Nieuw Zeeland kletstopic
Qreply
Over 1 maand vertrek ik naar Thailand om op 5 oktober naar Auckland te vliegen.
De planning nu is dat ik ongeveer een half jaar daar blijf.
Ga dus ook een auto kopen.
Denk aan een leuke oude Volvo waar ik kan slapen.
Heeft iemand misschien contacten met buitensportbedrijven?
Ik heb verschillende diploma's op dat gebied en lijkt me erg tof om voor buitensport bedrijf te werken.
De planning nu is dat ik ongeveer een half jaar daar blijf.
Ga dus ook een auto kopen.
Denk aan een leuke oude Volvo waar ik kan slapen.
Heeft iemand misschien contacten met buitensportbedrijven?
Ik heb verschillende diploma's op dat gebied en lijkt me erg tof om voor buitensport bedrijf te werken.
Re: Nieuw Zeeland kletstopic
In Christchurch weet ik nog een goede en fatsoenlijke auto te staan voor een redelijke prijs. Maar dat terzijde.
Nieuw-Zeeland is gaaf. Geniet ervan.
Nieuw-Zeeland is gaaf. Geniet ervan.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reiziger
Map, routekaart of hoe je ze ook noemt. Ze zijn overal te koop in Nieuw Zeeland. Meenemen uit nederland kan natuurlijk en is makkelijk om je thuis voor te bereiden.
Uit eigen ervaring weet ik dat de A4 formaat kaarten/boeken/mappen erg handig zijn omdat je altijd een A4 formaat voor je hebt en geen kaart die na gebruik niet meer op te vouwen is
Hier In Nieuw Zeeland is bijvoorbeeld de "hema" maps zoek maar eens in Google op New Zealand motorhome & camping atlas.
Duidelijk, makkelijk en overzichtelijk. Alle campings staan er ook op met informatie wat ze te bieden hebben (wasmachine, internet ed) Op de kaart zie je de campings met nummer staan en voor in het boek de informatie.
Een andere goed A4 map is "kiwimaps"
groet,Rob
Uit eigen ervaring weet ik dat de A4 formaat kaarten/boeken/mappen erg handig zijn omdat je altijd een A4 formaat voor je hebt en geen kaart die na gebruik niet meer op te vouwen is

Hier In Nieuw Zeeland is bijvoorbeeld de "hema" maps zoek maar eens in Google op New Zealand motorhome & camping atlas.
Duidelijk, makkelijk en overzichtelijk. Alle campings staan er ook op met informatie wat ze te bieden hebben (wasmachine, internet ed) Op de kaart zie je de campings met nummer staan en voor in het boek de informatie.
Een andere goed A4 map is "kiwimaps"
groet,Rob
Rob en Niek http://www.bayofislandscampervans.co.nz/?lang=nl
Kan ik alleen maar onderschrijven. Met beide kaarten door Nieuw-Zeeland gereden (zeker 10.000 km) en het was erg handig. Heel af en toe (als ik echt helemaal van de harde weg ging) stond een weg(je) er niet op maar voor de rest zijn de kaarten super.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Even nog een snel vraagje.
Ik vertrek dinsdag richting NZ en het wordt eigenlijk mijn eerste keer dat ik dat gebruik ga maken van hostels en nou zat ik te denken, krijg je bij hostels ook gewoon handdoeken voor te douchen enzo zoals bij een hotel of moet je toch echt zelf iets van handdoeken bij je hebben?
Ik vertrek dinsdag richting NZ en het wordt eigenlijk mijn eerste keer dat ik dat gebruik ga maken van hostels en nou zat ik te denken, krijg je bij hostels ook gewoon handdoeken voor te douchen enzo zoals bij een hotel of moet je toch echt zelf iets van handdoeken bij je hebben?
-
- Reiziger
Bij de meeste hostels waar ik geweest ben, kun je (soms tegen betaling) wel handdoeken krijgen. Je moet er dan wel om vragen. Maar er zijn er ook die dat niet doen. Het is dan net zo makkelijk om zo'n super-snel-droog hnaddoek bij je te hebben, neemt ook niet zoveel ruimte in.
Veel plezier, ben maar een klein beetje jaloers dat jij dinsdag vertrekt!!
Veel plezier, ben maar een klein beetje jaloers dat jij dinsdag vertrekt!!
Bedankt voor de info 

Om hogere kosten te voorkomen: zelf handdoekje meenemen. Is niet standaard dat ze op de kamer liggen.
Het is nu midden in de winter in Nieuw-Zeeland denk ik? Of het wordt weer lente nu?
Veel plezier DennisR!
Het is nu midden in de winter in Nieuw-Zeeland denk ik? Of het wordt weer lente nu?
Veel plezier DennisR!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja de lente is begonnen en het weer is geweldig hier. Lekker weer 22 graden en dus veel naar buiten. Al is het nu nog wat bewolkt hier. Wat hebben we hier op moeten wachten niet normaal zeg lol.
Groeten uit een geweldig Auckland lol.
Groeten uit een geweldig Auckland lol.
Klinkt goed
Als ik terug ga heb ik nog steeds een auto daar staan (staat nog steeds te koop).

Als ik terug ga heb ik nog steeds een auto daar staan (staat nog steeds te koop).
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Vandaag ziet er het goed uit maar langzaam begint het toch weer te betrekken even kijken hoe dit zicht gaat ontwikkelen.
Zit inmiddels in sydney en kom woensdag aan in Auckland dus hoop dat het dan goed weer is 

Weet iemand een goed adresje voor me in Auckland of anders Rotorua voor een outdoor zaak voor een softshell of goede winddichte truien/vesten? Het kan hier toch nog wel fris zijn als het bewolkt is 

-
- Reiziger
Kathmandu heeft in allerlei steden filialen, dus ongetwijfeld ook in Auckland en misschien ook in Rotorua. Ik vond t een superwinkl in elk geval.
Wat verder van het centrum zit ook een winkel met leger spullen e.d. Daar hebben ze ook een hele hoop nuttige spullen voor wat lagere prijzen.