Hoi hoi,
Gaaf zeg, dat je zo lang weg kan!
Ik ben afgelopen jaar in Vietnam geweest en vond het er geweldig. Ik vond de mensen heel lief en heb een aantal vrienden overgehouden met wie ik nog steeds contact heb.
Wel raad ik je aan om echt de tijd te nemen voor de plaatsen die je bezoekt. Naar mijn idee kan je beter minder plaatsen bezoeken, dan heel snel te reizen. Ik was 4 weken in Vietnam en heb maar de helft van het land gezien. (Hoi An tot Hanoi, Halong bay en Sapa). Ik ben blij dat ik niet heel het land doorgeraced ben in 4 weken. Nu had ik echt tijd voor elke plaats en kon ik de mensen een beetje leren kennen.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt!
Groetjes
Rondreizen in Azië - 4 maanden
Qreply
Kijk ook eens op mijn (nieuwe) reisblog www.eigenreis.ga.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Minimaal 4 maanden zuid oost azie (reisroute??)
Super dat je 4 maanden gaat reizen! Maar zoals je zelf al aangeeft: volgens mij wil je veels te veel! Deze planning is niet realistisch. Je kunt beter 3 a 4 landen schrappen. Als vietnam en indonesie je favorieten zijn zou ik zeggen: ga 3 weken van bangkok naar het noorden.. neem 4 weken vietnam en dan nog 2 maanden indonesie! Het is niet echt een logische route maar je wilt vliegen zeg je, en aan je budget te zien is het sowieso totaal geen probleem!
Als je een iets logischere route wilt zou ik of kiezen voor thailand, laos, vietnam, cambodja óf thailand, maleisie, singapore, indonesie.
Even als extraatje, ik had mijn reis van een half jaar als volgt ingedeeld (misschien heb je er wat aan). Ik heb zeker niet gehaast, maar toch had ik gewild dat ik langer de tijd had. Soms 1 week op 1 plek gebleven en soms echt maar 1 dag.
Thailand, van bangkok naar noord: 3 weken
Laos: 5 weken
Vietnam: 4 weken
Cambodja: 2,5 week
eilanden thailand: 4 weken
Maleisie (vaste land) 3 weken
Maleisisch borneo (alleen sabah): 2,5 week
Singapore: 2 dagen
12 dagen relaxen op perhentian islands.
Misschien heb je er wat aan om een keuze te maken. Veel plezier!
Als je een iets logischere route wilt zou ik of kiezen voor thailand, laos, vietnam, cambodja óf thailand, maleisie, singapore, indonesie.
Even als extraatje, ik had mijn reis van een half jaar als volgt ingedeeld (misschien heb je er wat aan). Ik heb zeker niet gehaast, maar toch had ik gewild dat ik langer de tijd had. Soms 1 week op 1 plek gebleven en soms echt maar 1 dag.
Thailand, van bangkok naar noord: 3 weken
Laos: 5 weken
Vietnam: 4 weken
Cambodja: 2,5 week
eilanden thailand: 4 weken
Maleisie (vaste land) 3 weken
Maleisisch borneo (alleen sabah): 2,5 week
Singapore: 2 dagen
12 dagen relaxen op perhentian islands.
Misschien heb je er wat aan om een keuze te maken. Veel plezier!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon