Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
bartjela

Re: Visum nodig als je het vliegveld niet verlaat

Bericht door bartjela »

Idd lekker onduidelijk allemaal zeg! Ik ga er gewoon vanuit dat het goed gaat komen, zeker ivm korte overstaptijd.. iig van tevoren niets regelen en mocht het plotseling echt nodig zijn dan is dat idd in KTM wel te regelen :)
Die site is erg vaag, is dat inderdaad veel goedkoper? Zie alleen de vluchten van BKK naar KTM en ook exclusief taxes, site werkt niet echt mee. Ik ben iig van KTM naar BKK via Delhi 168 kwijt.
bolletjeom
Reisexpert

Re: hulp nodig visa application form India

Bericht door bolletjeom »

wanneer je niet in persoon naar het buro wilt of kunt kan je ook een visumburo inschakelen.
In oktober gaat er weer het 1 en ander veranderen, via wie wat moet en misschien ook de prijzen dus iedereen die nu weet dat ie een visum nodig heeft rond die tijd kan maar beter snel beginnen met de aanvraag.
let op de afwijkende maat voor pasfoto's die ze vragen!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
samzonjee
Vakantieganger

Bericht door samzonjee »

Laatste update: onze visa's zijn binnen :) Precies een week geduurd, geen gezeur en geen foutjes. Zo kán het dus ook, maar het blijft de Indiase ambassade hè, onvoorspelbaar. Mijn credo: goed inlezen en voorbereiden. En wat Bolletjeom zegt: visumburo kan ook natuurlijk, maar ik vond het goed gaan bij de ambassade.

Succes allemaal (Saar, was het nog gelukt?)
bolletjeom
Reisexpert

ok...NEWS FLASH !!!

Voor iedereen die midden in de aanvraag zit. Hoor net dat er per direct een wijziging is in de procedure. Er moet een nieuw soort werkgeversverklaring mee gestuurd worden!
Dus mocht je van de week iets geprint hebben en nog niet hebben opgestuurd. Ga dan het nieuwe formulier zoeken en begin weer bij nul :N
Jasper Rijk

Qreply

Bericht door Jasper Rijk »

Hier nog een. Ik vlieg in oktober van Kathmandu, via Delhi naar Hong Kong. Allebei de vluchten met Jet Airways.
Nou vraag ik me alleen af of ik een transit visa nodig heb als ik gewoon binnen de douane blijf.
Ik heb geprobeerd via Jet Airways wat te weten te komen maar zij beschikken blijkbaar niet over die informatie.
Iemand?
Angela82
Reisexpert

Re: Transit visa India

Bericht door Angela82 »

Afgelopen april ben ik met Kingfisher via Delhi naar Kathmandu gevlogen. Wij hadden hetzelfde; enkel van vliegtuig wisselen, niet de douane door. Wij hadden geen transit visa.

Voor de terugweg hadden we er wel één geregeld in Kathmandu, omdat we een rot aansluiting hadden en het vliegveld verlieten.
Olda Elenbaas

Qreply

Bericht door Olda Elenbaas »

Wij ,een moeder en dochter gaan als het allemaal goed komt met een groepsrondreis naar Zuid_India.Wij hebben de visums laten regelen door de reisorganisatie.Tenminste je kon de papieren downloaden en alle gegevens die nodig zijn dan opsturen.Dit hebben we ruim van te voren opgestuurd,zeker 2 maanden.
Dan vindt er op 29 augustus een wijziging plaats wat de wergeversverklaring betreft.Alles ligt dan al bij het visumburo. Ik bel naar het visumkantoor en daar krijg ik de mededeling dat deze in orde zijn.Dan krijg je bericht dat de pasfoto's niet goed zijn.Nu een kleine 2 weken terug en vlug weer nieuwe pasfoto's opsturen.Nu vandaag 15 september wordt er gebeld door de reisorganisatie dat de werkgeversverklaringen niet goed zijn.Ik heb uitgelegd dat het visumburo laatst vertelde dat deze goed zijn.Maar de ambassade heeft deze afgekeurd.
Vandaag nieuwe werkgeversverklaringen aangevraagd bij personeelszaken en morgen hebben we deze.Rest mij de vraag,kan ik deze reis nog maken?Ik ben bang dat ik het paspoort met visum niet op tijd terugkrijg.Wij vertrekken 28 september en hebben heel veel zin in deze reis,maar zoiets kan echt de reis kapot maken.
Wij zijn niet de enige die hier problemen mee hebben,lees ik eerder in dit artikel.Ik hoop dat mocht ik het niet op tijd hebben dat ik dan een goede reisorganisatie heb en deze de reis kan omboeken of heel iets anders waar geen visum voor nodig is,want de visumaanvraag breekt me op.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Nieuwe Visum Regels India

Dag Olda

helaas geen onbekend probleem bij mij. Wij werken ook met een visumbruo en helaas gebeurt het dat die denken dat formulieren nog goed genoeg zijn om in te dienen omdat de verandering vanuit de ambassade zo miniem is en zo recent dat men soepelheid verwacht. En zoals je zegt, soms ligt het er al en moet je gewoon afwachten of de ambassade je gunstig gezind is of niet.

Je bent kompleet overgeleverd aan de grillen van een ambassade en daar doe je heel weinig aan. Mocht je nu toch niet op tijd je visum hebben dan is dit eigenlijk..... heel hard gezegd... niet het probleem van de reisorganisatie.
Als reiziger ben jij namelijk verantwoordelijk voor het in orde hebben van je reisdocumenten. ( hoe moeilijk dat soms ook is).
Een aantal goede annuleringsverzekeringen dekken dit probleem ook. Je kunt in dat geval dus al je geld terug krijgen. Met dat geld kan je dan een nieuwe reis boeken ( bij bijvoorbeeld je huidige reisorganisatie)

Voor een reisorganisatie is het natuurlijk ook niet te doen om de kosten te dragen voor dit soort "ongevallen". De reis die jij geboekt hebt is namelijk een aantal weken voor jij vertrekt al betaald aan de luchtvaartmaatschappijen, lokale hotels, gidsen, busmaatschappijen etc. Je reisorganisatie kan dat geld ook niet meer terug krijgen. Daarnaast kunnen zij er ook helemaal niets aan doen om dit te voorkomen.
Wanneer je reisorganisatie werkt met een lokale agent die soepel is en ook bereid is wat verlies te pakken dan kunnen ze je misschien nog op dezelfde reis zetten ietsje later. Maar dan moet je wel echt een beetje geluk hebben

Maar... ik zou nog niet al te veel in de stress schieten want ik heb nog niet veel meegemaakt dat het visum niet kwam. Soms wel pas op het allerallerlaatste nippertje.
Ik duim voor je :Y
Marleen1251

Bericht door Marleen1251 »

tip voor iedereen die een visum voor India aanvraagt:

ben je gewoon in loondienst ergens?
vul dan 'worker' in bij de vraag wat je beroep is.
dan maakt wat je doet niet uit (ook al staat er een waslijst van beroepen).

mijn baan stond er namelijk (waarschijnlijk net als die van zoveel) niet tussen, dus had ik maar ingevuld: 'businessman', omdat ik in het bedrijfsleven zit.
maar dat is niet juist; daar verstaan zij: 'ondernemer' onder.

dus dan mag je weer terug, en opnieuw online application invullen, uitprinten en de megalange rij weer in :).

nog een tip:
als je je naam invult op het formulier online dan moeten dat AL je namen zijn, ondanks dat ze daar niet expliciet om vragen.

en als laatste: zet alleen je handtekening in het vakje, zet je het ernaast; dan mag je ook weer terug... :)

succes!
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Marleen1251 schreef:nog een tip:
als je je naam invult op het formulier online dan moeten dat AL je namen zijn, ondanks dat ze daar niet expliciet om vragen.
Op mijn formulier stond iets als 'naam (zoals op paspoort)'. Dan is er geen twijfel mogelijk :-)
bolletjeom
Reisexpert

yep, je wil niet weten hoeveel mensen weer opnieuw een formulier in moeten vullen omdat naam zoals in paspoort niet duidelijk genoeg is en ze alleen de eerste naam invullen ( zucht)

Welk beroep je doet maakt wel degelijk uit!!! Worker is goed om in te vullen maar denk niet dat je dan dus automatisch veilig zit. Ik heb weer een week van iedere avond overwerken achter de rug omdat iedere dag weer een gevecht was met de ambassade om voor al onze klanten een visum te krijgen.

Er zijn al heel wat visa geweigerd om het beroep. Wanneer je bij de politie werkt of in het leger zit en je moet een werkgeversverklaring invullen dan is het moeilijk te verhullen dat je daar werkt. Ook beginnen ze mega moeilijk te doen als je een Media gerelatieerde baan hebt. Dus ook al ben je de concierge bij 3fm of de receptioniste bij de Story. Je moet een journalisten visum aanvragen....en die geven ze niet zo snel.

Wat in eens ook een ernstig probleem lijkt. Chineze voorouders hebben. Ook al ben je zelf in Nederland geboren.
bolletjeom
Reisexpert

nieuwe rigel voor het visum van India:
Kinderen onder de 18 jaar moeten een uittreksel uit het geboorte register inleveren waar de namen van beide ouders op staan.
Het is nog niet duidelijk wat ze doen met aanvragen waar niet beide ouders mee reizen ( gescheiden en met nieuwe partner). Of hoe het moet als je kind geadopteerd is ....
MarianneRoos

verklaring universiteit nodig voor visum India voor toeristi

Bericht door MarianneRoos »

Ik zit met het volgende probleem:
Het is voor een visum naar India tegenwoordig niet meer voldoende om een inschrijvingsbewijs mee te sturen. Men eist van de universiteit een brief waarin deze verklaart dat de reis voor toeristische doeleinden is en de datum van de reis moet er ook in staan.
Mijn reis begint 31 januari en ik ben al weken bezig om deze verklaring te krijgen van de universiteit. Via officiële kanalen zoals overkoepelende servicedesks en facultaire servicedesks is het mij al duidelijke geworden dat dit totaal niet gaat lukken. Zij zeggen dat zij (natuurlijkerwijs) niet weten voor welk doel mijn reis is. En geven nooit deze verklaringen af.
Bij het visum bureau werd mij doodleuk gezegd dat ik dan de verkeerde ambtenaar had getroffen. Dat waren er dan wel tien verschillende en ook een aantal leidinggevenden.
Nu ben ik genoodzaakt om mijn docent lastig te vallen of via via aan bekenden die bij de universiteit werken te vragen of ze dit willen ondertekenen.
Is er iemand die ervaring hiermee heeft? Ik zou heel graag horen van studenten van de Universiteit Utrecht die dit voor elkaar hebben gekregen. Ook tips over welke instanties en mensen ik zou kunnen aanspreken hierover.
De regels zijn duidelijk, zonder verklaring geen visum en dus geen reis.
Erik
Site Admin

Re: verklaring universiteit nodig voor visum India voor toer

Bericht door Erik »

Het lijkt me dat je ook zonder verklaring naar India moet kunnen. Heb je dit topic toevallig ook al eens doorgelezen?
nieuwe-visum-regels-india-t7812.html
Hierin staan veel van de wijzigingen van de afgelopen tijd van het India visum.
Jenny
Reisexpert

Re: verklaring universiteit nodig voor visum India voor toer

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Het lijkt me dat je ook zonder verklaring naar India moet kunnen. Heb je dit topic toevallig ook al eens doorgelezen?
nieuwe-visum-regels-india-t7812.html
Hierin staan veel van de wijzigingen van de afgelopen tijd van het India visum.
Rudi had laatst een voorbeeld van een MBO-lln die geen verklaring van school kreeg, en dus niet mocht gaan.

Het logo van de UU is trouwens van hun site af te halen, mocht je zelf wat in elkaar willen draaien... Maar het is beter officieel briefpapier te gebruiken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie