Advies gevraagd voor reis 3 weken nepal

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Tes1981

Re: Advies gevraagd voor reis 3 weken nepal

Bericht door Tes1981 »

Hoi Allemaal,

8 oktober a.s. vlieg ik samen met twee vrienden richting Kathmandu om daar een trektocht te gaan maken van 16 - 18 dagen van Lupla naar het Everest Base Camp en de Gokyo meren. Nu zitten we ontzettend in twijfel of we dit vanuit NL al moeten boeken (€ 1200,- p.p. incl alles) of dat we ter plekke in Kathmandu op zoek gaan naar een gids en drager(s) en dus de helft minder kwijt zijn. Aangezien oktober hoogseizoen is, zijn we bang dat we het risico lopen de trektocht niet te kunnen maken omdat alle teahouses onderweg vol zitten met mensen die wel van tevoren geboekt hebben ;-)

Heel graag jullie advies. Nemen we een risico door pas ter plekke de trektocht te regelen, of...?
Alexanderr
Reiziger

Bericht door Alexanderr »

Ik heb mijn trekking gedaan in de Annapurna en ook in oktober. Ik vond het niet zo schikbarend druk, dus ik zou zeker niet van te voren boeken. ook zou ik niet voor een gids gaan, enkel dragers. die dragers weten ook echt de weg wel en kunnen ook alles voor je regelen. een gids loopt enkel met je mee en heeft niet zoveel toegevoegde waarde eigenlijk.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

teahouses van te voren boeken?? zou niet weten hoe hoor hooguit kan je drager of gids vooruit lopen om een plekje voor je te reserveren.
Gewoon te plekke regelen zonde van het geld om het al hier in Nederland te doen. Plus je kunt dat ook even kijken wat voor een type je gids of drager is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tes1981

Bericht door Tes1981 »

Hoi,

Wat fijn dat jullie zo snel reageren! ^O^ Ok, dus angst voor topdrukte, het regelen van een gids én van tevoren boeken van NL is niet nodig volgens jullie. Ik las op dit forum ook dat de meeste mensen hun trekkingen boeken vanuit Phokara. Wij willen graag een binnenlandse vlucht nemen naar Lukla om vanaf daar de trektocht te starten. Ik ben nog niet eerder in Kathmandu geweest, is het eenvoudig om daar een reisbureautje te vinden waar we deze vlucht + trekking kunnen boeken, of is het wijsheid om dan naar Phokara te gaan?
Alexanderr
Reiziger

Bericht door Alexanderr »

In kathmandu stikt het van de reisbureautjes dus daar zou je het kunnen regelen, maar in phokara is dit ook zo. ik zou me eigenlijk zoiezo geen zorgen maken in Nepal, alles is daar heel goed te regelen op locatie.

Groetjes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het hangt er vanaf welke trekking je gaat doen waar mensen het regelen. Trekkings waarbij je niet langs pokhara hoeft zijn net zo makkelijk zo niet handiger te regelen in Kathmandu. Wij hebben bijvoorbeeld ook de Annapurna trek in Kathmandu geregeld omdat je dan gelijk naar het trailhead kunt in plaats van eerst naar Pokhara.

Er zijn echt bureautjes genoeg in Kathmandu, onze gids (Basu) werkt tegenwoordig voor deze http://alltrekkersteam.com/. Het beste kan je gewoon bij een paar binnen lopen een gevoel krijgen van de organisatie en de prijzen en dan bij twee ofzo die je het beste bevallen vragen of je de dragers kunt ontmoeten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jeanet

Qreply

Bericht door Jeanet »

Hoi Fawad,

Ik heb met belangstelling jouw vragen en antwoorden gelezen. Ik ga nl ook voor 2 weken naar Nepal in oktober en had eigenlijk dezelfde vragen.
Heb je de Annapurna Sanctuary trekking uiteindelijk gedaan? Vanaf Pokhara? En hoe is het je bevallen en heb je nog adviezen?
(wel of niet van te voren regelen etc)
Ik wil me nl ook graag aansluiten bij een groep, en vroeg me af wat dan het handigste is.
Alvast dank voor je antwoord!
Groet,
Jeanet
Marleen1251

Bericht door Marleen1251 »

Hi Fawie,

ik was erg benieuwd hoe je het hebt ervaren die weken alleen in nepal.
en: is het gelukt in je eentje de trek te doen? en een drager te fixen?
ik wil het zelfde gaan doen, ook in mijn eentje.
heb je tips?

groeten Marleen
Ikkes
Reiziger

Bericht door Ikkes »

Hoi Marleen,

Het is enorm eenvoudig om in Kathmandu of Pokhara een trip te boeken. Ik heb de AP circuit gedaan in april 2007 en was ook alleen.
Het viel niet mee om me aan te sluiten bij een groep op korte termijn, dus ik heb een drager/gids gehuurd voor mezelf. Die zijn er echt meer als voldoende. Het bureau waar ik mijn gids huurde vertelde me dat ze nog een andere alleen reizende hadden, maar op de dag van vertrek had die ineens gecancelled. dus was ik alleen. Dat maakt op zich niet uit, je komt onderweg overal dezelfde gezichten tegen, want je gaat allemaal dezelfde kant op dus je hebt zo contact met anderen. Wel had ik het sterke vermoeden dat die andere alleen reizende er nooit geweest is, maar dat ze die als lokkertje gebruikt hebben om mij de trip te laten boeken...... Ook is op ongeveer dezelfde manier mijn trip naar Tibet niet door gegaan en daar was ik wel erg ziek van. Heb even in mijn dagboek gezocht naar de naam: vermijd Global Adventures in Thamel!!

Ik wil je aanraden om zeker enkele bureaus te bezoeken, prijzen te vergelijken en ervoor te zorgen dat je je gids/drager van te voren ziet. Ik heb helaas een slecht bureautje uitgezocht. Maar Nepal is verder echt geweldig.
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Helemaal eens met Ikkes. Ik ben toevallig nu in Pokhara en heb net Annapurna Circuit gedaan. Overal zijn mogelijkheden om guides en porters te boeken. Wij hebben de trekking zonder gedaan en dat was ook goed te doen. Als je alleen bent, kun je ook de briefjes in de hostels volgen van mensen die een trekkingpartner zoeken.

Heel veel plezier. Het is een te gekke ervaring!
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Michiel..
Reiziger

Bericht door Michiel.. »

Klopt het nu dat je Nepal niet alleen in komt? Maar dat dit alleen met een groep of anders minimaal 2 persoenen kan. Er zijn toch best genoeg mensen die alleen reizen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan in Tibet niet in je eentje zonder gids reizen, in Nepal is dat geen probleem.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie