Vliegtickets naar Quito

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
TamaraP

Vliegtickets naar Quito

Bericht door TamaraP »

Hallo wereldreizigers!

Vanaf december/januari wil ik 6 mnd gaan reizen door Zuid Amerika en binnen nu en een maand wil ik mijn ticket geboekt hebben, maar de keuze in tickets is reuze :)
Ik wil vliegen naar Quito en terug vanaf BA en het liefst zo min mogelijk vast zitten een exacte datum voor de terugvlucht (maar ik heb begrepen dat het wel raadzaam is om toch meteen een retourtje te boeken vanwege de kosten en ook dat je een bewijs hebt dat je het land weer uit gaat).
Amsterdam is een dure luchthaven dus, Brussel of Dusseldorf of vergelijkbaar is een beter vertrekpunt lijkt mij, maar correct me if I'm wrong :)
Heeft iemand nog goede tips waar je goedkope tickets kunt boeken en welke vliegroute dan de beste optie is?
(VS of via Spanje etc). Overstappen geen enkel probleem!

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!

Groetjes,

Tamara
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegtickets

Bericht door Tikva »

Ik zou gewoon goed zoeken en ook even acties in de gaten houden. Vanuit Europa kom je toch snel uit op KLM of Iberia. KLM heeft soms leuke aanbiedingen. Of als je gaat voor een amerikaanse maatschappij (met overstap in de USA dus) dan Delta of Continental.

Je zou eventueel nog kunnen kijken of het goedkoper is om toch een ander luchthaven te gebruiken bijvoorbeeld Lima en dan nog een locale vlucht naar quito. Naar Buenos Aires gaan namelijk veel meer maatschappijen zoals lufthansa en britisch airways dan naar Quito, als een van deze maatschappijen goedkoper is maar niet naar Quito gaat zal de zoekmachine je die niet zo snel voorstellen.
Ik gebruik zelf als world ticket center om een idee te krijgen van de maatschappijen en ze ook vertrek vanuit belgie/duitsland aangeven, en dan nog cheaptickets (omdat die meerdere data laten zien maar wel echt alleen de opgegeven route), plus nog een keer kijken op de site van de maatschappij zelf.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb ook goede ervaringen met tunafish. Ze kwamen met ticket constructies die ik zelf niet bedacht had en die goedkoper was.

Naar quito heb je vanuit nl eigenlijk alleen klm en iberia als semi directe optie.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Je kan skyscanner.net even checken.

KLM vanaf antwerpen kan soms ook een beetje schelen in de kosten maar niet veel.
Let dat je voor verre reizen vanaf dusseldorf e.d. vaak meer betaald voor je ticket omdat je dan een extra overstap moet maken... Dit soort luchthavens zijn alleen goedkoper als het om een (Europese) low cost gaat.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Goedkope tickets naar Zuid Amerika valt gewoon niet mee. Ik gok dat wellicht Iberia het beste uitpakt. Laat ons even weten wat het geworden is......
Erik
Site Admin

Re: Vliegtickets naar Quito

Bericht door Erik »

Goedkope tickets naar Zuid-Amerika zijn inderdaad schaars. Tijdje geleden heel actief naar gezocht (ook naar Ecuador) maar het was bijna niet mogelijk om onder de €800 / €900,- er naar toe te vliegen. Je zou ook eens kunnen kijken naar LAN. Zij vliegen (goedkoper) via Spanje naar Zuid-Amerika, maar dan moet je wel weer een ticket naar Spanje vinden. Continental Airlines vliegt ook met een tussen-stop naar Ecuador.

Iberia was het goedkoopst, maar daarover vond ik zoveel negatieve recensies dat me dit eigenlijk ook niet echt heel relaxed leek om mee te vliegen.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ach....zo erg is Iberia nou ook weer niet hoor volgens mij.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb nog nooit met ze gevlogen, dus zou het niet weten. Meestal klopt het vrij aardig als je recensies leest dus heb daarom deze partij even overgeslagen :)
bolletjeom
Reisexpert

iberia is matig maar klm is niet veel beter.
TamaraP

Bericht door TamaraP »

Hi,

Bedankt voor jullie tips! De prijzen liggen idd vrij hoog, maar dat moet ik denk ik maar voor lief nemen. Over LAN heb ik idd ook meer gelezen, en er zijn ook combinatie tickets die zij aanbieden, maar wat daar precies t voordeel van is, is me niet helemaal duidelijk.
Ik ga jullie tips meenemen en alles verder uitzoeken! Zodra ik geboekt heb laat ik t weten!
TamaraP

Bericht door TamaraP »

Hoi!

Ticket is geboekt hoor en 14 januari kom ik aan in Quito!!!! Heb uiteindelijk via cheaptickets geboekt, want zij boden toch de goedkoopste optie aan.
Ik vlieg via Atlanta en als ik me niet vergis met Delta Airlines.Dus dat is geregeld.
Nu nog een spaanse cursus boeken en de rest ga ik ter plekke wel uitvogelen.

Heb er zin in!!!

Bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

delta is basic! Neem je eigen entertainment en eten mee!!!
Niet dat je niets krijgt maar backup is wel fijn. Verwacht geen eigen schermpje met 20 keuzes

volgens mij vliegt KLM trouwens nu wel direct op Quito.
Veel plezier daar!
Plaats reactie