rugzak); handig in gebruik, hoe zwaar, vastmaken, etc?
En wie heeft het perfecte cijferslot gevonden dat niet kapot te krijgen is???
Alle tips voor rugzakbeveiliging zijn welkom........
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: pacsafe of andere beveiliging rugzak?
Hallo,
Ik heb altijd gereisd met een flightbag en een slotje eraan en heeft altijd prima gewerkt. Ze kunnen het wel opensnijden maar dat is nog nooit gebeurt. Heb 4 jaar rondgereisd in Azie, Australie en Nieuw Zeeland.
Ik heb altijd gereisd met een flightbag en een slotje eraan en heeft altijd prima gewerkt. Ze kunnen het wel opensnijden maar dat is nog nooit gebeurt. Heb 4 jaar rondgereisd in Azie, Australie en Nieuw Zeeland.
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Maak je rugzak geen aantrekkelijke prooi met dat soort beveiligingen. Gewoon dichtmaken, eventueel slotje, is vrijwel altijd meer dan voldoende.
Een pacsafe straalt uit: pak mij! Ik heb er nooit een gehad, en nooit een gemist.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Neem altijd alleen maar m'n flightbag mee. Die zit vooral om m'n tas in het vliegtuig en als ik door de regen moet met m'n tas. In hostels gooi ik hem in de kluis {als die groot genoeg is}. Verder maak ik hem gewoon goed dicht en heb ik er nooit iets waardevols in zitten.
Ook tijdens het reizen {nachttreinen o.i.d.} maak ik hem nooit ergens aan vast. Gaat prima.
Ook tijdens het reizen {nachttreinen o.i.d.} maak ik hem nooit ergens aan vast. Gaat prima.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Zelf al een paar reizen gemaakt en iid. nooit veel beveiliging nodig gehad. Maar nu we weer voor 8 maanden op reis gaan en er een laptop, spiegelreflex, etc meegaan wil ik toch iets meer maatregelen nemen.
Wellicht is een ijzeren net teveel van het goede maar van de plastic aandoende cijferslotjes die ik her en der bij de outdoor zaken zie hangen, ben ik niet echt onder de indruk!
Wie heeft er dan op zijn minst een goed (merk) cijferslot als tip???
Wellicht is een ijzeren net teveel van het goede maar van de plastic aandoende cijferslotjes die ik her en der bij de outdoor zaken zie hangen, ben ik niet echt onder de indruk!
Wie heeft er dan op zijn minst een goed (merk) cijferslot als tip???
ik heb mijn tas met camera's en laptop altijd op mijn lijf bij me. ik moet er niet aan denken die spullen in mijn backpack te doen, ook niet met een stalen net.
Neem je die spullen ook mee wanneer je door de stad loopt of naar het strand gaat?
Ik stop het meestal in een flightbag die ik met een kabel slot aan iets vast maak. Als ze het willen meenemen houdt niets ze tegen. Maar op deze manier hoop ik in ieder geval de snelle mee graai acties tegen te houden.
Wanneer je een dat op pad gaat kun je het ook in het kluisje van het hotel laten. Dan zijn zij in iedere geval aansprakelijk bij diefstal. Ook hier heb je dan je spullen niet terug.
Wat je ook kunt doen is je bestanden online uploaden, de rest (hoe vervelend ook) is vervangbaar.
Ik stop het meestal in een flightbag die ik met een kabel slot aan iets vast maak. Als ze het willen meenemen houdt niets ze tegen. Maar op deze manier hoop ik in ieder geval de snelle mee graai acties tegen te houden.
Wanneer je een dat op pad gaat kun je het ook in het kluisje van het hotel laten. Dan zijn zij in iedere geval aansprakelijk bij diefstal. Ook hier heb je dan je spullen niet terug.
Wat je ook kunt doen is je bestanden online uploaden, de rest (hoe vervelend ook) is vervangbaar.
@ Erik: als ik een dagje weg ben dan stop ik ze in mijn backpack, even niet aan gedacht. Onderin, tijdens m'n kleren. Ik doe er een flightback omheen, geen slotje. Iedereen kan er dus in. Ook in een dorm doe ik het al jaren zo.
Maar.... als ik mijn backpack veranker kunnen mensen die ook echt wel binnen een paar uur open krijgen. Of in ieder geval krijgen ze de tas los, en ze kunnen hem elders op hun gemak openen. Loop gewoon niet opzichtig te koop met wat je hebt, dat werkt denk ik het beste. (En voor 200 euro koop ik een betere laptop dan ik nu heb, die is dus vervangbaar. Een backup van m'n foto's sleep ik wel mee in m'n handbagage.)
Maar.... als ik mijn backpack veranker kunnen mensen die ook echt wel binnen een paar uur open krijgen. Of in ieder geval krijgen ze de tas los, en ze kunnen hem elders op hun gemak openen. Loop gewoon niet opzichtig te koop met wat je hebt, dat werkt denk ik het beste. (En voor 200 euro koop ik een betere laptop dan ik nu heb, die is dus vervangbaar. Een backup van m'n foto's sleep ik wel mee in m'n handbagage.)
- bolletjeom
- Reisexpert
ik had een pacsafe mee op wereldreis en af en toe gebruikt. Met name op momenten dat de rugzak een aantal dagen ergens achter moest blijven en wanneer die onder in de bus ging in landen waar rugzakken nog wel eens open gesneden worden. (latijnsamerika).
Camera heb ik altijd in de dagrugzak bij me. En tja, ook die kan opengesneden worden terwijl je hem tegen je aan hebt.
Ik neem nu geen pacsafe meer mee. Daarvoor gebruikte ik hem te weinig.
Slotjes? Ik heb altijd goedkope en die gaan behoorlijk lang mee.
Camera heb ik altijd in de dagrugzak bij me. En tja, ook die kan opengesneden worden terwijl je hem tegen je aan hebt.
Ik neem nu geen pacsafe meer mee. Daarvoor gebruikte ik hem te weinig.
Slotjes? Ik heb altijd goedkope en die gaan behoorlijk lang mee.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Slotjes werken in ieder geval vertragend denk ik. Verder pas ik bijna dezelfde tactiek toe als jenny. Verder vooral alles verspreiden en verdelen.
Laptop of camera verliezen zou kl*te zijn, maar dat dan liever dan de foto's.
Laptop of camera verliezen zou kl*te zijn, maar dat dan liever dan de foto's.
Ik gebruik wel een packsafe, maar alleen maar de kabel dus niet het volledige net. Als ik enkele dagen mijn kamer moet verlaten dan kan ik het ding overal aan vastmaken. Lekker handig en't weegt niet veel. Zelf gebruik ik een combinatie van nummer-slotjes en sleutel-slotjes, de nummer-slotjes zijn redelijk makkelijk open te krijgen eens je de truck door hebt!(en sleutels makkelijk te verliezen)
Wat is de truuk met de cijferslotjes dan? Anders dan een voor een de combinatie uit proberen?
Laten we dat vooral NIET online zetten!Erik schreef:Wat is de truuk met de cijferslotjes dan? Anders dan een voor een de combinatie uit proberen?
PM en dan? Ben erg benieuwd