Van vliegveld BKK gelijk naar grens Cambodja?
Van vliegveld BKK gelijk naar grens Cambodja?
Nu de situatie in Bangkok toch wat verslechterd wil ik misschien gelijk na aankomst op vliegveld BKK doorreizen naar grens Cambodja en vanuit daar naar Siem Reap. Mijn planning was eerst 1 nacht BKK en vanuit daar ticket boeken naar Siem Reap.
Rijden er vanaf het vliegveld BKK bussen naar de grens van Cambodja? Of zouden we dan een taxi moeten regelen?
Rijden er vanaf het vliegveld BKK bussen naar de grens van Cambodja? Of zouden we dan een taxi moeten regelen?
Re: Van vliegveld BKK gelijk naar grens Cambodja?
Ik zou gewoon naar het Hualamphong trein station reizen (eerste stuk met de metro - dan 300m te voet en aan de rode lichten naar rechts - en weer een stukje met de trein) en neem daar een nachttrein naar de grens met Cambodja.
Waar kom je vandaan?
Als je uit Europa komt, dan moet je je heel erg hard afvragen of je na een vlucht van minsten 10 uur nog zin hebt in zo'n lange reis.... Als je perse niet naar Thailand wilt, dan zou ik naar Cambodja vliegen. Kijken echter ook even naar de situatie in Cambodja, daar zouden namelijk ook overstromingen zijn!
Als je uit Europa komt, dan moet je je heel erg hard afvragen of je na een vlucht van minsten 10 uur nog zin hebt in zo'n lange reis.... Als je perse niet naar Thailand wilt, dan zou ik naar Cambodja vliegen. Kijken echter ook even naar de situatie in Cambodja, daar zouden namelijk ook overstromingen zijn!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik geef er zelf de voorkeur aan om 'lijden' zo snel mogelijk achter de rug te hebben. Dus een reis nog even door te zetten en niet te pauzeren. Maar na een lange vlucht uit Europa nog naar Cambodja doortrekken gaat ook voor mij wel erg ver.
Wanneer ga je trouwens?
Wanneer ga je trouwens?
Ik vlieg zondag! Ik wil ook niet gelijk het hele stuk naar Cambodja doen maar een stukje in de richting van. Zit nu te denken om eerst naar Pattaya te gaan.En na 1 nacht vanaf daar door richting poipet en siem reap. Of hebben jullie nog andere suggesties voor een tussenstop?stevenl schreef:Ik geef er zelf de voorkeur aan om 'lijden' zo snel mogelijk achter de rug te hebben. Dus een reis nog even door te zetten en niet te pauzeren. Maar na een lange vlucht uit Europa nog naar Cambodja doortrekken gaat ook voor mij wel erg ver.
Wanneer ga je trouwens?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Als je toch de volgende dag al direct doorreist, waarom niet een hotel in de buurt van het vliegveld? Of in de stad, in de buurt van het vertrekpunt van je vervoer de volgende dag.Lis schreef:Ik vlieg zondag! Ik wil ook niet gelijk het hele stuk naar Cambodja doen maar een stukje in de richting van. Zit nu te denken om eerst naar Pattaya te gaan.En na 1 nacht vanaf daar door richting poipet en siem reap. Of hebben jullie nog andere suggesties voor een tussenstop?stevenl schreef:Ik geef er zelf de voorkeur aan om 'lijden' zo snel mogelijk achter de rug te hebben. Dus een reis nog even door te zetten en niet te pauzeren. Maar na een lange vlucht uit Europa nog naar Cambodja doortrekken gaat ook voor mij wel erg ver.
Wanneer ga je trouwens?
Vanwege het water wouden we bij bangkok uit de buurt blijven. Het liefst slapen we een nacht in bangkok. Nieuws even in de gaten houden komende dagen. Wat betreft de overnachting Thnx voor je tipsstevenl schreef:Als je toch de volgende dag al direct doorreist, waarom niet een hotel in de buurt van het vliegveld? Of in de stad, in de buurt van het vertrekpunt van je vervoer de volgende dag.Lis schreef:Ik vlieg zondag! Ik wil ook niet gelijk het hele stuk naar Cambodja doen maar een stukje in de richting van. Zit nu te denken om eerst naar Pattaya te gaan.En na 1 nacht vanaf daar door richting poipet en siem reap. Of hebben jullie nog andere suggesties voor een tussenstop?stevenl schreef:Ik geef er zelf de voorkeur aan om 'lijden' zo snel mogelijk achter de rug te hebben. Dus een reis nog even door te zetten en niet te pauzeren. Maar na een lange vlucht uit Europa nog naar Cambodja doortrekken gaat ook voor mij wel erg ver.
Wanneer ga je trouwens?
Of heeft iemand ervaring met chonburi?
Waarom een nacht in een hotel als je ook een nacht in een trein kan slapen? Er is toch niets zo zalig dan dat na een lange vlucht
Afgelopen zomer kwam ik met vrouw en 2 kids (13 en 15j) ook 's middags aan in BKK. Na de luchthaven meteen door naar het treinstation en een paar uur later zaten we op de nachttrein naar Chiang Mai. Bij aankomst aldaar meteen naar het busstation en 2 uur later weer met de bus op weg naar de grens met Laos. Daar 's avonds aangekomen, waren we nog niet eens echt moe.
Oh ja ... de volgende 2 dagen zaten we weer van 's morgens tot 's avonds in de boot. Saaie tocht, dat wel.
En dan denk ik net aan iets ... ik raad je de boottocht aan van Battambang naar Siem Reap (of omgekeerd), als de regen het toelaat. Ik heb die tocht zowel in het droge als in het regenseizoen gedaan. In beide periodes blijft het een aanrader.

Afgelopen zomer kwam ik met vrouw en 2 kids (13 en 15j) ook 's middags aan in BKK. Na de luchthaven meteen door naar het treinstation en een paar uur later zaten we op de nachttrein naar Chiang Mai. Bij aankomst aldaar meteen naar het busstation en 2 uur later weer met de bus op weg naar de grens met Laos. Daar 's avonds aangekomen, waren we nog niet eens echt moe.
Oh ja ... de volgende 2 dagen zaten we weer van 's morgens tot 's avonds in de boot. Saaie tocht, dat wel.
En dan denk ik net aan iets ... ik raad je de boottocht aan van Battambang naar Siem Reap (of omgekeerd), als de regen het toelaat. Ik heb die tocht zowel in het droge als in het regenseizoen gedaan. In beide periodes blijft het een aanrader.