In 6 weken van Guatemala naar Panama.

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
mausenleoni

In 6 weken van Guatemala naar Panama.

Bericht door mausenleoni »

Beste allemaal.

Wij gaan van 7 juli t/m 17 augustus naar Midden Amerika. Van Guatamala naar Panama. 6 weken dus...
Nu begint de voorbereiding en het zoeken naar de juiste route.
Kunnen jullie mij tips geven over het reizen door midden amerika, must sees, routes enz...
Heel erg bedankt.

Liefs ^O^
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: In 6 weken van Guatemala naar Panama.

Bericht door Tikva »

Dat is niet echt veel tijd 6 weken van Guatemala naar Panama. Ik zou zeggen begin maar met de reisinfo op deze website lezen bij de verschillende landen en wat reisgidsen in te kijken en ga dan uitzoeken wat je echt het liefste wilt zien en doen. Want met maar 6 weken voor dit stuk zul je veel moeten laten liggen

Er is van alles mogelijk wil je vooral veel cultuur dan zou je 3 weken Guatemala kunnen doen dan heel snel door El Salvador, wellicht nog 1,5 week Nicaragua, heel snel door Costa Rica (2dg) en dan heb je nog een weekje in Panama. Wil je juist strand en duiken dan zou ik zeggen 1 week Guatemala dan naar Honduras voor de bay islands (totaal 2 wk), Nicaragua snel doorheen en je laatste 3 weken verdelen over Costa Rica en Panama.

Heb je al een ticket? zo niet dan zou ik je route drastisch inkrimpen 6 weken is een mooie tijd voorbijvoorbeeld Panama en Nicaragua (waarbij je heel snel door het dure Costa Rica gaat). Of je zou de Maya route kunnen doen. vliegen naar Cancun in Mexico (een van de goedkopere opties) door naar Belize en Guatemala en weer terug via Mexico. De eerste route is meer natuur en de 2e route meer ruines en cultuur beide hebben mooie stranden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
mausenleoni

Bedankt voor je snelle reactie!
Hoe meer forums ik ging lezen hoe meer ik inderdaad de indruk kreeg dat dit te veel was.
Ik ga me via deze forums wat meer verdiepen in de verschillende landen. En dan alle dilemma's aangaan.
Keuzes keuzes keuzes...

Alle tips zijn welkom!

Bedankt. :)
mausenleoni

Vraagje, is de mayaroute niet Super toeristisch? En gaan er veel binnenlandse vluchten van bv. belize naar panama of honduras naar panama? Ik ben ook in Noord-amerika geweest en daar kon je voor 50 euro een flink stuk vliegen.

Bedankt ^O^
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou je hebt de route die georganiseerde tours aandoen. Dat doen ze vaak in drie weken waarbij je ook nog veel mist maar er zijn dus wel een aantal plekken die best toeristisch zijn. Denk bijvoorbeeld aan Tikal of Antigua. Dat is echter nog geen reden om er niet heen te gaan want deze plekken zijn niet voor niets zo populair, als je 6 weken gaat en niet georganiseerd kan je ook makkelijk om de toeristen heen hoor.

Bezoek bijvoorbeeld plekken zoals Lanquin waar behalve andere backpackers weinig mensen langer blijven, slaap bij Tikal niet in Flores maar in een van de opties op de weg naar Flores toe. Bezoek in Yucatan niet alleen chitzen ita en tulum maar ga na de ruines langs de puuc route en je komt bijna niemand tegen etc.. Lees anders eens:maya route

Nicaragua, Honduras (met uitzondering van de bay islands) en el Salvador hebben de minste toeristen als het je daar om gaat. Maar het is allemaal relatief heel midden-amerika is weinig toeristisch vergeleken met bijvoorbeeld de meeste landen in zuid-oost azie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tochgedaan

Bericht door Tochgedaan »

Hoi

In 6 weken van Guatemala naar Panama is echt rennen, of beter gezegd heel veel in de bus zitten. Het kan, maar is erg gehaast. Zelf ben ik op reis van Mexico tot Patagonië en heb veel tijd. En heb ook erg mijn tijd genomen. Van Cancun tot Panama city...daar heb ik 6 maanden overgedaan. Nou is dat natuurlijk erg lang en kan dat veel sneller. Als je alleen 6 weken hebt, dan zal je toch echt keuzes moeten maken.

Rondje Maya route is erg leuk: Yucatan, Chiapas, Guatemala en terug via Belize. In 6 weken zou je bijvoorbeeld Costa Rica en Panama kunnen zien. Of zelfs vanaf Nicaragua tot Panama kunnen reizen.

Als je geen weinig andere toeristen wilt tegenkomen, dan is Honduras misschien wat voor je. Buiten Copan en Utila is het zwaar van de backpackertrail af.

Veel plezier met het voorbereiden.
mausenleoni

Bedankt voor al jullie reacties.
Na wat rondneuzen op het internet heb ik besloten dat ik belize en panama heel graag wil zien. Na jullie ervaringen snap ik dat het niet handig is om te doen in 6 weken. Bedankt voor de tips... Ik ga binnenkort lonely planet's aanschaffen om te kijken welke route ik ga uitstippelen. Waarschijnlijk is het ook mogelijk om binnenlandse vluchten te nemen wanneer ik in tijdnood kom (toch?) Ik heb helaas maar 6 weken. Dus moet ik een beetje creatief zijn met mijn route en volgens jaar terug gaan om de schade in te halen.

Tip zijn altijd welkom.

Kan niet wachten *O* *O*
Plaats reactie