Specifieke route door Thailand, Noord Laos, Vietnam, Cambodj

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
floortje1

Specifieke route door Thailand, Noord Laos, Vietnam, Cambodj

Bericht door floortje1 »

Ik weet dat er heel veel topics over dit onderwerp zijn. Maar ik wil graag horen of mijn route realistisch is... En hoop mensen er mee te helpen om een wat specifiekere route op te zetten. Waarschijnlijk komt er he-le-maal niks terecht van de vastgestelde route, heb ik al eerder gemerkt in andere reizen, maar gezien ik nu alleen ga wil ik wel een beetje een plaatje hebben wat reeel is.

27/12 Kualu Lumpur
29/12 Koh Sumui/Koh Phangan/Koh Tao (wil rustig beginnen en de feestdagen chillen)
9/1 Bangkok 3 dgn
12/1 Ayutthaya 2 dgn
14/1 Chiang Mai 3 dgn
18/1 Pai 6 dgn (chillen.. alweer ja :)
25/1 Chiang Rai 2 dgn (is Chiang Rai de moeite waard?)`
28/1 Luang Prabang (slowboat??) Vieng Vang, Vientienne (route tussen de plaatsen weet ik nog niet, maar zon klein 2 weken in noord laos..?)10/2 Ha Noi 3 dgn
14/2 Halong Bay
19/2 Hoi An
23/2 Ho Chi Minh City
27/2 Phnom Penh
1/3 Siem Reap

Hierna heb ik nog tot 28/3, wat ik dan ga doen weet ik nog niet. Misschien vlieg ik weer naar Kualu Lumpur, maar ik kan ook via land over Thailand terug naar Kul en dan Phuket en Krabi doen. Als ik vlieg heb ik wel meer tijd, en kan ik misschien een uitstapje maken naar New Delhi, Hong Kong, of iets anders goedkoops wat AirAsia aanbiedt ;)

TIPS ZIJN WELKOM!!! Misschien vergeet ik hele mooie bijzondere dingen!

Ik zou heeeeel blij zijn met tips, en ik hoop dat het een beetje redelijk is wat ik zo uit mn mouw heb geschut :)
Ralph
Reisexpert

Re: Specifieke route door Thailand, Noord Laos, Vietnam, Cam

Bericht door Ralph »

bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Van Kuala Lumpur naar de thaise eilanden in 2 dagen tijd? hoe was je dat van plan? aankomen op 27 en dan 2 dagen reizen en eind 29 aankomen op een eiland of ga je vliegen?
reserveer je wel voor die kerst week?!?
weet je ook dat die kant van Thailand met kerst en oud en nieuw in het slechte seizoen zit qua weer en dat het mooier weer is aan de phuket krabi kant ( even goed inlezen of de experts hier zoals Ties eens vragen)

Verder ziet het thailand deel er prima uit. 6 dagen in Pai is wel wat veel maar als jij goed kunt relaxen dan moet het te doen zijn. Chiang Rai is niet heel boeiend. Leuk voor een dag. met name de nacht markt

hoe ga je van Laos naar Vietnam? vliegen vanuit Vientianne want over land vanuit daar naar Ha noi is niet echt logisch/handig

kijk eens of je in Vietnam nog Hue en Dalat kan toevoegen op je route.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

bolletjeom schreef:Van Kuala Lumpur naar de thaise eilanden in 2 dagen tijd? hoe was je dat van plan? aankomen op 27 en dan 2 dagen reizen en eind 29 aankomen op een eiland of ga je vliegen?
Goede vraag, makkelijkste zou waarschijnlijk de trein zijn, Heb dat zelf in het verleden ook wel eens gedaan, KL-Koh Samui.
bolletjeom schreef:weet je ook dat die kant van Thailand met kerst en oud en nieuw in het slechte seizoen zit qua weer en dat het mooier weer is aan de phuket krabi kant ( even goed inlezen of de experts hier zoals Ties eens vragen)
Klopt, maar met de kanttekening dat het weerverschil tussen Andaman Kust en Golf van Thailand enorm meevalt, en veel kleiner is dan de meeste mensen denken (en vervolegsn ook overal zeggen). Het belangrijkste verschil is dat met de Oostenwind die we vanaf nu 6 maanden hebben dit de wastersporten in de Golf van Thailand negatief kan beinvloeden tegen positief aan de Andaman Kust. Maar over het verschil in regen/zon zou ik me eerlijk gezegd niet druk maken.
bolletjeom schreef:Verder ziet het thailand deel er prima uit. 6 dagen in Pai is wel wat veel maar als jij goed kunt relaxen dan moet het te doen zijn. Chiang Rai is niet heel boeiend. Leuk voor een dag. met name de nacht markt
Ben ik met je eens, 6 dagen Pai is veel. Ik zou dat iets minder maken en Chiang Mai iets langer, er een leuke trekking maken bijvoorbeeld.
floortje1

Bericht door floortje1 »

Wat fijn dat jullie reageren! Ik wil het liefst met de trein vanuit KUL naar Koh Samui, ik dacht dat het wel te doen moest zijn in 48 uur tijd? Ik hoef er ook de 29ste niet per se te zijn, zolang ik er maar voor oud en nieuw ben :)
StevenL, hoe zit dat precies met die trein? Ik moet savonds in KUL aan, kan ik dan beter gelijk doorgaan, of een nachtje in de stad doorbrengen en de volgende dag de terin nemen. Kun je die online boeken? En hoe lang duurt de treinreis.. wat een vragen allemaal..

Over het weer had ik eerder niets gehoord, hoe dan ook ga ik wel die kant op om vrienden te meeten, en dat het druk zal zijn en je op tijd een kamer moeten boeken ben ik mij van bewust.

Van Loas naar Vietnam, geen idee nog :) de makkelijkste weg denk ik. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in het land, dus bedankt voor je tips. Is het te doen om alles met de trein te doen van noord naar zuid, of raden jullie aan om zo hier en daar een vliegtuig te pakken?

Wat ik ook erg leuk vind om te zien zijn hippie achtige plaatjes, surfstrandjes?
Hebben jullie daar ook tips voor?
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik weet niet wat er allemaal al gezegt is naar aanleiding van jou vraag wat heb alleen even snel naar je planning gekeken... Hier mijn mening:

- Houdt van KL 1,5 reisdag aan richting eilanden als je met bus/trein gaat
- Kies 1 of 2 eilanden van de samui archipel en niet alle drie. Ik zou zeggen skip koh samui
- Skip Chiang Rai (al is de avondmarkt wel leuk).. en stop die dagen in chiang mai (veel leuker!) of een andere plaats
- Slowboot naar luang prabang is een unieke ervaring.. doen!
- Sla vientiane over, niet echt de moeite waard
- 2 weken noord laos: optie: van luang prabang naar vang vieng.. weer omhoog naar luang prabang en dan via de mooie plaatsjes nong kiau en muang ngoi neua in het noorden de grens over gaan (grensovergang muang khua-dien Bien Phu) richting Hanoi)

Hippie plaatsen: Pai (van horen zeggen, zelf niet geweest helaas), Koh Chang,
surfstrandjes: zelden. Al heb ik wel mijn eerste surflessen gehad in Nha Trang, Vietnam. Waren goede beginnersgolven! Maar dat is maar een beperkt aantal maanden per jaar.

Daarna heb je nog 3 weken? Ik zou zeggen doe dezelfde route als die je al deed maar dan wat rustiger! Extra plaatsen aandoen in Thailand, Laos, Vietnam en Cambodia... Chillen op koh phi phi of perhentian islands (maleisie)... Veel plezier!!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

er is niet echt een makkelijke weg tussen laos en vietnam. Reken op minimaal 1 hele lange dag in oncomfortabel vervoer of zelfs 2 dagen. Ik zou me zeker inlezen hier over want er zijn maar een paar opties om over land de oversteek te maken en die liggen niet vlak bij elkaar.

Met de trein is prima te doen hoor van kl naar zuid thailand. Laos, vietnam en cambodja zijn treinen geen of geen goede optie
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie